Formatie nieuw kabinet 2021

Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Klavart »

DDD schreef:Niets mis met een coronapas. Het geeft de mogelijkheid om de samenleving in twee snelheden te openen, zodat mensen die niet willen inenten de vrijheid hebben om dat te doen, zonder dat anderen ongeduldig worden omdat zij de heropening van de samenleving tegenhouden.

Zo krijgt iedereen wat hij wil, behalve de mensen die wel willen profiteren van andermans vaccinatie maar niet hun eigen bijdrage aan de terugdringing van het virus willen leveren.
Er is heel veel mis met een coronapas.
- Het is niet gebaseerd op medisch onderzoek, maar het is ingegeven door economen/bestuurders (in ons via KPMG, die er sterk voor lobbyde).
- De coronapas is gebaseerd op verkeerde veronderstellingen. Als je besmettingen wilt voorkomen, moet je iedereen testen. Gevaccineerden kunnen ook met schrikbarend hoge virale ladingen rondlopen. Je zult daardoor nog steeds uitbraken krijgen.
- Het leidt tot uitsluiting van mensen en tot een tweedeling in de maatschappij.
- Het is een ongebreideld geloof in technologie als oplossing (technosolutionisme ). Technologie is echter zelden dé oplossing voor een bepaald probleem.
- Daardoorheen speelt: de coronapas als stiekem middel om vaccinatiegraad op te krikken.

Hoe kunnen mensen profiteren van andermans vaccinatie?
Bedoel je met die eigen bijdrage alleen jezelf laten vaccineren?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door refo »

Gaat de coronapas helpen de epidemie te beteugelen? - https://nos.nl/l/2399060

Blijkbaar kan het goed werken. Maar we gaan het wel zien. Over een paar weken weten we meer.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

refo schreef:Gaat de coronapas helpen de epidemie te beteugelen? - https://nos.nl/l/2399060

Blijkbaar kan het goed werken. Maar we gaan het wel zien. Over een paar weken weten we meer.

Op het ogenblik lopen de positieve testen behoorlijk terug (-17%). Ook de ziekenhuisopnames worden snel minder (-20%)
....en dat zonder pas.

Helaas in mijn directe familiekring weer positieve testen vandaag.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Bonny »

Afgelopen voorjaar was er een omgekeerd idee: zet de kwetsbaren in een reservaat en gooi de boel maar open.
The Groom's still waiting at the altar
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Op het ogenblik lopen de positieve testen behoorlijk terug (-17%). Ook de ziekenhuisopnames worden snel minder (-20%)
....en dat zonder pas.

Helaas in mijn directe familiekring weer positieve testen vandaag.
De pas is in combinatie met versoepeling van regels, o.a. het afstand houden. Jouw constatering is niet zo relevant, er is immers nog geen versoepeling van maatregelen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door eilander »

Laat dit niet het volgende covid-topic worden alstublieft.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef: Op het ogenblik lopen de positieve testen behoorlijk terug (-17%). Ook de ziekenhuisopnames worden snel minder (-20%)
....en dat zonder pas.

Helaas in mijn directe familiekring weer positieve testen vandaag.
De pas is in combinatie met versoepeling van regels, o.a. het afstand houden. Jouw constatering is niet zo relevant, er is immers nog geen versoepeling van maatregelen.
Er is al heel veel versoepeld.
1. Geen avondklok
2. Scholen volledig open
3.Bijna geen reisbeperkingen
4.Horeca open tot 2400u
5.Alle winkels open
6.Geen mondkapjesplicht in publieke ruimten.
7.Mobiliteit terug op niveau voor de crisis
Enz.


Daarom zijn de dalende cijfers zeer relevant.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Klavart »

Bonny schreef:Afgelopen voorjaar was er een omgekeerd idee: zet de kwetsbaren in een reservaat en gooi de boel maar open.
Je vergeet een belangrijk detail: dat 'reservaat' was op vrijwillige basis.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door DDD »

huisman schreef:
refo schreef:Gaat de coronapas helpen de epidemie te beteugelen? - https://nos.nl/l/2399060

Blijkbaar kan het goed werken. Maar we gaan het wel zien. Over een paar weken weten we meer.

Op het ogenblik lopen de positieve testen behoorlijk terug (-17%). Ook de ziekenhuisopnames worden snel minder (-20%)
....en dat zonder pas.

Helaas in mijn directe familiekring weer positieve testen vandaag.
Hoe bedoel je: zonder pas? Bij theaters en andere evenementen moet je toch standaard je coronacheckapp laten zien?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

DDD schreef:
huisman schreef:
refo schreef:Gaat de coronapas helpen de epidemie te beteugelen? - https://nos.nl/l/2399060

Blijkbaar kan het goed werken. Maar we gaan het wel zien. Over een paar weken weten we meer.

Op het ogenblik lopen de positieve testen behoorlijk terug (-17%). Ook de ziekenhuisopnames worden snel minder (-20%)
....en dat zonder pas.

Helaas in mijn directe familiekring weer positieve testen vandaag.
Hoe bedoel je: zonder pas? Bij theaters en andere evenementen moet je toch standaard je coronacheckapp laten zien?
Zonder pas op scholen, horeca, winkels , OV, op je werk, in ziekenhuizen enz. Overal waar de meeste mensen bij elkaar zijn. Dan zijn dalende cijfers mooi na alle versoepelingen die we al gehad hebben.
De RIVM zei een maand geleden al dat de anderhalve meter maatregel was geïmplodeerd in de maatschappij. Dan is een aanvullende discriminerende maatregel dus overbodig.

Maar als ik met jou spreek over het invoeren van apartheid in de maatschappij krijg ik niet het gevoel van enig begrip.

Begrip die ik wel op kan brengen voor die angstige mensen die denken veilig te zijn achter een vaccin en tussen uitsluitend gevaccineerden. Mijn kritiek is ook niet gericht op die angstige mensen maar op het apartheidsbesluit van de meerderheid van de tweede kamer.

Hopelijk speelt dit nog een rol bij de formatie maar vrees van niet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:
Er is al heel veel versoepeld.
1. Geen avondklok
2. Scholen volledig open
3.Bijna geen reisbeperkingen
4.Horeca open tot 2400u
5.Alle winkels open
6.Geen mondkapjesplicht in publieke ruimten.
7.Mobiliteit terug op niveau voor de crisis
Enz.


Daarom zijn de dalende cijfers zeer relevant.
Die cijfers zijn minder relevant dan jij doet voorkomen, omdat het aantal mensen per vierkante meter beperkt was. Dansen met Jansen leverde veel besmettingen op. En naar die onbeperkte toegang gaan we nu weer.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Mara »

Ik hoop wel dat er voor mevrouw Broekers-Knol nog een rol is weggelegd in een nieuw kabinet.
Ze oogt nog steeds fris en energiek.
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe minister, Henk Kamp, het gaat doen.
De mannen met baarden hebben wel de overhand intussen, denk ik. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Terri »

Het is het denk ik goed om je nog een poosje goed aan de basis regels te houden. Van dat boekje en hoekje ben ik ook wel :huhu
Als er dan geen ongevaccineerden in restaurants, evenementen enz komen en er komen daar toch aanwijsbare uitbraken, praten we verder.
Geduld is een schone zaak :)
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Valcke »

Heel triest staatssecretaris Keijzer door de premier voorgedragen wordt voor ontslag door de koning.
Machtspolitiek van een demissionair kabinet en de premier bij uitstek.
Evangelist
Berichten: 493
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Evangelist »

Valcke schreef:Heel triest staatssecretaris Keijzer door de premier voorgedragen wordt voor ontslag door de koning.
Machtspolitiek van een demissionair kabinet en de premier bij uitstek.
Dit is toch geen machtspolitiek? Kabinet spreekt met één mond. Als je dat niet doet op zo'n belangrijk punt, dan is ontslag logisch.
Hartelijke groet,
Evangelist
Plaats reactie