Hoe ver is Wilders de weg kwijt?

Karsten
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 mar 2007, 20:55

Bericht door Karsten »

jan03 schreef:
Rens schreef:Met GPPB aan het roer zou Nederland weer een "stalen natie" worden, maar ik ben bang dat het meer gaat lijken op een straatvertoning met bruine hemden/marcherende laarzen-gelijkend vuurwerk...........
Kortom een natie waar Karsten het ook goed naar zijn zin zal hebben.
Ik vind dit echt niet kunnen! :x
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

Karsten schreef:
jan03 schreef:
Rens schreef:Met GPPB aan het roer zou Nederland weer een "stalen natie" worden, maar ik ben bang dat het meer gaat lijken op een straatvertoning met bruine hemden/marcherende laarzen-gelijkend vuurwerk...........
Kortom een natie waar Karsten het ook goed naar zijn zin zal hebben.
Ik vind dit echt niet kunnen! :x
Ach, of dát boeiend is, wat jij niet vindt kunnen...
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Wat is belangrijker: wat het alter ego vindt, of wat Kaw vindt????

laat ik het er maar op houden dat wat Kaw vindt belangrijker is dan wat zijn alter ego vindt, want dat heeft blijkbaar, gezien het kort achter ons liggende verleden, weinig van doen met wat Kaw vindt.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Vandaag in het ND een interview met Joop Glimmerveen over Widlers:
http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... l&id=90110
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Teachers drop the Holocaust to avoid offending Muslims

Schools are dropping the Holocaust from history lessons to avoid offending Muslim pupils, a Governmentbacked study has revealed.

It found some teachers are reluctant to cover the atrocity for fear of upsetting students whose beliefs include Holocaust denial.

There is also resistance to tackling the 11th century Crusades - where Christians fought Muslim armies for control of Jerusalem - because lessons often contradict what is taught in local mosques.

The findings have prompted claims that some schools are using history 'as a vehicle for promoting political correctness'.

The study, funded by the Department for Education and Skills, looked into 'emotive and controversial' history teaching in primary and secondary schools.

It found some teachers are dropping courses covering the Holocaust at the earliest opportunity over fears Muslim pupils might express anti-Semitic and anti-Israel reactions in class.

The researchers gave the example of a secondary school in an unnamed northern city, which dropped the Holocaust as a subject for GCSE coursework.

The report said teachers feared confronting 'anti-Semitic sentiment and Holocaust denial among some Muslim pupils'.

It added: "In another department, the Holocaust was taught despite anti-Semitic sentiment among some pupils.

"But the same department deliberately avoided teaching the Crusades at Key Stage 3 (11- to 14-year-olds) because their balanced treatment of the topic would have challenged what was taught in some local mosques."

A third school found itself 'strongly challenged by some Christian parents for their treatment of the Arab-Israeli conflict-and the history of the state of Israel that did not accord with the teachings of their denomination'.

The report concluded: "In particular settings, teachers of history are unwilling to challenge highly contentious or charged versions of history in which pupils are steeped at home, in their community or in a place of worship."

But Chris McGovern, history education adviser to the former Tory government, said: "History is not a vehicle for promoting political correctness. Children must have access to knowledge of these controversial subjects, whether palatable or unpalatable."

The researchers also warned that a lack of subject knowledge among teachers - particularly at primary level - was leading to history being taught in a 'shallow way leading to routine and superficial learning'.

Lessons in difficult topics were too often 'bland, simplistic and unproblematic' and bored pupils.

Bron: Daily Mail (UK)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Hoho, dit is een Wilders Topic. Niet een topic over (waar gaat politiek-correctheid mis?)

Dat er door Moslims soms oneigenlijke druk wordt gebruikt zal niemand ontkennen. In dit topic gaat het over de oneigenlijke methoden die Wilders gebruikt en waarmee hij ook andere Islam-critici zoals Sylvain Ephimenco, maar ook Bart-Jan Spruyt tegen zich in het harnas jaagt.

Wilders richt de pijlen op goed geintegreerde moslims zoals Aboutaleb en Albayrak. Hij beledigt onnodig en probeert via de veel te populaire weg stemmen te trekken. Dat is de voornaamste kritiek. Niet perse dat er vragen gesteld worden over moslim-fundamentalisme.

Gelukkig gaat Wilders trouwens weer niet zo ver dat hij zich laat associeren met mensen als Glimmerveer.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Gisteren was hij weer in topvorm.

Noemt een minister knettergek om haar uitspraken over een Joods-Christelijk-Islamitische samenleving. Voor het eerst was ik het eens met Pechtold eens die eens vroeg hoe lang de Joods-Christelijke cultuur waar Wilders zich op beroept al bestaat. Vrijwel alle punten die Wilders als voorbeeld aanhaalde zijn nog geen eeuw gemeengoed in Nederland. (Al heeft Pechtold natuurlijk ook boter op zijn hoofd wat dit betreft).

Wilders claimde in debat te zijn, maar hij ging eigenlijk niet in op vragen die hem direct gesteld werden.

vd Staaij was wel weer sterk natuurlijk: hoe kan iemand zich beroepend op een Joods-Christelijke cultuur een minister knettergek noemen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Adorote

Bericht door Adorote »

Wilders is de weg niet kwijt maar velen in dit land en in de politiek.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Adorote schreef:Wilders is de weg niet kwijt maar velen in dit land en in de politiek.
Dat klinkt nog eens goed onderbouwd. Zelfs al zou Wilders gelijk hebben, dan zou hij op zijn minst het fastoen kunnen opbrengen om in te gaan op vragen die aan hem gesteld worden, om mensen die het niet met hem eens zijn serieus te nemen (en niet knettergek te noemen of te vragen of ze fatsoenlijk zijn) en zich niet telkens te verschuilen achter "ik zeg wat ik denk".

Waarom niet gewoon zeggen wat hij onder de Nederlandse cultuur en onder de Joods-Christelijke traditie verstaat?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Adorote

Bericht door Adorote »

parsifal schreef:
Adorote schreef:Wilders is de weg niet kwijt maar velen in dit land en in de politiek.
Dat klinkt nog eens goed onderbouwd. Zelfs al zou Wilders gelijk hebben, dan zou hij op zijn minst het fastoen kunnen opbrengen om in te gaan op vragen die aan hem gesteld worden, om mensen die het niet met hem eens zijn serieus te nemen (en niet knettergek te noemen of te vragen of ze fatsoenlijk zijn) en zich niet telkens te verschuilen achter "ik zeg wat ik denk".

Waarom niet gewoon zeggen wat hij onder de Nederlandse cultuur en onder de Joods-Christelijke traditie verstaat?

De joods-christelijk traditie bestaat ook niet een verzinsel van de joden zelf van na 1945 en wordt door links gebruikt.

Er bestaat in dit land maar een Traditie in Geloof en Cultuur en dat is de CHRISTELIJKE TRADITIE.
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Bericht door elbert »

parsifal schreef:Waarom niet gewoon zeggen wat hij onder de Nederlandse cultuur en onder de Joods-Christelijke traditie verstaat?
Dat kan hij ook helemaal niet, want dan zou hij in de problemen komen.
Hij kan zich alleen in ontkennende termen uitlaten over onze cultuur. Die is niet de moslimcultuur. Dat laatste klopt, maar ons land zal ook nooit een moslimcultuur worden, tenminste zeker niet uitsluitend. Wat dat betreft is minister Vogelaar een stuk realistischer, hoezeer je ook beducht kunt zijn voor de invloed van de islam in ons land.
Adorote schreef:Er bestaat in dit land maar een Traditie in Geloof en Cultuur en dat is de CHRISTELIJKE TRADITIE.
Tegenwoordig heeft ons land eerder de traditie van Epicurus overgenomen: de hedonistische traditie dus.
Over de toenemende invloed van die verderfelijke traditie hoor je vrijwel niemand meer in ons land. Als Wilders dat eens zou veroordelen zou ik misschien nog wel op hem stemmen ook.

Maar in dat geval is hij een groot deel van z'n achterban kwijt, die immers ook hedonistisch is. Ik zou Wilders daarom het liefst willen typeren als een jaren-60 reactionair. Hij wil op een rechtse manier de linkse verworvenheden uit de jaren 60 verdedigen, omdat hij bang is voor de opkomst van de islam.
Dat klinkt krom en is het ook.

Misschien dat daarom z'n kapsel zo vreemd is (geef me dan maar de hippie-look). :mrgreen:
Plaats reactie