World Economic Forum

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: World Economic Forum

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:
-DIA- schreef:Het zijn zomaar wat gedachten, maar de gedachte dat de machtigen dezer wereld in een bepaalde richting sturen lijkt me soms wel duidelijk.
Die machtigen zijn zelf ook pionnen.

Efeziërs 6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.

Kanttekeningen:
De apostel geeft hier den satan en zijn engelen deze titels, niet omdat zij van God tot rechte oversten en regeerders der wereld gesteld zijn, gelijk God den dienst der goede engelen dikmaals gebruikt, Ef. 1:21; 3:10, maar omdat zij dezelve macht, die de goede engelen van God hebben, en deze door hun val verloren hebben, nochtans als tirannen met list en geweld over de verdorven en boze wereld nog gebruiken; en dat door een rechtvaardig oordeel Gods hun hetzelve, tot straf der kwaden en een oefening der goeden, voor een tijd wordt toegelaten.
Dat is ook waar. Maar wie ook, pionnen zijn nodig om tot verandering te komen. Kleinschaligheid is steeds minder gewenst, globalisering is duidelijk, geen land ter wereld is in feite nog onafhankelijk. Alles lijkt samen te hangen met alles.
Soms lijkt het wel goed om je af te vragen welke impact bv. Instituut Clingendael of het Egmontinstituut hebben op alle veranderingen? Feit is wel dat hier de ook de "machtigen der aarde" een rol lijken te spelen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: World Economic Forum

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: Soms lijkt het wel goed om je af te vragen welke impact bv. Instituut Clingendael of het Egmontinstituut hebben op alle veranderingen? Feit is wel dat hier de ook de "machtigen der aarde" een rol lijken te spelen.
Weinig impact. In Nederland is HCSS een meer prominente denktank, met name Rob de Wijk is bekend. Hij publiceert regelmatig.
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: World Economic Forum

Bericht door HersteldHervormd »

Hoewel ik de verontrustingen begrijp vind ik het persoonlijk te ver gaan.

Steven van Rijswijk staat ook niet bekend als lieverdje.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: World Economic Forum

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Hoewel ik de verontrustingen begrijp vind ik het persoonlijk te ver gaan.

Steven van Rijswijk staat ook niet bekend als lieverdje.
En wat heeft de CEO van ING misdaan?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: World Economic Forum

Bericht door Bezorgd »

1. Leuk zo'n trol.


2. Wat betreft het onderwerp. Waarom kom je juist onder christenen vaak de angst tegen voor deze machten? Het is nog listiger als dat wij hier met z'n allen kunnen verzinnen. Het is allemaal voorzegt. Maar de uitkomst ook. Er is al Een Overwinnaar. Geen stress dus.
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: World Economic Forum

Bericht door Charles »

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: World Economic Forum

Bericht door Ambtenaar »

Waarom? Wat hebben deze berichten te maken met het WEF?
Plaats reactie