Al uw emoties over Forum voor Democratie

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door J.C. Philpot »

Het gewraakte interview met Dhr. Van Meijeren, waar nu iedereen overheen valt.

https://youtu.be/gjkpHVAmnWk?t=3255

Ik vraag me af of dat verontwaardigde gedoe van de beroeps-politici als Van Meijeren weer een uitlating doet, wel zo effectief is. Volgens mij is dat precies wat hij wil, en is het veel effectiever om hem en zijn kompanen structureel te negeren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bijnaam
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 okt 2022, 16:55

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Bijnaam »

J.C. Philpot schreef:Het gewraakte interview met Dhr. Van Meijeren, waar nu iedereen overheen valt.
https://youtu.be/gjkpHVAmnWk?t=3255
Ik vraag me af of dat verontwaardigde gedoe van de beroeps-politici als Van Meijeren weer een uitlating doet, wel zo effectief is. Volgens mij is dat precies wat hij wil, en is het veel effectiever om hem en zijn kompanen structureel te negeren.
De uitingen van deze man zijn compleet gestoord. Ik ben blij dat politici zich gewoon openlijk uitspreken. Jammer dat het nogal eens selectieve verontwaardiging is en twijfelachtig is of men in de spiegel kijkt om mogelijke oorzaken voor deze sentimenten onder ogen te zien.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door Herman »

Het is -aldus een politiek historicus- niet zo opzienbarend in een land waar Troelstra dit 100 jaar terug ook riep.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door HersteldHervormd »

Ik krijg wel het idee dat de tegenhangers van FVD (voornamelijk het kabinet natuurlijk) wel van alles aangrijpen om FVD aan te klagen etc.
Wat ik ook volledig begrijp overigens, alleen moeten ze een beetje oppassen dat ze niet doorslaan hierin, want als ik dit al in de gaten heb, dan hebben andere dat ook. Kijk, als je verontwaardigt bent, mag je dat best uiten, alleen als steeds dezelfde super verontwaardigt zijn over uitspraken van FVD figuren, dan kan op ten duur de geloofwaardigheid ook wel eens een beetje onder druk komen te staan.

Ik vraag me af of ze echt verontwaardigt is, of dat ze doet alsof, zodat ze FVD weer een hak kan zetten. Ik neig naar het laatste, al zullen ze FVD echt kotsbeu zijn.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door HersteldHervormd »

Waar is je bericht gebleven Philpot? Ik wilde er op reageren.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door TSD »

Bijnaam schreef:De uitingen van deze man zijn compleet gestoord. Ik ben blij dat politici zich gewoon openlijk uitspreken. Jammer dat het nogal eens selectieve verontwaardiging is en twijfelachtig is of men in de spiegel kijkt om mogelijke oorzaken voor deze sentimenten onder ogen te zien.
Zowel het 1e deel als het 2e deel van je bijdrage is de spijker op zijn kop.

Verder @Mods het verzoek of de topictitel aangepast kan worden, die komt op mij niet echt over als een uitnodiging tot een discussie (volgens mij is dit een discussieforum) en verder komt het op mij ook denigrerend over. Dit terwijl de uitingen van FvD op zich een prima fenomeen zijn om van gedachten over te wisselen. Zowel gelet op de uitingen zèlf alsook vanwege de interesse in reformatorische kring voor deze partij.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door Christen »

Ik stem nu meer links dus ik heb niet veel met FVD.

Qua presentatie en kennis heb ik veel meer respect voor D66 dan FVD. Al wint niemand het van wijlen Van der Vlies.

En ik vind het prima als ik dan een uitzondering ben ;)
Laatst gewijzigd door Christen op 14 nov 2022, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door HersteldHervormd »

Christen schreef:Ik stem nu meer CDA of CU dus ik heb niet veel met FVD.

Qua presentatie en kennis heb ik veel meer respect voor D66 dan FVD. Al wint niemand het van wijlen Van der Vlies.

En ik vind het prima als ik dan een uitzondering ben ;)
Hoe is het mogelijk dat je óf CU (links maar wel beduidend christelijk) of CDA (rechts en niet echt christelijk) wil stemmen? Volgens mij zit daar best wel een kloof tussen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door Christen »

Blijkbaar is dat mogelijk.

Je hoeft geen christen te zijn om christelijk te handelen.. en andersom.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door J.C. Philpot »

.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 14 nov 2022, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door HersteldHervormd »

Christen schreef:Blijkbaar is dat mogelijk.

Je hoeft geen christen te zijn om christelijk te handelen.. en andersom.
Huh? Ik zie deze zin graag wat meer uitgelegd.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door Christen »

Hij lijkt me vrij helder..
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Bijnaam
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 okt 2022, 16:55

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door Bijnaam »

Christen schreef:Blijkbaar is dat mogelijk.
Je hoeft geen christen te zijn om christelijk te handelen.. en andersom.
Echt christelijk handelen kan alleen als Christen, dus: in Christus. Anders is het niets meer dan moreel-ethisch verantwoord handelen in gelijke zin als een Christen doet. Je stelling is daarmee onmogelijk waar.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door parsifal »

Bijnaam schreef:
Christen schreef:Blijkbaar is dat mogelijk.
Je hoeft geen christen te zijn om christelijk te handelen.. en andersom.
Echt christelijk handelen kan alleen als Christen, dus: in Christus. Anders is het niets meer dan moreel-ethisch verantwoord handelen in gelijke zin als een Christen doet. Je stelling is daarmee onmogelijk waar.
Voor de bedelaar maakt het niet uit of degene die hem wat geeft dit zwijgend doet vanuit Christelijke motivatie of vanuit seculier medelijden. Voor de man in de rechtbank is een rechtvaardig vonnis hetzelfde of het van een Christen komt of niet. Als je van een regering Christelijk beleid verwacht, dan kan het zijn dat dit Christelijke beleid in exact de zelfde vorm van seculiere partij komt.

Om terug te komen op FvD. Baudet flirtte wel erg met ideeen van Nietzsche, en de sterke man zoals Poetin. Dat gaat gewoon te ver. Nu een ander kamerlid die haast de Capitoolbestorming als goed voorbeeld voor Nederland ziet. Dat zie ik echt als eng, maar het hard aanpakken (door bijvoorbeeld strafrechtelijke vervolging) kan wel eens averechts werken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bijnaam
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 okt 2022, 16:55

Re: Al uw emoties over Forum voor Democratie

Bericht door Bijnaam »

parsifal schreef:Voor de bedelaar maakt het niet uit of degene die hem wat geeft dit zwijgend doet vanuit Christelijke motivatie of vanuit seculier medelijden. Voor de man in de rechtbank is een rechtvaardig vonnis hetzelfde of het van een Christen komt of niet. Als je van een regering Christelijk beleid verwacht, dan kan het zijn dat dit Christelijke beleid in exact de zelfde vorm van seculiere partij komt.
Dat zeg ik inderdaad. Daarmee is het nog geen christelijk handelen of christelijk beleid.
Plaats reactie