Rosemuller pleite

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Rosemuller pleite

Bericht door Billy »

Zo rosemuller knijpt ook z'n billen samen en gooit de handdoek in de ring.

Weer een toffe debater in de kamer minder

was het niet veel met hem eens maar het debat aangaan deedie goed en gedurfd!

jammer
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
limosa

Bericht door limosa »

Rosenmöller maakte het debat wel levendig. Maar uiteindelijk was ik het zelden met deze hem eens. Dat hij ook na z'n studententijd niet van opvattingen veranderd is geeft wel aan dat hij (als financieel veelvermogende telg uit de V&D-clan) echt principieel links is. Daar heb ik dan wel weer respect voor.

Dat de bedreigingen (gericht aan hem maar ook aan z'n vrouw en kinderen !!) uiteindelijk ook hier een rol gespeeld hebben is wel heel zorgelijk. Nederland gaat een beetje op een bananenrepubliek lijken.

limosa
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Rosenmüller was gewiekst, gedreven, maar niet bijster vernieuwend. Dat maakte hem bij mij geliefd. Ik hou niet zo van die plannetjes uit Groen Linkse kokers.Van Halsema kunnen we dnek ik meer verwachten. Zij is veel strijdbaarder.

GroenLinks hoeft nu overigens ook niet meer zo voorzichtig te zijn. Een plek in de regering zit er voorlopig niet in en ze kunnen volop oppositie gaan voeren.

[Veranderd op 16/11/02 door bjdendekker]
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Waarom zou een plek in de regering er niet (meer) in zitten voor GroenLinks?
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Omdat Wouter Bos lijsttrekker van de PvdA is geworden. Hij is een linkse rakker en het CDA vaart momenteel een rechtse koers. Een coalitie met de VVD ligt daarom meer voor de hand dan met de PvdA. En een coalitie CDA-VVD-GL lijkt me niet echt reëel.

Maar stel dat er toch een centrumlinks kabinet komt, dan komt de SP zoals het er nu uitziet daar eerder voor in aanmerking.
Rob

Bericht door Rob »

Was Rosenmuller enige tijd geleden niet een tijdje arbeidsongeschikt geweest? Zou dat ook kunnen hebben meegespeeld? Of vergis ik mij daarin?

Rob
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

Rosemuller is op een niet leuke manier uit Den Haag vertrokken (bedreigingen), dit is jammer. Maar het feit dat hij het veld geruimd heeft, vindt ik goed. Ik ergerde me wezeloos wanneer hij aan het woord was. Echt zo'n zeikertje.

Wat Groenlinks betreft, ik hoop dat ze verdwijnen. Ze zijn te links, denk hierbij aan de verscheidende kamerleden die van diverse zeer linkse, en tevens geweldadige organisaties leden zijn/waren. Ook wat het milieu betreft zijn ze te, wat niet betekend dat je helemaal geen aandacht aan het milieu moet besteden.

Ook hoop ik dat de SP gehalveerd wordt, ze worden echt te groot. Ze lijken sociaal, maar voor de rijkeren onder ons zijn ze dat niet echt. Megabelastingen worden in het vooruitzicht gesteld voor degenen die echt werken voor hun brood.:?
Adje

Bericht door Adje »

Ik ergerde me wezeloos wanneer hij aan het woord was. Echt zo'n zeikertje
En ik erger me wezenloos bij zo'n ongenuanceerde posting. Rosenmoller wordt kamerbreed erg gewaardeerd, en nu wordt hij door iemand die er waarschijnlijk totaal geen verstand van heeft, zo neergezet. Rosenmoller is zeker geen zeikerd, tis alleen iemand die zijn vragen heeft bij de geest van 'vooruitgang' die tegenwoordig in het Westen rondwaart! Tja, en sommige mensen kunnen er niet tegen als ze hun foute gedrag voorgeschoteld krijgen....

Kun je even concreet worden over die zeer linkse en gewelddadige organisaties? En hoe kun je te voor het milieu zijn? Ff uitleggen graag.

Enne, mensen die arm zijn, werken niet echt voor hun brood...?

Ongelofelijk, hoe iemand zo dom kan zijn. Hier kan ik echt niet tegen, leugenvriend!
Mirror

Bericht door Mirror »

Adje, ik denk dat het heel erg ligt aan je achtergrond. Ik begrijp dat jij waardering voor veel standpunten van Rosenmoller kunt opbrengen.

Maar ik ben het bijvoorbeeld met Waarheidsvriend eens (om het eens creatief uit te drukken), dat Rossenmoller door de groene waas voor zijn ogen af en toe het zicht op de werkelijkheid verliest.

Echt zo'n zeikertje?

Ja, ik werd hem en meer oppositievoerders de afgelopen tijd flink zat. Oppositie voeren is nodig, maar praat dan wel over de inhoud ipv over punten en komma's...

Laat overlet dat ik veel waardering voor Rosenmoller als intellectueel, debater en kamerlid heb, maar de afgelopen periode voerde hij te gretig oppositie.
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

Kun je even concreet worden over die zeer linkse en gewelddadige organisaties?
Dat kaderleden zich niet alleen met
zachte maar ook wel met harde acties
inlaten, is voor de SP geen probleem.
Voorbeeld is het huidige kamerlid Krista
van Velzen. Ze is afkomstig uit de
radicale actiewereld en bewoont een
kraakpand in Den Haag. Vier jaar geleden
werd ze in Schotland nog veroordeeld voor
een poging het communicatiesysteem van
een kernonderzeeër onklaar te maken.

.
Toch kreeg ze een plaats op de
kandidatenlijst. Ook als kamerlid zet ze
haar werk als actievoerder gewoon voort.
Een maand geleden werd ze in België
opgepakt vanwege het bezetten van een
militair vliegveld. Een ander voorbeeld
is SP-kamerlid Harry van Bommel. Ook hij
neemt deel aan allerhande acties,
bijvoorbeeld van de antiglobalisten. Op
de nieuwe lijst komt de naam voor van Hans
van Heijningen. Hij is werkzaam bij
XminY, een zeer radicale organisatie.
Hij staat op een kansrijke plaats.

Onder andere dit artikel. Het komt uit het RD. Een paar maanden terug stond er ook een artikel over in het RD. Sommigen (ik zeg niet allen) zijn/waren lid van een geweldadige linkse organisatie. Dit zijn gewoon keiharde feiten. Zie o.a. bovengenoemde artikel.


En hoe kun je te voor het milieu zijn?
Wanneer je het milieu een te hoge prioriteit geeft. Als het aan sommige mensen lag, zouden we alleen nog maar plantaardig voedsel eten. Boeren zouden geen vergif meer mogen gebruiken. Auto's zouden verboden moeten worden etc. Dit is te. Je moet niet expres het milieu vervuilen, en een keer de fiets pakken is ook niet slecht, maar je moet het niet overdrijven.
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

O ja, nog een vraagje. Mensen die keihard werken, dag en nacht. Moet je die belastingen opleggen van 80%, als ze boven een bepaalde grens komen?
Adje

Bericht door Adje »

Deze drie zijn van SP..., je noemde zelf GroenLinks, dus het klopt niet helemaal. Natuurlijk zijn er ook leden van GroenLinks die 'dwarsliggen', maar dan moet je niet drie onderstaande mensen aanhalen...

Vind je het gek dat mensen radicaal worden, als ze merken dat heel de domme massa klakkeloos het milieu vervuilt en er niet naar taalt om geld of moeite over te hebben voor een schoner milieu? Vind je het gek dat mensen radicaal worden, als zelfs de meest gunstige scenario's voor het klimaat de komende honderd jaar overstromingen, verwoestijning, uitsterving van dieren en verregaande verontreiniging van ons leefmilieu voorspellen? Vind je het gek dat mensen radicaal worden, als ze merken dat zij, als milieubeweging, die al heel wat meer 'salonfahig' is, dan veertig jaar terug, nog steeds vaak met de nek worden aangekeken omdat ze niets te bieden hebben maar alleen altijd maar kritisch zijn? Vind je het gek dat mensen radicaal worden als ze merken dat het milieu altijd maar weer op verlies staat, de overheid haar zin doordrukt bij alle grote projecten, en er misschien voor de goede sier nog een MER doorheen gooit, maar ook daar zich niet aan houdt?

Heb je enig besef in wat voor een verrotte wereld wij leven?

En zij, die als enige er iets voor over hebben om er iets aan te doen, worden met de nek aangekeken....

In de situatie waarin het milieu zich nu bevind, en meegenomen de mentaliteit van de meeste mensen (hoog milieubesef, bijna geen milieugedrag) denk ik dat je bijna niet te kunt zijn. Het wordt alleen aangedragen omdat men niet in wilt binden aan 'rijkdom'.

Nuja, geluk ermee!!!

:mad2:

[Veranderd op 19/11/02 door Adje]
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

:mad2::?:mad2::?:bou::bou::sm:sm:bu:bu:bu:bu:bu:bu
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

Ik had het artikel over de sp gisteren gelezen, zodoende was het makkelijk om het te verkrijgen, daarom alleen sp voorbeelden.

Toen ik je reactie las, kreeg ik het idee dat het om vervolgde Christenen ging. Ze zijn vreemdelingen op aarde. De Christenen reizen naar een beter vaderland, de stijd duurd voor hen slechts 10 dagen.

Een beetje gelijk heb je trouwens wel, het milieu staat er niet best voor, en wij verontreiningen het alleen maar meer en meer. Misschien dat GL dan toch nog een paar zeteltje over moet houden.
Adje

Bericht door Adje »

klinkt allemaal erg links adje!!!
Tja. Ik studeer milieukunde, zodoende! Ik was vroeger ook niet zo, maar door de college's en het contact met m'n vrienden, die stuk voor stuk actievoeren en demonstraties houden, krijg je toch een andere visie. Een meer juiste visie wel te verstaan!
Plaats reactie