Daar gáán we weer........de VVD in crisis??

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

geledu schreef:Wel slim van de VVD.
Nog lang geen verkiezing, de lastpak er nu uit en over drie jaar is iedereen haar weer vergeten.
Uit het oog uit het hart geld ook in deze.

Hoe eens of oneens je het ook met haar bent, ze moet nu maar eens voor haar man gaan zorgen :wink:
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12055
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Vooral die nieuwe partij trekt me aan. Waarom zal het haar wel lukken, waar het Fortuin niet lukte, en waar Wilders ongetwijfeld bij volgende verkiezingen ook weer zal falen?

Opvallend trouwens dat de PVV nog steeds niet rommelt. OF heeft alleen Wilders daar een groot ego?
Jonathan Westmore

Bericht door Jonathan Westmore »

Wilders heeft de PVV in een ijzeren wurggreep. Niets gebeurd er zonder zijn persoonlijke inmenging. (Doet een beetje denken aan de SP/Marijnissen)

In concreto betáát er geen Partij, tenzij men het zo wil noemen als er maar 1 lid is, en dat is Wilders zélf.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

BJD schreef:Toch kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat Verdonk handelt uit naiviteit. Ze overziet de gevolgen niet van haar uitspraken. Dit is volgens mij geen bewuste strategie.
Denk je dat? Ik denk dat ze heel goed wat ze doet. Ze is er altijd voor uitgekomen dat ze partijleidster wil worden en dat is nooit gelukt. Haar ideeen zijn rechtser dan die van Mark Rutte. Het loopt niet lekker bij de VVD. Een goed moment om een eigen partij op te richten die het gaat tussen de gematigde VVD en de veel rechtere PVV kan opvullen. Van beide kanten zullen kiezers komen... en het zou me niets verbazen als de partij Verdonk bij de volgende verkiezingen de grootste rechtse partij wordt, groter dan de VVD en PVV. En dan is Verdonk niet meer telkens gebonden aan standpunten waar ze niet achter staat, hoeft ze zich niet constant meer in te houden enzo... wat ze sowieso moeilijk vindt. Voor haar is die situatie veel beter dan de huidige.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
MariaW
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2005, 17:55

Bericht door MariaW »

Het is nu definitief: Verdonk is door Rutte uit de VVD gezet. Rutte maakt in elk geval zijn woorden waar. Maar de vraag is wat er nu gaat gebeuren. Morgen is het partijcongres, ze hebben de actualiteit wat normaliter aan het eind van het congres op de agenda staat, als agendapunt 1 gezet. Er is al een motie ingediend dat de VVD-top en Rutte weg moeten.

Dus, ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Afbeelding
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

Marnix schreef:
BJD schreef:Toch kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat Verdonk handelt uit naiviteit. Ze overziet de gevolgen niet van haar uitspraken. Dit is volgens mij geen bewuste strategie.
Denk je dat? Ik denk dat ze heel goed wat ze doet. Ze is er altijd voor uitgekomen dat ze partijleidster wil worden en dat is nooit gelukt. Haar ideeen zijn rechtser dan die van Mark Rutte. Het loopt niet lekker bij de VVD. Een goed moment om een eigen partij op te richten die het gaat tussen de gematigde VVD en de veel rechtere PVV kan opvullen. Van beide kanten zullen kiezers komen... en het zou me niets verbazen als de partij Verdonk bij de volgende verkiezingen de grootste rechtse partij wordt, groter dan de VVD en PVV. En dan is Verdonk niet meer telkens gebonden aan standpunten waar ze niet achter staat, hoeft ze zich niet constant meer in te houden enzo... wat ze sowieso moeilijk vindt. Voor haar is die situatie veel beter dan de huidige.
Marnix, ik denk dat je gelijk hebt.. Althans als ik het artikel in de Telegraaf moet geloven
Jonathan Westmore

Bericht door Jonathan Westmore »

Volgens de laatste peilingen van de Politieke Barometer van gisterenavond, zou de VVD kelderen naar 16 zetels.

Ook gaf ruim 60% van de VVD-kiezers aan dat zij op Rita Verdonk zouden stemmen als zij met een eigen parij zou komen.

Bron: de nieuwsberichten van 08.00 uur van hedenmorgen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Fijn die polls.
Waarom schaffen we de regering niet af en maken we Maurice de Hondt koning.
Als 60% iets vindt hoeft het nog niet waar of goed te zijn.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

De hele crisis binnen de VVD is terug te voeren op het feit dat men ontzettend verkrampt omgaat met het integratieprobleem. Het ontbreekt de VVD aan een duidelijke visie. Aan de ene kant zit er de paarse Dijkstal / Zalm en aan de andere kant de lijn Wiegel / Teeven.

Een helder standpunt schijnt niet meer te kunnen op bepaalde terreinnen. Deze problematiek was er ook in het pre-fortuyntijdperk. Dit vacuüm werd toen handig opgevuld door Pim Fortuyn.

Op zich hoeft het geen probleem te zijn wanneer er verschillende flanken in een partij zijn, maar dan heb je wel een ontzettend kundig en slimme leider nodig. Een optie is ook om erg duaal te opereren. Denk dan aan de periode Bolkesteijn. Rutte heeft die capaciteiten niet. Hij zit vastgesnoerd in het paarsdenkende partijkader. Dat kan ook niet anders want dat heeft hem naar voren geschoven.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Bericht door Bonny »

De VVD heeft met Rutte en Verdonk twee kapiteins op een schip. Dat kon niet goed gaan.

Maak nu lekkere lasagne met het VVD-congres op de tv. Lekker genieten van lasagne gegarneerd met kibbelende VVD'ers.
The Groom's still waiting at the altar
MariaW
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2005, 17:55

Bericht door MariaW »

Bonny schreef:De VVD heeft met Rutte en Verdonk twee kapiteins op een schip. Dat kon niet goed gaan.

Maak nu lekkere lasagne met het VVD-congres op de tv. Lekker genieten van lasagne gegarneerd met kibbelende VVD'ers.
Wat een gedoe he, je kunt het ook live volgen op de radio, maar het is een gekibbel. Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen, maar ik denk dat de mensen die voor Rutte zijn, vandaag in de meerderheid zijn. We zullen zien!
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

vlinder schreef:Afbeelding
:lol:
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Plaats reactie