Formatie nieuw kabinet 2021

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Maanenschijn »

Waar ik vooral op doel is het de beschouwing over de mogelijke koppeling van persoonsdata en daarin de mogelijke gevolgen voor (het ontnemen van) de vrijheid van geweten en handelen.

Kijk, ik ben vooral geen Baudetfan, heb helemaal niets met zijn hautaine houding en vind ook maar de minste verwijzing naar de holocaust in relatie tot coronamaatregelen vreselijk. Maar ik draai niet bij voorbaat mijn rug naar hem toe (bij wijze van spreken) en probeer toch te luisteren wat hij zegt.

In (vooral) het laatste deel van zijn bijdrage gaat hij in op een wereldorde, koppeling van persoonsdata en macht van een grote overheid. Hierbij moet ik onwillekeurig denken aan een grote anti-christelijke macht, waarbij we zonder een teken op voorhoofd of hand niets kunnen. Zoals Openbaringen het beschrijft.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Maanenschijn »

Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef:Ik heb vanavond naar de APB zitten luisteren. Onder andere Baudet was aan het woord. Veel hoogdravendheid en holle frasen, maar toch kon ik moeilijk tijdens zijn betoog de vergelijking met profetieën uit Openbaringen onderdrukken.

Ik vind het erg lastig om in zijn betoog complotdenken en intelligente visie op de wereldorde en gebeurtenissen te onderscheiden. Hoe ervaren anderen dat?
Ik heb geen intelligente visie op de wereldorde en andere gebeurtenissen gehoord.
Ik had intelligent tussen aanhalingstekens kunnen zetten. Dat ligt natuurlijk in het verlengde hoe je zijn visie weegt en daarmee ook gelijk beoordeelt.

Intelligentie kun je Baudet niet ontzeggen, volgens mij.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ad Anker »

Maanenschijn schreef:
Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef:Ik heb vanavond naar de APB zitten luisteren. Onder andere Baudet was aan het woord. Veel hoogdravendheid en holle frasen, maar toch kon ik moeilijk tijdens zijn betoog de vergelijking met profetieën uit Openbaringen onderdrukken.

Ik vind het erg lastig om in zijn betoog complotdenken en intelligente visie op de wereldorde en gebeurtenissen te onderscheiden. Hoe ervaren anderen dat?
Ik heb geen intelligente visie op de wereldorde en andere gebeurtenissen gehoord.
Ik had intelligent tussen aanhalingstekens kunnen zetten. Dat ligt natuurlijk in het verlengde hoe je zijn visie weegt en daarmee ook gelijk beoordeelt.

Intelligentie kun je Baudet niet ontzeggen, volgens mij.
Ik heb zijn toespraak ook beluisterd. Ik had dezelfde ervaring als jij. Ik vind het zwak om dit gelijk op zijn Ambtenaars af te doen en de demonstratieve rug van minister de Jonge is in ieder geval een toonbeeld van het tegenovergestelde van intelligentie.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Herman »

Maanenschijn schreef:Waar ik vooral op doel is het de beschouwing over de mogelijke koppeling van persoonsdata en daarin de mogelijke gevolgen voor (het ontnemen van) de vrijheid van geweten en handelen.

(...)

In (vooral) het laatste deel van zijn bijdrage gaat hij in op een wereldorde, koppeling van persoonsdata en macht van een grote overheid. Hierbij moet ik onwillekeurig denken aan een grote anti-christelijke macht, waarbij we zonder een teken op voorhoofd of hand niets kunnen. Zoals Openbaringen het beschrijft.
Dat heb je goed gezien. De overheid krijgt door de voortgaande technologisering veel meer mogelijkheden om alle verschillende soorten data aan elkaar te koppelen en het is inderdaad een risico dat als de overheid (niet persé deze) dat gaat inzetten tegen hun eigen burgers. Wat dat betreft is de controledrang en -dwang al zeer hoog en wordt je als organisatie gedwongen om de regelgeving maar te volgen. Ik denk daarbij ook aan een willekeurig item als het tegengaan van afstorten van bankbiljetten die binnen de witwasketen wordt ingezet, maar voor de reguliere burger gewoon een beperking is van het vrije verkeer van geld. En per onderdeel van de samenleving is dat eindeloos uit te breiden.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Bertiel »

Ik heb het ook gehoord
Vraag me af wat er allemaal van waar is. Maar er zitten wel beangstigende zaken in.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door DDD »

Beperkingen zijn heel goed. Pas stond in het RD een mooi artikel over de beperkingen in het verkeer. Een maximumsnelheid, een autogordel en nog wat van die inperkingen in onze vrijheid schelen jaarlijks duizenden mensenlevens, alleen al in Nederland.

Met beperkingen is niets mis. De mens is geneigd tot alle kwaad. Als dat besef er in de gereformeerde gezindte wat meer zou zijn, dan zou men niet zo mopperen op een overheid die hier en daar wat beperkingen toepast, ons ten goede.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Job »

merel schreef:Vooral de bijdrage van Wilders vond ik geweldig.
Wat is het toch een bizar slimme debater. Hij doet je aan z'n lippen hangen. Hij zette de gendergekte ook echt even in duidelijk perspectief. Wat de persoonlijke aanvallen betreft: het is smullen hoe hij het inkleedt maar toch ergens blijf ik het ook als parlementonwaardig ervaren.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:Beperkingen zijn heel goed. Pas stond in het RD een mooi artikel over de beperkingen in het verkeer. Een maximumsnelheid, een autogordel en nog wat van die inperkingen in onze vrijheid schelen jaarlijks duizenden mensenlevens, alleen al in Nederland.

Met beperkingen is niets mis. De mens is geneigd tot alle kwaad. Als dat besef er in de gereformeerde gezindte wat meer zou zijn, dan zou men niet zo mopperen op een overheid die hier en daar wat beperkingen toepast, ons ten goede.
Eens hoor. Maar stel nu dat de overheid adviseert een paraplu te dragen bij regen en een ieder die dat niet doet een straatverbod oplegt. Reden: de paraplu werkt voor de drager minder goed als er ook mensen zonder paraplu lopen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door GerefGemeente-lid »

Wat vonden jullie van de bijdrage van Omtzigt?

Ik vond hem inhoudelijk heel erg sterk.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Bertiel »

Er na geluisterd en idd sterk.
De economische voorspoed van de afgelopen jaren is niet bij jan modaal terecht gekomen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Mara »

merel schreef: Daarom neem ik sinds jaar en dag een broodtrommel en dopper mee. Geen rietjes en geen aluminium - of plastic afval. Vandaag de Paw Patrol variant die niemand meer mee wil nemen.
Mijn dochter heeft een uitwasbaar broodzakje. Gezellig printje, er passen 2 broodjes of 3 boterhammen in. Ze zijn ook in groter formaat.
Als ze thuiskomt, trekt ze hem binnenstebuiten en spoelt met warm water de binnenkant even af. Laten drogen, klaar.
Van haar werkgever kreeg ze een prachtige luxe waterfles.
Mijn zoon heeft de Yos bottle, waterfles en medicijndoos in één.
Afbeelding
Op de foto staat de bedenker van de fles.
https://www.deondernemer.nl/innovatie/g ... gle.com%2F

Die kartonnen rietjes kunnen gevaarlijk zijn voor kleine kinderen. Ze rollen op tot een bal als ze het rietje in hun mond stoppen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Vooral de bijdrage van Wilders vond ik geweldig.
Vond je? Bij Wilders heb ik toch meer het gevoel van een grijsgedraaide plaat. Ik vond overigens de reactie van Jetten op Wilders erg verfrissend.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

Maanenschijn schreef: Ik had intelligent tussen aanhalingstekens kunnen zetten. Dat ligt natuurlijk in het verlengde hoe je zijn visie weegt en daarmee ook gelijk beoordeelt.
Ik vind zijn bijdrage weinig intelligent. Sterker nog, volgens mij is er nog nooit zoveel onzin gedebiteerd tijdens de algemene politieke beschouwingen als deze keer door Baudet.
Intelligentie kun je Baudet niet ontzeggen, volgens mij.
Als ik het positief benader, dan kan ik opmerken dat de scheidslijn dun is tussen geniaal en gek.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Mara »

Foto uit NRC
Afbeelding
Beschamende vertoning.
Typerend passend kunstwerk trouwens. Wij zitten nu met de brokstukken. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:Vooral de bijdrage van Wilders vond ik geweldig.
Vond je? Bij Wilders heb ik toch meer het gevoel van een grijsgedraaide plaat. Ik vond overigens de reactie van Jetten op Wilders erg verfrissend.
Het is zeker niet vernieuwend, maar ik vind het altijd wel grappig. De reactie van Jetten inderdaad ook. Deze reacties maken het debat wat levendiger.
Plaats reactie