Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Welke partij verdient jouw stem

VVD
3
6%
D66
0
Geen stemmen
PVV
4
7%
CDA
14
26%
SP
2
4%
PVDA/GL
3
6%
FVD/BVNL
1
2%
JA21
9
17%
BBB
10
19%
Overig
8
15%
 
Totaal aantal stemmen: 54

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door J.C. Philpot »

Bourdon16 schreef:De Betuwe opgeven wellicht? :)
Hoewel de Betuwe tot het mooiste cultuurgebied ter wereld behoord, is aan de authentieke en hoogstaande Betuwse beschaving helaas door de vele import van randstedelingen al grote schade toegebracht. Daarom maak ik voor de Betuwe graag een uitzondering, en geven we in plaats daarvan de Bommelerwaard op :)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12002
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:
Bourdon16 schreef:De Betuwe opgeven wellicht? :)
Hoewel de Betuwe tot het mooiste cultuurgebied ter wereld behoord, is aan de authentieke en hoogstaande Betuwse beschaving helaas door de vele import van randstedelingen al grote schade toegebracht. Daarom maak ik voor de Betuwe graag een uitzondering, en geven we in plaats daarvan de Bommelerwaard op :)
Het land ven Heusden en Altena, dat is nog mooier.
Mannetje
Berichten: 7734
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door Mannetje »

Laat gewoon wat koeien lopen als natuurlijke bemesters van de boomgaarden.
-
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door J.C. Philpot »

Maar serieus: het linkse gedeelte van Nederland heeft helaas niet het besef dat men dogma's koestert die logischerwijs niet samengaan.

Het is niet mogelijk om een toenemende stroom van vluchtelingen op te vangen, de woningnood op te lossen, en tegelijkertijd dezelfde mate van natuur te handhaven. Dan kan gewoon niet in een klein landje als Nederland.

Dus dan moeten we logischerwijs keuzes maken: de natuur, of uitbreiding van bevolking en woningen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Philip
Berichten: 312
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door Philip »

Herman schreef:
Philip schreef:Van der Plas begrijpt nog steeds niet waarom stikstof een probleem is.
Ik vind het ook geen probleem. Ik heb andere interesses en belangen. Het is heel goed dat iemand daar voor opkomt. Stikstof is een politiek besluit, dus mag je het politiek aanvechten.
Zeker is het een politiek besluit. Maar wees dan wel eerlijk over de gevolgen als je op de huidige voet door wil gaan. Je moet dan uit de EU en uit de euro om van de Europese regels af te komen. Vervolgens een wetswijziging en dan is de huidige situatie pas gelegaliseerd. Tot die tijd blijft de molensteen hangen en ligt de ontwikkeling van de landbouw en de bouw van huizen vrijwel stil. Dat is het eerlijke verhaal, wat zij niet vertelt. Zij vertelt sprookjes.
Philip
Berichten: 312
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door Philip »

J.C. Philpot schreef:Maar serieus: het linkse gedeelte van Nederland heeft helaas niet het besef dat men dogma's koestert die logischerwijs niet samengaan.

Het is niet mogelijk om een toenemende stroom van vluchtelingen op te vangen, de woningnood op te lossen, en tegelijkertijd dezelfde mate van natuur te handhaven. Dan kan gewoon niet in een klein landje als Nederland.

Dus dan moeten we logischerwijs keuzes maken: de natuur, of uitbreiding van bevolking en woningen.

Kan prima alledrie door de veestapel met 75% te verminderen. Ik heb niets tegen vluchtelingen, wel tegen de 100.000 andere migranten (studenten, expats) die jaarlijks naar Nederland komen en blijven hangen. Die kun je prima weren (al gaat dat wel geld kosten, veel geld)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12002
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door Herman »

Philip schreef:Zeker is het een politiek besluit. Maar wees dan wel eerlijk over de gevolgen als je op de huidige voet door wil gaan. Je moet dan uit de EU en uit de euro om van de Europese regels af te komen. Vervolgens een wetswijziging en dan is de huidige situatie pas gelegaliseerd. Tot die tijd blijft de molensteen hangen en ligt de ontwikkeling van de landbouw en de bouw van huizen vrijwel stil. Dat is het eerlijke verhaal, wat zij niet vertelt. Zij vertelt sprookjes.
Het eerlijke verhaal is dat het collectieve probleem op één sector wordt afgewenteld en dat je daar dus niks aan kan doen. Ik kan me goed voorstellen dat je dan alle consequenties voor lief neemt. In ieder geval heeft de regering zich in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd ne kiest nu de weg van de minste weerstand.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door J.C. Philpot »

Philip schreef:Kan prima alledrie door de veestapel met 75% te verminderen. Ik heb niets tegen vluchtelingen, wel tegen de 100.000 andere migranten (studenten, expats) die jaarlijks naar Nederland komen en blijven hangen. Die kun je prima weren (al gaat dat wel geld kosten, veel geld)
Het verplaatsen van vlees- en zuivelproductie naar het buitenland maakt ons veel te afhankelijk van het buitenland voor onze voedselvoorziening, en is slecht voor het milieu in verband met de transport en de minder strenge milieunormen in het buitenland. Daarnaast vind ik dat we onze boeren, die zich al generaties lang inzetten voor onze voedselvoorziening, niet het slachtoffer mogen laten worden.

Verder: die studenten en expats die hier blijven hangen, zijn wel immigranten die een grote toegevoegde waarde hebben voor onze samenleving en economie.

Dus zullen we een keuze moeten maken, en natuurgebieden op moeten geven, verplaatsen naar de periferie of moeten compenseren op andere plekken als we het woningprobleem willen aanpakken, en tegelijkertijd immigratie in stand willen houden.

Een andere alternatief is weer een kolonie beginnen, en een gedeelte van onze bevolking daarheen te verplaatsen. Maar dat ligt zo politiek en maatschappelijk gevoelig, dat dat in het huidige tijdsgewricht geen optie meer is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door DDD »

J.C. Philpot schreef:Ik denk dat we gewoon een gedeelte van de natuur in Nederland op moeten geven. Eventueel verplaatsen naar de periferie van Nederland, of compenseren op andere plekken op de wereld. We kunnen niet de huidige problemen oplossen (o.a. woningbouw, de boeren, toename van de bevolking door migratie), en de huidige mate van natuur handhaven. Mensen gaan voor plantjes.
Waarom zouden mensen voor plantjes gaan? Er is elders in Europa nog veel ruimte voor mensen. Misschien dat er wat mensen naar Siberie kunnen verhuizen als Poetin weg is.

En bovendien: laten ze eerst eens het aantal kippen en varkens halveren, in plaats van de plantjes lastig te vallen.

Los daarvan is er mijns inziens iets mis als je het CDA onder de niet-christelijke partijen schaart.
MGG
Berichten: 3509
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door MGG »

Er gaan waarschijnlijk miljarden besteed worden aan het uitkopen van boeren. Ik vind dat persoonlijk jammer van het belastinggeld. Door geen nieuwe vergunningen af te geven en net als bij fosfaatrechten te korte bij overdracht van dierrechten krimpt de veestapel vanzelf. Wellicht in een relatief laag tempo, maar dan kunnen de miljarden gebruikt worden voor het verlagen van de belasting op arbeid.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door DDD »

O, ik vind het uitkopen van boeren ook niet vanzelfsprekend. De huidige problemen waren al vanaf 2005 te zien aankomen. Dus dat hoeft de overheid niet allemaal te compenseren.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:Los daarvan is er mijns inziens iets mis als je het CDA onder de niet-christelijke partijen schaart.
Dan is er dus iets mis met het CDA, aangezien de CDA de CDA onder de niet-christelijke partijen schaart:

https://bit.ly/3hlBpXW (met dank aan Ditbenik eerder in dit topic).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door DDD »

Ik betwijfel toch of dat een landelijk standpunt is. Ik zal het eens navragen in mijn omgeving, want ik ken wel meerdere cda-ers.
HersteldHervormd
Berichten: 6051
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:O, ik vind het uitkopen van boeren ook niet vanzelfsprekend. De huidige problemen waren al vanaf 2005 te zien aankomen. Dus dat hoeft de overheid niet allemaal te compenseren.
Vertel, ik ben alvast graag een beetje voorbereid wat er 2039 ons staat te wachten. Je hebt vast wel een idee.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Philip
Berichten: 312
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Stemmen op een niet-christelijke politieke partij

Bericht door Philip »

Herman schreef:
Philip schreef:Zeker is het een politiek besluit. Maar wees dan wel eerlijk over de gevolgen als je op de huidige voet door wil gaan. Je moet dan uit de EU en uit de euro om van de Europese regels af te komen. Vervolgens een wetswijziging en dan is de huidige situatie pas gelegaliseerd. Tot die tijd blijft de molensteen hangen en ligt de ontwikkeling van de landbouw en de bouw van huizen vrijwel stil. Dat is het eerlijke verhaal, wat zij niet vertelt. Zij vertelt sprookjes.
Het eerlijke verhaal is dat het collectieve probleem op één sector wordt afgewenteld en dat je daar dus niks aan kan doen. Ik kan me goed voorstellen dat je dan alle consequenties voor lief neemt. In ieder geval heeft de regering zich in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd ne kiest nu de weg van de minste weerstand.
Het is geen collectief probleem. Veruit de meeste stikstof komt uit de veehouderij en van de kunstmest. Maar als je liever kiest voor het aanpakken van de Nederlandse industrie (veel meer banen dan de landbouw) of verkeer (mensen dwingen hun auto te verkopen) is dat natuurlijk ook mogelijk.
Het aanpakken van de intensieve veehouderij is juist goed voor de voedselvoorziening. Waar nu maïs groeit als veevoer (en je hebt heel veel maïs nodig voor een liter melk en nog meer voor een kilo rundvlees) kunnen ook andere granen groeien. We moeten dan inderdaad niet het vlees uit het buitenland gaan halen, maar minder vlees gaan eten, bijvoorbeeld door een vleestaks. Nederland exporteert nu overigens meer vlees dan het consumeert. Laten we eerst die export stoppen.
Plaats reactie