Troonrede

Plaats reactie
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Troonrede

Bericht door Matthijs »

Wat vonden jullie ervan...

Troonrede gemist?? Klik dan snel hier
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Volgens mij is er weinig belangstelling voor politiek op het forum....

We hebben echt een randstad kabinet....
bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Bericht door bazz »

ikke blij dat ik in de randstad woon :winknudge: maar kun je dit even onderbouwen/uitleggen? twas mij nog niet echt opgevallen, en ik heb toch ook mijn roots in "de provincie" liggen...
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Ik heb wel zeker belangstelling voor politiek, alleen valt er op een jaarlijkse folklore zonder enige verrassende inhoud niet zoveel op te merken. Het enige was dat de dag na de troonrede er tijdens het vak transporteconomie de docent niet zo blij was met de plannen van het nieuwe kabinet.
peentje

Bericht door peentje »

De troonrede is meestal wel in orde , het is vvor mij nog bijna nooit voorgekomen dat ik het er helemaal niet mee eens ben.
Maar meestal ben ik het er mee eens.:nederland:
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Troonrede

Bericht door Mara »

De SCP-directeur adviseert het kabinet breder te kijken dan alleen koopkracht: „Dat is vaak mijn teleurstelling op Prinsjesdag en bij een formatie: dat alle discussie verengd wordt tot koopkracht”, aldus Putters. „Dan zie je of een groep er een paar euro op vooruitgaat of niet, maar al die dingen eromheen zie je niet… Wat is bijvoorbeeld het effect op de gezondheidszorg van een aantal maatregelen? Wat is het effect van het leenstelsel precies op het gedrag van studenten? Al dat soort onderwerpen zitten daar niet in.”

Putters mist een heldere lijn in het beleid: „In de inleiding van het regeerakkoord zat een visie over de ontevredenheid in het land. Maar dan volgen vijftig pagina’s met een grote versnippering aan maatregelen en ben je aan het eind de draad kwijt hoe dat beleid de ontevredenheid moet oplossen. Mijn advies zou zijn om de troonrede eens anders te doen. Er spelen heel grote vraagstukken in het land: migratie, duurzaamheid, de grote verschillen in inkomen en arbeid. Zo zou je vier, vijf grote veranderingen in onze samenleving kunnen benoemen en mensen daarin mee kunnen nemen. Ik verwacht van de politiek om niet alleen over die losse beleidsmaatregelen te praten, maar om ons ook duidelijk te maken waar we naartoe gaan. Ik mis dat verhaal.”

10 JAAR STILSTAND IN NEDERLAND
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie