Formatie nieuw kabinet 2021

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Ik denk dat Kaag eieren voor haar geld kiest. Zij is toch een beetje de risee van deze formatie.
Precies.

En dat zou toch bijzonder wezen, twee christelijke partijen het kabinet in deze zo anti-christelijke samenleving.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Ik denk dat Kaag eieren voor haar geld kiest. Zij is toch een beetje de risee van deze formatie.
Ja dat denk ik ook DDD, maar het is wel waar wat GG lid zegt, het is ergens opmerkelijk.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

Ze wil wel eerst enkel met GL en PvdA erbij spreken, dus een 6 partijen kabinet.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef:Ze wil wel eerst enkel met GL en PvdA erbij spreken, dus een 6 partijen kabinet.
Jawel, maar dat willen de VVD en het CDA absoluut niet. Dus die optie valt gelijk al af.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:
Ambtenaar schreef:Ze wil wel eerst enkel met GL en PvdA erbij spreken, dus een 6 partijen kabinet.
Jawel, maar dat willen de VVD en het CDA absoluut niet. Dus die optie valt gelijk al af.
En Kaag heeft dus besloten voor een vluchtroute met CU als dat niet lukt. Echter weten VVD en CDA dit ook en gaan die niet meer toegeven.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:
Tiberius schreef:
Maanenschijn schreef:Wat is het verschil tegen twijfels over de maatregelen uitspreken (Keyzer) en in de praktijjk de regels niet opvolgen (Grapperhaus, Hoekstra)?
Vooropgesteld dat ik het 100% met Keijzer eens ben; en een fervent tegenstander van alle onzinmaatregelen en de dictatuur waarin we de afgelopen 1,5 jaar in hoog temp beland zijn vanwege de tunnelvisie van een aantal incompetente en machtswellustige politici. Ik hoop oprecht dat dit voor Rutte en De Jonge in de zeer nabije toekomst strafrechtelijke gevolgen zal hebben; zoals Wim Anker hieronder ergens suggereert.

Maar er zit m.i. wel degelijk verschil in het een en het ander.
Twijfel uitspreken tegen het beleid van een college waar je zelf in deelneemt, vind ik not done. Als het je niet lukt om intern het beleid om te buigen, dan moet je eruit stappen en daar vandaan de strijd voortzetten. Een huis dat tegen zichzelf verdeeld is, kan niet bestaan. En in zo'n huis moet je ook niet willen wonen.
Wanneer je de regels niet opvolgt, is dat wat anders, omdat iedereen wel eens struikelt in de hitte van het leven, zeg maar.

Om dat voorbeeld maar weer te gebruiken: ik sta van harte achter het verkeersbeleid om voor een rood licht te stoppen. Maar het is in de afgelopen jaren wel eens gebeurd, dat ik in de haast of juist onoplettendheid net door rood reed.
Waarom? Daarmee maak je de boel alleen maar erger. Je kunt bestuursverantwoordelijkheid dragen, maar in zijn algemeen wil dat toch niet perse zeggen dat je niet transparant mag zijn over verschillen van inzicht, als dat nodig is?
Mogelijk heb je gelijk. Dan is dit ontslag nog sterker een symptoom dat we in een dictatuur zitten.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

Tiberius schreef: Mogelijk heb je gelijk. Dan is dit ontslag nog sterker een symptoom dat we in een dictatuur zitten.
Het is vrij normaal dat er discussie plaatsvindt in de ministerraad, maar dat na een besluit iedereen zich daar aan conformeert. Dat heeft mevrouw Keizer nagelaten, sterker nog, ze twijfelt openlijk aan het beleid en daarmee aan het genomen besluit. Dan moet je gewoon weg.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Tiberius »

Ambtenaar schreef:
Tiberius schreef: Mogelijk heb je gelijk. Dan is dit ontslag nog sterker een symptoom dat we in een dictatuur zitten.
Het is vrij normaal dat er discussie plaatsvindt in de ministerraad, maar dat na een besluit iedereen zich daar aan conformeert. Dat heeft mevrouw Keizer nagelaten, sterker nog, ze twijfelt openlijk aan het beleid en daarmee aan het genomen besluit. Dan moet je gewoon weg.
Dat was ook mijn gedachte, maar DDD is het daar niet mee eens. Die vindt dat er transparantie mag zijn over verschil van inzicht in een bestuur.

*Er moet overigens nog een 'j' tussen bij Keijzer, net zoals bij Kajsa ;)
Online
merel
Berichten: 9672
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Tiberius schreef: Mogelijk heb je gelijk. Dan is dit ontslag nog sterker een symptoom dat we in een dictatuur zitten.
Het is vrij normaal dat er discussie plaatsvindt in de ministerraad, maar dat na een besluit iedereen zich daar aan conformeert. Dat heeft mevrouw Keizer nagelaten, sterker nog, ze twijfelt openlijk aan het beleid en daarmee aan het genomen besluit. Dan moet je gewoon weg.
Precies, de regering spreekt met mond. Intern mag er discussie zijn, naar buiten toe sta je achter het gekozen beleid. Ze had hooguit kunnen zeggen dat het een moeilijke keuze is geweest. Maar goed, ik ben sowieso blij dat Mona Keijzer verdwenen is. Ze heeft mij de afgelopen jaren niet overtuigd met kennis en kunde.

Ik ben daarnaast ook verbaasd dat ze Henk Kamp weer uit de hoge hoed hebben gehaald. Is iedereen vergeten welke puinhopen hij in Groningen heeft veroorzaakt die ook Wiebes niet opgelost kreeg?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door parsifal »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:
Tiberius schreef: Mogelijk heb je gelijk. Dan is dit ontslag nog sterker een symptoom dat we in een dictatuur zitten.
Het is vrij normaal dat er discussie plaatsvindt in de ministerraad, maar dat na een besluit iedereen zich daar aan conformeert. Dat heeft mevrouw Keizer nagelaten, sterker nog, ze twijfelt openlijk aan het beleid en daarmee aan het genomen besluit. Dan moet je gewoon weg.
Precies, de regering spreekt met mond. Intern mag er discussie zijn, naar buiten toe sta je achter het gekozen beleid. Ze had hooguit kunnen zeggen dat het een moeilijke keuze is geweest. Maar goed, ik ben sowieso blij dat Mona Keijzer verdwenen is. Ze heeft mij de afgelopen jaren niet overtuigd met kennis en kunde.

Ik ben daarnaast ook verbaasd dat ze Henk Kamp weer uit de hoge hoed hebben gehaald. Is iedereen vergeten welke puinhopen hij in Groningen heeft veroorzaakt die ook Wiebes niet opgelost kreeg?
Keijzer had gewoon moeten zeggen dat ze in haar functie als Kamerlid sprak. Dan had ze veel sterker gestaan en was veel duidelijker geworden dat de dubbele pet van kamerleden en kabinetsleden problematisch is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
merel
Berichten: 9672
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door merel »

parsifal schreef:
merel schreef:
Ambtenaar schreef:
Tiberius schreef: Mogelijk heb je gelijk. Dan is dit ontslag nog sterker een symptoom dat we in een dictatuur zitten.
Het is vrij normaal dat er discussie plaatsvindt in de ministerraad, maar dat na een besluit iedereen zich daar aan conformeert. Dat heeft mevrouw Keizer nagelaten, sterker nog, ze twijfelt openlijk aan het beleid en daarmee aan het genomen besluit. Dan moet je gewoon weg.
Precies, de regering spreekt met mond. Intern mag er discussie zijn, naar buiten toe sta je achter het gekozen beleid. Ze had hooguit kunnen zeggen dat het een moeilijke keuze is geweest. Maar goed, ik ben sowieso blij dat Mona Keijzer verdwenen is. Ze heeft mij de afgelopen jaren niet overtuigd met kennis en kunde.

Ik ben daarnaast ook verbaasd dat ze Henk Kamp weer uit de hoge hoed hebben gehaald. Is iedereen vergeten welke puinhopen hij in Groningen heeft veroorzaakt die ook Wiebes niet opgelost kreeg?
Keijzer had gewoon moeten zeggen dat ze in haar functie als Kamerlid sprak. Dan had ze veel sterker gestaan en was veel duidelijker geworden dat de dubbele pet van kamerleden en kabinetsleden problematisch is.
Zij is toch nog onderdeel van het( demissionaire) kabinet? Dan spreek je niet als kamerlid. Voorheen was dat ook geen probleem en nu wel?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

Nu de academische ziekenhuizen vandaag staken en de planbare zorg niet uitvoeren hoop ik dat de nieuwe regering de salarisverhoging van dit personeel schrapt.
Hoe kun je het verzinnen om voor een paar tientjes in de maand de wachtlijsten op te laten lopen?

Onze zorghelden blijken ook gewone mensen te zijn die staken voor een procentje meer. Triest!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
merel
Berichten: 9672
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door merel »

huisman schreef:Nu de academische ziekenhuizen vandaag staken en de planbare zorg niet uitvoeren hoop ik dat de nieuwe regering de salarisverhoging van dit personeel schrapt.
Hoe kun je het verzinnen om voor een paar tientjes in de maand de wachtlijsten op te laten lopen?

Onze zorghelden blijken ook gewone mensen te zijn die staken voor een procentje meer. Triest!
Mee eens, ik was sowieso tegen de verhogingen in de zorg en basisonderwijs.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door -DIA- »

huisman schreef:Nu de academische ziekenhuizen vandaag staken en de planbare zorg niet uitvoeren hoop ik dat de nieuwe regering de salarisverhoging van dit personeel schrapt.
Hoe kun je het verzinnen om voor een paar tientjes in de maand de wachtlijsten op te laten lopen?

Onze zorghelden blijken ook gewone mensen te zijn die staken voor een procentje meer. Triest!
De aarde is vervuld met wrevel, en een ieder doet wat goed is in zijn of haar ogen, en in de grond van de zaak is elk mens na de val een egocentrisch mens geworden, en dat niet zoals de mens is geschapen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door parsifal »

merel schreef:
parsifal schreef:
merel schreef:
Ambtenaar schreef: Het is vrij normaal dat er discussie plaatsvindt in de ministerraad, maar dat na een besluit iedereen zich daar aan conformeert. Dat heeft mevrouw Keizer nagelaten, sterker nog, ze twijfelt openlijk aan het beleid en daarmee aan het genomen besluit. Dan moet je gewoon weg.
Precies, de regering spreekt met mond. Intern mag er discussie zijn, naar buiten toe sta je achter het gekozen beleid. Ze had hooguit kunnen zeggen dat het een moeilijke keuze is geweest. Maar goed, ik ben sowieso blij dat Mona Keijzer verdwenen is. Ze heeft mij de afgelopen jaren niet overtuigd met kennis en kunde.

Ik ben daarnaast ook verbaasd dat ze Henk Kamp weer uit de hoge hoed hebben gehaald. Is iedereen vergeten welke puinhopen hij in Groningen heeft veroorzaakt die ook Wiebes niet opgelost kreeg?
Keijzer had gewoon moeten zeggen dat ze in haar functie als Kamerlid sprak. Dan had ze veel sterker gestaan en was veel duidelijker geworden dat de dubbele pet van kamerleden en kabinetsleden problematisch is.
Zij is toch nog onderdeel van het( demissionaire) kabinet? Dan spreek je niet als kamerlid. Voorheen was dat ook geen probleem en nu wel?
Maar ze is wel kamerlid en stemt in de kamer. Dat was niet zon probleem toen demissionaire kabinetten nog vooral op de boedel pastten, nu allerlei belangrijke besluiten worden genomen is het erg gevaarlijk voor een parlementaire democratie, omdat er geen onafhankelijke controlerende macht is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie