Koningshuis

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Koningshuis

Bericht door Job »

merel schreef:
Job schreef:
merel schreef:
Job schreef:Het getreiter van Prinses Amalia gaat weer door het dak op twitter. Weerzinwekkend, lijkt per keer dat ze in de publiciteit treedt erger en kwetsender te worden. Door de vele corrigerende reacties die daarop komen staat ze op nummer 1 trending topic. Dilemma, dilemma...voed je zo het monster en krijgen de pesters en hun quotes zo juist extra aandacht? Of er stelselmatig tegenin blijven gaan?
Welk getreiter?
Bodyshaming.
Het viel mij wel op dat zij een jas aanhield in de hitte. Ik had al een vermoeden dat het daarom was. Arm kind.
Indd ja...
Hoe zou je als ouders je kind hiertegen kunnen beschermen? Ze heeft ongetwijfeld ook een smartphone. Hoop dat ze wat sterke mensen naast zich heeft die haar een goede basis en heel veel onvoorwaardelijks geven.
Sowieso lijkt de sympathie voor het Koningshuis een duikeling te maken, ongeveer sinds de coronacrisis. Maar misschien lijkt dat maar zo doordat de grootste schreeuwers nu eenmaal de grootste ruimte vragen en daardoor met velen lijken.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Koningshuis

Bericht door merel »

Het koningshuis heeft ook niet mijn sympathie en wordt wat mij betreft opgedoekt. Ik denk dat WA niet geschikt is voor deze rol. Daarnaast denk ik dat het hele gezin behoorlijk buiten de maatschappij staat en geen flauw idee hebben wat er daadwerkelijk speelt. Dat is zeer waarschijnlijk niets nieuws, maar valt door social media, ook van de prinsessen, meer op.
Dat neemt niet weg dat het vreselijk is dat Amalia's postuur zo afgekraakt wordt. Dat lijkt nergens op.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Koningshuis

Bericht door Job »

merel schreef:Het koningshuis heeft ook niet mijn sympathie en wordt wat mij betreft opgedoekt. Ik denk dat WA niet geschikt is voor deze rol. Daarnaast denk ik dat het hele gezin behoorlijk buiten de maatschappij staat en geen flauw idee hebben wat er daadwerkelijk speelt. Dat is zeer waarschijnlijk niets nieuws, maar valt door social media, ook van de prinsessen, meer op.
Dat neemt niet weg dat het vreselijk is dat Amalia's postuur zo afgekraakt wordt. Dat lijkt nergens op.
Alle zaken die je noemt, overkomen hen. Zelfs dat mogelijk ver van de maatschappij af staan is iets wat binnen de huidige constructie eigenlijk niet te voorkomen is. Zelf vind ik dat laatste relatief meevallen trouwens, ze doen hun best en zeker die meiden krijgen op hun opleidingen genoeg van het gewone leven mee. De rest onthouden "wij" hen.

Neem nou Harry en Meghan van het VK. Ik had eerst een aversie tegen al hun uitingen, en gedeeltelijk nog wel. Maar na me er wat beter in verdiept te hebben... wat doen "we" deze mensen in hun gouden kooien eigenlijk ook aan zeg. Het is niet romantisch maar juist vaak vreselijk onnatuurlijk. Ontsporingen vallen bijna niet te voorkomen.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Koningshuis

Bericht door Christen »

Harde werkers zijn het!

Leve Amalia!
Laatst gewijzigd door Christen op 30 jan 2023, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Koningshuis

Bericht door refo »

merel schreef:Het koningshuis heeft ook niet mijn sympathie en wordt wat mij betreft opgedoekt. Ik denk dat WA niet geschikt is voor deze rol. Daarnaast denk ik dat het hele gezin behoorlijk buiten de maatschappij staat en geen flauw idee hebben wat er daadwerkelijk speelt. Dat is zeer waarschijnlijk niets nieuws, maar valt door social media, ook van de prinsessen, meer op.
Dat neemt niet weg dat het vreselijk is dat Amalia's postuur zo afgekraakt wordt. Dat lijkt nergens op.
Wie is WA?
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Koningshuis

Bericht door merel »

Willem Alexander ;)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Koningshuis

Bericht door Tiberius »

De gemaal van M.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Koningshuis

Bericht door refo »

merel schreef:Willem Alexander ;)
O. Ik dacht dat we in dit forum ambtsdragers met respect zouden behandelen en in elk geval hun titel aanduiden, als ze die hebben.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Koningshuis

Bericht door merel »

refo schreef:
merel schreef:Willem Alexander ;)
O. Ik dacht dat we in dit forum ambtsdragers met respect zouden behandelen en in elk geval hun titel aanduiden, als ze die hebben.
Zullen we dan forumgenoten ook met hun titel ( mr., drs, dr., ir., of ing) aanspreken :D ?
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Koningshuis

Bericht door Wim Anker »

merel schreef:Het koningshuis heeft ook niet mijn sympathie en wordt wat mij betreft opgedoekt. Ik denk dat WA niet geschikt is voor deze rol. Daarnaast denk ik dat het hele gezin behoorlijk buiten de maatschappij staat en geen flauw idee hebben wat er daadwerkelijk speelt. Dat is zeer waarschijnlijk niets nieuws, maar valt door social media, ook van de prinsessen, meer op.
Dat neemt niet weg dat het vreselijk is dat Amalia's postuur zo afgekraakt wordt. Dat lijkt nergens op.
merel schreef: (uit sport) ....Zeer waarschijnlijk vind een groot deel van de refomensen het vreemd om zoveel met je lichaam bezig te zijn....
Hier verdedig je (en meer in dat topic) redelijk fanatiek sporten voor conditie, spieren en figuur.
Waarom mag Amalia daar dan niet op aangesproken worden? Was zij er maar wat meer mee bezig.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Koningshuis

Bericht door Job »

Wim Anker schreef:
merel schreef:Het koningshuis heeft ook niet mijn sympathie en wordt wat mij betreft opgedoekt. Ik denk dat WA niet geschikt is voor deze rol. Daarnaast denk ik dat het hele gezin behoorlijk buiten de maatschappij staat en geen flauw idee hebben wat er daadwerkelijk speelt. Dat is zeer waarschijnlijk niets nieuws, maar valt door social media, ook van de prinsessen, meer op.
Dat neemt niet weg dat het vreselijk is dat Amalia's postuur zo afgekraakt wordt. Dat lijkt nergens op.
merel schreef: (uit sport) ....Zeer waarschijnlijk vind een groot deel van de refomensen het vreemd om zoveel met je lichaam bezig te zijn....
Hier verdedig je (en meer in dat topic) redelijk fanatiek sporten voor conditie, spieren en figuur.
Waarom mag Amalia daar dan niet op aangesproken worden? Was zij er maar wat meer mee bezig.
Precies dit. Je kunt je zo'n oordeel niet publiek aanmatigen als je het naadje v/d kous niet weet. Wie zegt dat deze meid niet fanatiek sport?
Iemand kan ook iets onder de leden hebben hé?
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Koningshuis

Bericht door merel »

Wim Anker schreef:
merel schreef:Het koningshuis heeft ook niet mijn sympathie en wordt wat mij betreft opgedoekt. Ik denk dat WA niet geschikt is voor deze rol. Daarnaast denk ik dat het hele gezin behoorlijk buiten de maatschappij staat en geen flauw idee hebben wat er daadwerkelijk speelt. Dat is zeer waarschijnlijk niets nieuws, maar valt door social media, ook van de prinsessen, meer op.
Dat neemt niet weg dat het vreselijk is dat Amalia's postuur zo afgekraakt wordt. Dat lijkt nergens op.
merel schreef: (uit sport) ....Zeer waarschijnlijk vind een groot deel van de refomensen het vreemd om zoveel met je lichaam bezig te zijn....
Hier verdedig je (en meer in dat topic) redelijk fanatiek sporten voor conditie, spieren en figuur.
Waarom mag Amalia daar dan niet op aangesproken worden? Was zij er maar wat meer mee bezig.
Dit lijken mij twee volledig verschillende situaties.

Ik ben ook voor sporten voor conditie, spieren en figuur en ben van mening dat overgewicht een groot punt van zorg is in de huidige samenleving.

Het is echter niet aan de anonieme internetgebruiker om daarover een jong meisje digitaal neer te sabelen. Jammer dat het BMI van deze gemiddelde gebruiker niet vermeld staat in het profiel. indien Amalia weinig beweegt en een verkeerd voedingspatroon heeft, lijkt mij hier meer een taak weggelegd voor haar ouders en/of arts om dit met tact te bespreken. Met een eetstoornis ben je namelijk verder van huis.
Laatst gewijzigd door merel op 30 jan 2023, 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Koningshuis

Bericht door merel »

Job schreef: Precies dit. Je kunt je zo'n oordeel niet publiek aanmatigen als je het naadje v/d kous niet weet. Wie zegt dat deze meid niet fanatiek sport?
Iemand kan ook iets onder de leden hebben hé?
De meeste mensen met overgewicht eten meer dan zij verbruiken. Over het algemeen ligt het niet aan de schildklier. Het is alleen de vraag of een willekeurige buitenstaander daarover iets moet ventileren.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Koningshuis

Bericht door Job »

merel schreef:
Job schreef: Precies dit. Je kunt je zo'n oordeel niet publiek aanmatigen als je het naadje v/d kous niet weet. Wie zegt dat deze meid niet fanatiek sport?
Iemand kan ook iets onder de leden hebben hé?
De meeste mensen met overgewicht eten meer dan zij verbruiken. Over het algemeen ligt het niet aan de schildklier. Het is alleen de vraag of een willekeurige buitenstaander daarover iets moet ventileren.
"Over het algemeen". Er kunnen ook bijzonderheden zijn: een stofwisselingsprobleem, medicatie. Amalia's vader leed in zijn jongere jaren ook aan sarcoïdose (als ik het goed schrijf) met fysiek zichtbare gevolgen. We weten het simpelweg niet.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Koningshuis

Bericht door merel »

.
Plaats reactie