Coalitieakkoord 2021

Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Coalitieakkoord 2021

Bericht door Mannetje »

De Jonge zie ik nog niet gauw vertrekken. De coalitie steunt hem nog, dus zal het met een sisser aflopen.
-
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Coalitieakkoord 2021

Bericht door Mannetje »

Simon0612 schreef:Ik denk dat aan het eind van de dag de eerste minister uit dit kabinet gevlogen is....de Jong ligt nogal onder vuur!
Het vuurtje is wel weer gedoofd voorlopig.
-
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Coalitieakkoord 2021

Bericht door Simon0612 »

Mannetje schreef:
Simon0612 schreef:Ik denk dat aan het eind van de dag de eerste minister uit dit kabinet gevlogen is....de Jong ligt nogal onder vuur!
Het vuurtje is wel weer gedoofd voorlopig.
Ja inderdaad! Het viel mee, ik dacht dat hij wel de eer aan zichzelf zou houden!
Nu trouwens ook interessante discussie over referendum.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Coalitieakkoord 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Simon0612 schreef:
Mannetje schreef:
Simon0612 schreef:Ik denk dat aan het eind van de dag de eerste minister uit dit kabinet gevlogen is....de Jong ligt nogal onder vuur!
Het vuurtje is wel weer gedoofd voorlopig.
Ja inderdaad! Het viel mee, ik dacht dat hij wel de eer aan zichzelf zou houden!
Nu trouwens ook interessante discussie over referendum.
Een van de domste beslissingen ooit zou een (bindend) referendum zijn. Het volk stemt en reageert vrijwel grotendeels op gevoel/emotie. Dat kan dus nooit goed gaan. Ik vond dat ook echt heel duidelijk naar voren komen toen bekend werd dat 1/3 bij een herverkiezing absoluut niet weer D66 zou stemmen, waar ze dat vorig jaar wel gedaan hadden.

Ook de SGP’ers doen hier aan mee. Wie kijkt er echt nauwgezet naar de partijpunten? Volgens mij zijn dat er niet veel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Coalitieakkoord 2021

Bericht door Simon0612 »

HersteldHervormd schreef:
Een van de domste beslissingen ooit zou een (bindend) referendum zijn. Het volk stemt en reageert vrijwel grotendeels op gevoel/emotie. Dat kan dus nooit goed gaan. Ik vond dat ook echt heel duidelijk naar voren komen toen bekend werd dat 1/3 bij een herverkiezing absoluut niet weer D66 zou stemmen, waar ze dat vorig jaar wel gedaan hadden.

Ook de SGP’ers doen hier aan mee. Wie kijkt er echt nauwgezet naar de partijpunten? Volgens mij zijn dat er niet veel.
SGP is tegen het referendum hoor, of bedoel je dat niet?
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Coalitieakkoord 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Simon0612 schreef:
HersteldHervormd schreef:
Een van de domste beslissingen ooit zou een (bindend) referendum zijn. Het volk stemt en reageert vrijwel grotendeels op gevoel/emotie. Dat kan dus nooit goed gaan. Ik vond dat ook echt heel duidelijk naar voren komen toen bekend werd dat 1/3 bij een herverkiezing absoluut niet weer D66 zou stemmen, waar ze dat vorig jaar wel gedaan hadden.

Ook de SGP’ers doen hier aan mee. Wie kijkt er echt nauwgezet naar de partijpunten? Volgens mij zijn dat er niet veel.
SGP is tegen het referendum hoor, of bedoel je dat niet?

Nee ik bedoel dat ook SGP’ers vanuit gevoel stemmen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Coalitieakkoord 2021

Bericht door refo »

In Zwitserland heb je ook een uitgebreid systeem van referenda. Dat werkt prima. Waarom zou het fout zijn als burgers stemmen op gevoel of emotie?
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Coalitieakkoord 2021

Bericht door Simon0612 »

Heeft iemand gisterenavond dat betoog van Baudet gezien? Ik mag die man echt niet, maar als die cijfers die hij noemde kloppen dan is dat referendum een wassen neus en komt er nooit enig voorstel doorheen.. Iemand daar meer inzage in?
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Coalitieakkoord 2021

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef:In Zwitserland heb je ook een uitgebreid systeem van referenda. Dat werkt prima. Waarom zou het fout zijn als burgers stemmen op gevoel of emotie?
Het is bovendien zo dat gekozen vertegenwoordigers stemmen op basis van allesbehalve doorwrochte inhoudelijke analyses van voorstellen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Coalitieakkoord 2021

Bericht door refo »

Simon0612 schreef:Heeft iemand gisterenavond dat betoog van Baudet gezien? Ik mag die man echt niet, maar als die cijfers die hij noemde kloppen dan is dat referendum een wassen neus en komt er nooit enig voorstel doorheen.. Iemand daar meer inzage in?
Het referendum wordt dan een laatste redmiddel als de regering in de ogen van het volk volledig van het pad af is. Maar meer niet.
Je vraagt je af waarom zo precies geformuleerd moet worden hoe een referendum werkt. Neem op dat het referendum bestaat. Dan kun je later via wetgeving nader regels stellen.
Plaats reactie