Koningshuis

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Koningshuis

Bericht door Bezorgd »

Mensen die de gave hebben dat ze endorfine aanmaken tijdens het sporten die oordelen over anderen die niet of weinig sporten omdat ze dat stofje niet aanmaken is hetzelfde als dat een ziende tegen een blinde zegt, "kijk gewoon eens, dat is zo prachtig."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Koningshuis

Bericht door parsifal »

Het is toch niet zo extreem met prinses Amalia? Er zijn zeker jonge mensen met blauw bloed die er atletischer uitzien, maar niet iedereen hoeft aan dat schoonheidsideaal te voldoen. Een jongere zo van achter een toetsenbord beoordelen lijkt me niet echt opbouwend gedrag.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Koningshuis

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:Mensen die de gave hebben dat ze endorfine aanmaken tijdens het sporten die oordelen over anderen die niet of weinig sporten omdat ze dat stofje niet aanmaken is hetzelfde als dat een ziende tegen een blinde zegt, "kijk gewoon eens, dat is zo prachtig."
?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Koningshuis

Bericht door Terri »

Hoe dan ook, je ziet de onzekerheid in haar ogen en dat raakt me. Kijk naar haar voorgeslacht qua bouw, dit is echt niet even op te lossen met een dieetje en sporten.
Geboren in een glazen kooi en inmiddels ook te maken met bedreiging, ik vind het allemaal heel heftig hoor.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Koningshuis

Bericht door Bezorgd »

Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:Mensen die de gave hebben dat ze endorfine aanmaken tijdens het sporten die oordelen over anderen die niet of weinig sporten omdat ze dat stofje niet aanmaken is hetzelfde als dat een ziende tegen een blinde zegt, "kijk gewoon eens, dat is zo prachtig."
?
?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Koningshuis

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:Mensen die de gave hebben dat ze endorfine aanmaken tijdens het sporten die oordelen over anderen die niet of weinig sporten omdat ze dat stofje niet aanmaken is hetzelfde als dat een ziende tegen een blinde zegt, "kijk gewoon eens, dat is zo prachtig."
?
?
Laat maar. Ik was bezorgd over het vreemde oorzakelijke verband dat je lijkt te leggen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Koningshuis

Bericht door Zita »

Kroonprinses Victoria van Zweden heeft twintig jaar geleden anorexia gehad. Nu, na twintig jaar, is ze er heel open over. Ze zegt dat ze in haar leven heel weinig zelf kon beslissen, maar dat ze nog wel autonomie had over wat ze wel en niet at. En dat leidde bij haar tot anorexia. Inmiddels heeft ze geen anorexia meer, maar nog wel dagelijks angstaanvallen. Terwijl ze dus nu de indruk wekt dat ze positief, stabiel en opgewekt is. (Ik zeg niet dat iemand met angstaanvallen niet stabiel, positief en opgewekt kan zijn.) Het is toch wel tragisch wat royals wordt aangedaan.
Ik ben niet anti-koningshuis. Ik vind het best leuk en interessant om te volgen. Ik denk dat het z'n voordelen heeft om een stabiele vertegenwoordiging van Nederland te hebben die daarop grondig wordt voorbereid. Maar ik vind het bepaald geen positie om jaloers op te zijn. En al helemaal niet als je als kwetsbare achttienjarige niet voldoet aan de schoonheidsidealen van deze tijd, waarin iedereen zonder enige beperking luidkeels zijn lompe mening kan geven.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Koningshuis

Bericht door Bezorgd »

Neen, zeker niet.
Ik irriteer me juist aan anderen, die mensen die niet van sport houden oproepen om te gaan sporten.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Koningshuis

Bericht door Herman »

Zita schreef:Maar ik vind het bepaald geen positie om jaloers op te zijn. En al helemaal niet als je als kwetsbare achttienjarige
Vergeet ook al die dreigingen vanuit het criminele circuit en de daarop genomen beveiliging niet. Daar hoef je geen 18 voor te zijn om dat te ingewikkeld te vinden.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Koningshuis

Bericht door Zeeuw »

Terri schreef:Hoe dan ook, je ziet de onzekerheid in haar ogen en dat raakt me. Kijk naar haar voorgeslacht qua bouw, dit is echt niet even op te lossen met een dieetje en sporten.
Geboren in een glazen kooi en inmiddels ook te maken met bedreiging, ik vind het allemaal heel heftig hoor.
Ik vind dat laatste inderdaad heel heftig. Het eerste ook. Het middelste wat minder.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Koningshuis

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:Neen, zeker niet.
Ik irriteer me juist aan anderen, die mensen die niet van sport houden oproepen om te gaan sporten.
Tsja, ik irriteer me weer aan mensen die zelden bewegen, er een slecht eetpatroon op na houden en dan klagen wanneer ze zaken gaan mankeren. Zo hebben we allemaal wat.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Koningshuis

Bericht door Bezorgd »

Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:Neen, zeker niet.
Ik irriteer me juist aan anderen, die mensen die niet van sport houden oproepen om te gaan sporten.
Tsja, ik irriteer me weer aan mensen die zelden bewegen, er een slecht eetpatroon op na houden en dan klagen wanneer ze zaken gaan mankeren. Zo hebben we allemaal wat.
Dit is precies wat ik bedoel idd.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Koningshuis

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:Neen, zeker niet.
Ik irriteer me juist aan anderen, die mensen die niet van sport houden oproepen om te gaan sporten.
Tsja, ik irriteer me weer aan mensen die zelden bewegen, er een slecht eetpatroon op na houden en dan klagen wanneer ze zaken gaan mankeren. Zo hebben we allemaal wat.
Dit is precies wat ik bedoel idd.
Ja, het is vervelend. Maar we zullen (uitermate off-topic) wel moeten in Nederland willen we de zorgkosten in bedwang willen houden.
On-topic: ik ben nog best blij met ons koningshuis.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Koningshuis

Bericht door Mannetje »

refo schreef:
merel schreef:Het koningshuis heeft ook niet mijn sympathie en wordt wat mij betreft opgedoekt. Ik denk dat WA niet geschikt is voor deze rol. Daarnaast denk ik dat het hele gezin behoorlijk buiten de maatschappij staat en geen flauw idee hebben wat er daadwerkelijk speelt. Dat is zeer waarschijnlijk niets nieuws, maar valt door social media, ook van de prinsessen, meer op.
Dat neemt niet weg dat het vreselijk is dat Amalia's postuur zo afgekraakt wordt. Dat lijkt nergens op.
Wie is WA?
Wim Anker
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Koningshuis

Bericht door Orchidee »

Bezorgd schreef:Neen, zeker niet.
Ik irriteer me juist aan anderen, die mensen die niet van sport houden oproepen om te gaan sporten.
Helemaal eens! Je lijkt niet te deugen en te sporen als je niet minstens 2 tot 3 x per week een sport beoefend en daarbij ook zéér goed op je lijf en leefstijl stijl let.
Véél mensen weten niet hoeveel mensen een eetstoornis (sen) hebben ontwikkeld al in hun zéér jonge jaren én daarmee hun hele leven moeten dealen doordat er zo erg door een zeer grote groep mensen op gewezen word om er maar goed uit te zien, vooral niet te dik te worden enz.
Boulumia, anorexia, bed en niet te benoemen eetstoornissen komt véél voor!
En dat heeft altijd een trieste oorzaak!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie