Formatie nieuw kabinet 2021

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef: Ik heb zijn toespraak ook beluisterd. Ik had dezelfde ervaring als jij. Ik vind het zwak om dit gelijk op zijn Ambtenaars af te doen en de demonstratieve rug van minister de Jonge is in ieder geval een toonbeeld van het tegenovergestelde van intelligentie.
De grote conclusie van Baudet is dat het coronabeleid, net als een aantal andere ontwikkelingen, gericht zijn op een realiseren van een hoger gelegen doel, namelijk het creëren van een almachtige staat die alles weet van iedere burger om alles en iedereen te kunnen controleren en sturen, al dan niet onder dwang.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Maanenschijn »

Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef: Ik heb zijn toespraak ook beluisterd. Ik had dezelfde ervaring als jij. Ik vind het zwak om dit gelijk op zijn Ambtenaars af te doen en de demonstratieve rug van minister de Jonge is in ieder geval een toonbeeld van het tegenovergestelde van intelligentie.
De grote conclusie van Baudet is dat het coronabeleid, net als een aantal andere ontwikkelingen, gericht zijn op een realiseren van een hoger gelegen doel, namelijk het creëren van een almachtige staat die alles weet van iedere burger om alles en iedereen te kunnen controleren en sturen, al dan niet onder dwang.
En wat vind je van die constatering, in relatie tot de profetieën in Openbaringen?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

Maanenschijn schreef: En wat vind je van die constatering, in relatie tot de profetieën in Openbaringen?
Het werkte op mijn lachspieren. Ik werk voor de overheid. En dan zie je direct dat het schrikbeeld dat Baudet oproept ver bezijden de realiteit ligt. We hebben een overheid die niet in staat is om iedereen een betaalbare woning te geven, een overheid die niet in staat is in voldoende mate toegang tot de zorg te garanderen, een overheid die niet in staat is om tijdig klimaatmitigerende en klimaatadaptieve maatregelen te treffen, een overheid die daadkracht mist om tijdig een paar duizend Afghanen over te laten vliegen. Een overheid die niet eens weet wat de Staat allemaal bezit, en wat de mate van onderhoud van dat bezit is. Een overheid die niet in staat is om vrachtauto's te kopen die voldoen aan wet- en regelgeving dit het zelf gemaakt heeft. En zo kun je nog honderden voorbeelden geven van een falende overheid. En zou die overheid in staat zijn tot die mate van controle over te gaan die Baudet voorstelt? Ik geloof er niets van.
Online
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Henk J »

Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef: En wat vind je van die constatering, in relatie tot de profetieën in Openbaringen?
Het werkte op mijn lachspieren. Ik werk voor de overheid. En dan zie je direct dat het schrikbeeld dat Baudet oproept ver bezijden de realiteit ligt. We hebben een overheid die niet in staat is om iedereen een betaalbare woning te geven, een overheid die niet in staat is in voldoende mate toegang tot de zorg te garanderen, een overheid die niet in staat is om tijdig klimaatmitigerende en klimaatadaptieve maatregelen te treffen, een overheid die daadkracht mist om tijdig een paar duizend Afghanen over te laten vliegen. Een overheid die niet eens weet wat de Staat allemaal bezit, en wat de mate van onderhoud van dat bezit is. Een overheid die niet in staat is om vrachtauto's te kopen die voldoen aan wet- en regelgeving dit het zelf gemaakt heeft. En zo kun je nog honderden voorbeelden geven van een falende overheid. En zou die overheid in staat zijn tot die mate van controle over te gaan die Baudet voorstelt? Ik geloof er niets van.
De overheid laat regelmatig steken vallen, dat klopt. In dat licht vind ik de bijdrage van Pieter Omtzigt zeker interessant. Maar we hebben wel een overheid die in staat is een QR-code uit te rollen m.b.t. de toegangstesten. Daar kan ook vrij eenvoudig een CO2-taks aan gekoppeld worden... En ga zo maar door.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Maanenschijn »

Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef: En wat vind je van die constatering, in relatie tot de profetieën in Openbaringen?
Het werkte op mijn lachspieren. Ik werk voor de overheid. En dan zie je direct dat het schrikbeeld dat Baudet oproept ver bezijden de realiteit ligt. We hebben een overheid die niet in staat is om iedereen een betaalbare woning te geven, een overheid die niet in staat is in voldoende mate toegang tot de zorg te garanderen, een overheid die niet in staat is om tijdig klimaatmitigerende en klimaatadaptieve maatregelen te treffen, een overheid die daadkracht mist om tijdig een paar duizend Afghanen over te laten vliegen. Een overheid die niet eens weet wat de Staat allemaal bezit, en wat de mate van onderhoud van dat bezit is. Een overheid die niet in staat is om vrachtauto's te kopen die voldoen aan wet- en regelgeving dit het zelf gemaakt heeft. En zo kun je nog honderden voorbeelden geven van een falende overheid. En zou die overheid in staat zijn tot die mate van controle over te gaan die Baudet voorstelt? Ik geloof er niets van.
Ondanks dat de Staat in deplorabele staat verkeert, zoals je lijkt te schetsen, is het daarmee onwaar wat hij zegt over het verzamelen van data, de mogelijkheid van koppelen daarvan en het daarmee kunnen toepassen in de samenleving? Misschien wel door een toekomstige (Europese/wereld)Staat die het volstrekt onbelangrijk vind om Afganen over te vliegen of haar rijksgebouwen te onderhouden, maar wel wenst dat jij en ik eerst aan een aantal voorwaarden voldoe voordat je aan het maatschappelijk verkeer deelneemt?

Ik weet het niet. Ik weet dat de Openbaringen ons een toekomstbeeld schets van een almachtige heerser die het maatschappelijk verkeer zo inricht dat zij die niet de tekenen van die heerster dragen, geen deelnemer kunnen zijn van de maatschappij. En als er maar de helft waar is van het beeld wat Baudet schetst is dat op zijn mist een aanzet tot een dergelijke maatschappij.

Ik denk overigens dat de huidige regering en Staat volstrekt niet de intentie hebben om een wereldorde te bewerkstelligen, het ook niet kunnen. Wel denk ik dat de historie ons leert dat ontwikkelingen vaak naast elkaar vorm krijgen waarbij op een zeker moment de puzzelstukjes samen het plaatje gaan vormen. De eerste wereldoorlog broeide al een hele poos, maar het ‘schot van Sarajevo’ was de spreekwoordelijke aanleiding.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Online
merel
Berichten: 9652
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef: En wat vind je van die constatering, in relatie tot de profetieën in Openbaringen?
Het werkte op mijn lachspieren. Ik werk voor de overheid. En dan zie je direct dat het schrikbeeld dat Baudet oproept ver bezijden de realiteit ligt. We hebben een overheid die niet in staat is om iedereen een betaalbare woning te geven, een overheid die niet in staat is in voldoende mate toegang tot de zorg te garanderen, een overheid die niet in staat is om tijdig klimaatmitigerende en klimaatadaptieve maatregelen te treffen, een overheid die daadkracht mist om tijdig een paar duizend Afghanen over te laten vliegen. Een overheid die niet eens weet wat de Staat allemaal bezit, en wat de mate van onderhoud van dat bezit is. Een overheid die niet in staat is om vrachtauto's te kopen die voldoen aan wet- en regelgeving dit het zelf gemaakt heeft. En zo kun je nog honderden voorbeelden geven van een falende overheid. En zou die overheid in staat zijn tot die mate van controle over te gaan die Baudet voorstelt? Ik geloof er niets van.
Ondanks dat de Staat in deplorabele staat verkeert, zoals je lijkt te schetsen, is het daarmee onwaar wat hij zegt over het verzamelen van data, de mogelijkheid van koppelen daarvan en het daarmee kunnen toepassen in de samenleving? Misschien wel door een toekomstige (Europese/wereld)Staat die het volstrekt onbelangrijk vind om Afganen over te vliegen of haar rijksgebouwen te onderhouden, maar wel wenst dat jij en ik eerst aan een aantal voorwaarden voldoe voordat je aan het maatschappelijk verkeer deelneemt?

Ik weet het niet. Ik weet dat de Openbaringen ons een toekomstbeeld schets van een almachtige heerser die het maatschappelijk verkeer zo inricht dat zij die niet de tekenen van die heerster dragen, geen deelnemer kunnen zijn van de maatschappij. En als er maar de helft waar is van het beeld wat Baudet schetst is dat op zijn mist een aanzet tot een dergelijke maatschappij.

Ik denk overigens dat de huidige regering en Staat volstrekt niet de intentie hebben om een wereldorde te bewerkstelligen, het ook niet kunnen. Wel denk ik dat de historie ons leert dat ontwikkelingen vaak naast elkaar vorm krijgen waarbij op een zeker moment de puzzelstukjes samen het plaatje gaan vormen. De eerste wereldoorlog broeide al een hele poos, maar het ‘schot van Sarajevo’ was de spreekwoordelijke aanleiding.
Ik denk ook dat de tirade van Baudet wel degelijk een kern van waarheid bevat. Mijn man werkt ook voor de overheid, meer in het kader van de opsporing. De overheid controleert wel degelijk en op veel meer terreinen dan wij voor mogelijk houden. Ik ben het met je eens dat dit zeker geen vooropgezet internationaal plan is, maar denken dat de overheid tot weinig in staat is, is m.i. verkeerd.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

Henk J schreef: De overheid laat regelmatig steken vallen, dat klopt. In dat licht vind ik de bijdrage van Pieter Omtzigt zeker interessant. Maar we hebben wel een overheid die in staat is een QR-code uit te rollen m.b.t. de toegangstesten. Daar kan ook vrij eenvoudig een CO2-taks aan gekoppeld worden... En ga zo maar door.
Zeker. Maar het parlement beslist over dat soort zaken. En Baudet doet voorkomen of alle partijen, althans de partijen die tot het kartel behoren, allemaal in dienst staan van het realiseren van een hoger doel.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

Maanenschijn schreef: Ondanks dat de Staat in deplorabele staat verkeert, zoals je lijkt te schetsen, is het daarmee onwaar wat hij zegt over het verzamelen van data, de mogelijkheid van koppelen daarvan en het daarmee kunnen toepassen in de samenleving? Misschien wel door een toekomstige (Europese/wereld)Staat die het volstrekt onbelangrijk vind om Afganen over te vliegen of haar rijksgebouwen te onderhouden, maar wel wenst dat jij en ik eerst aan een aantal voorwaarden voldoe voordat je aan het maatschappelijk verkeer deelneemt?
Zoals ik richting @HenkJ reageerde, als dit conform de spelregels van ons bestel verloopt, hebben we dat met elkaar democratisch besloten. En deelname aan het maatschappelijke verkeer is nu ook niet zonder voorwaarden.
Ik weet het niet. Ik weet dat de Openbaringen ons een toekomstbeeld schets van een almachtige heerser die het maatschappelijk verkeer zo inricht dat zij die niet de tekenen van die heerster dragen, geen deelnemer kunnen zijn van de maatschappij. En als er maar de helft waar is van het beeld wat Baudet schetst is dat op zijn mist een aanzet tot een dergelijke maatschappij.
En waarom zou de helft waar zijn van wat Baudet beweert? Hij combineert willekeurige feiten tot een theorie. Wat hij zegt is ook niet in lijn met zijn eigen partijstandpunten. FVD wil aanpak van de zware criminaliteit en meer bevoegdheden voor de opsporingsdiensten. Een methode om de zware criminaliteit te bestrijden is o.a. beperking van contante betalingen. Maar dit middel grijpt hij dan weer aan als argument voor zijn complottheorie van de controlerende staat. En zo kun je meer voorbeelden noemen.
Ik denk overigens dat de huidige regering en Staat volstrekt niet de intentie hebben om een wereldorde te bewerkstelligen, het ook niet kunnen. Wel denk ik dat de historie ons leert dat ontwikkelingen vaak naast elkaar vorm krijgen waarbij op een zeker moment de puzzelstukjes samen het plaatje gaan vormen. De eerste wereldoorlog broeide al een hele poos, maar het ‘schot van Sarajevo’ was de spreekwoordelijke aanleiding.
En is dat voldoende reden om te geloven wat Baudet zegt? Leidt het bijeenkomen van bepaalde ontwikkelingen tot een controlestaat?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Ik denk ook dat de tirade van Baudet wel degelijk een kern van waarheid bevat. Mijn man werkt ook voor de overheid, meer in het kader van de opsporing. De overheid controleert wel degelijk en op veel meer terreinen dan wij voor mogelijk houden. Ik ben het met je eens dat dit zeker geen vooropgezet internationaal plan is, maar denken dat de overheid tot weinig in staat is, is m.i. verkeerd.
De overheid is bevoegd om gericht te controleren. Dat is wat anders dan de controlestaat die Baudet omschrijft.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Wim Anker »

Ik heb de bijdrage van dhr. Baudet zojuist gezien. Prima bijdrage wat ook blijkt uit het ontbreken van een weerwoord.

En ik verafschuw de framing van dhr. Jette, dhr. Segers en mw. Ploumen.
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door ZWP »

Wim Anker schreef:Prima bijdrage wat ook blijkt uit het ontbreken van een weerwoord.
Ik denk niet dat het ontbreken van een weerwoord een gevolg is van de kwaliteit van zijn betoog. Eerder het negeren van een man die helaas geen afstand neemt van de 'bruine' kanten van zijn partij.

(of negeren goed is (zie de rug van De Jonge) laat ik even in het midden)
Silo
Berichten: 224
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Silo »

Wim Anker schreef:Prima bijdrage wat ook blijkt uit het ontbreken van een weerwoord.
Sommige politici kunnen beter genegeerd worden. Inhoudelijke reacties hebben dan weinig zin...
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door J.C. Philpot »

Silo schreef:Sommige politici kunnen beter genegeerd worden. Inhoudelijke reacties hebben dan weinig zin...
Dan zal ik deze bijdrage ook maar negeren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door ejvl »

Silo schreef:
Wim Anker schreef:Prima bijdrage wat ook blijkt uit het ontbreken van een weerwoord.
Sommige politici kunnen beter genegeerd worden. Inhoudelijke reacties hebben dan weinig zin...
Dat is de vraag. Je kunt natuurlijk niet op alles uitgebreid ingaan maar op een legitieme vraag van Baudet of een bloedtest om antilichamen aan te tonen, voldoende is om een QR te krijgen, wordt niet ingegaan en wordt hij alleen als wappie weggezet.
Ik denk dat een deskundig weerwoord meer effect heeft dan het constant wegzetten of draaien om een antwoord.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

ejvl schreef:Dat is de vraag. Je kunt natuurlijk niet op alles uitgebreid ingaan maar op een legitieme vraag van Baudet of een bloedtest om antilichamen aan te tonen, voldoende is om een QR te krijgen, wordt niet ingegaan en wordt hij alleen als wappie weggezet.
Ik denk dat een deskundig weerwoord meer effect heeft dan het constant wegzetten of draaien om een antwoord.
Baudet is helemaal niet op zoek naar antwoorden. Hij preekt louter voor eigen parochie.

Het is schrikbarend dat ook op dit forum mensen zich achter zijn verhaal scharen. Daarmee valt de refozuil verder uit elkaar.
Plaats reactie