Tweede Kamerverkiezingen 2021

HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Nou zie ik dat er in Limburg 0,1 procent op de SGP heeft gestemd.
Dat komt volgens neer op een slordige 1200 stemmen.

En dat zullen denk ik dan nog veelal streng katholieke stemmers zijn.

Toch is dat best triest.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door John Galt »

Wat is daar triest aan? De SGP is in een stuk of 8 gemeenten de grootste partij. Dat kunnen niet veel partijen zeggen. Het SGP-electoraat is gewoon heel erg geconcentreerd. Of dat ideaal is, weet ik niet. Maar triest?
Who is John Galt? :quoi
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Habitat »

Het lijkt wel of Baudet met de dag arroganter wordt. Of hij probeert het feit dat niemand hem echt serieus zal nemen in de formatie te overschreeuwen.
Maar ja, met zo'n instabiele partij wil gewoon echt niemand samenwerken.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door HersteldHervormd »

John Galt schreef:Wat is daar triest aan? De SGP is in een stuk of 8 gemeenten de grootste partij. Dat kunnen niet veel partijen zeggen. Het SGP-electoraat is gewoon heel erg geconcentreerd. Of dat ideaal is, weet ik niet. Maar triest?
1,2 miljoen burgers.

En dan 1200 SGP stemmers.
Natuurlijk is dat triest, hoeveel Bijbelgetrouwe christenen vind je er dan?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Marco »

Habitat schreef:Het lijkt wel of Baudet met de dag arroganter wordt. Of hij probeert het feit dat niemand hem echt serieus zal nemen in de formatie te overschreeuwen.
Maar ja, met zo'n instabiele partij wil gewoon echt niemand samenwerken.
En de pers gaat er in mee. Die heeft het ook over de grote winnaar.. De grote winnaar is de partij met de meeste stemmen. Los van het aantal dat die partij de vorige keer heeft behaald. Maar dat komt dhr. Baudet niet uit..
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Tiberius »

Dat is zo. Maar toch vind ik het knap dat hij zoveel zetels extra heeft weten te halen, ondanks alle gedoe de afgelopen periode. Mogelijk is dat de Koning-bonus. ;)
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Herman »

Het is vrij zorgelijk. Meer dan de PVV staat Forum voor openlijk racisme.
Online
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Henk J »

Marco schreef:
Habitat schreef:Het lijkt wel of Baudet met de dag arroganter wordt. Of hij probeert het feit dat niemand hem echt serieus zal nemen in de formatie te overschreeuwen.
Maar ja, met zo'n instabiele partij wil gewoon echt niemand samenwerken.
En de pers gaat er in mee. Die heeft het ook over de grote winnaar.. De grote winnaar is de partij met de meeste stemmen. Los van het aantal dat die partij de vorige keer heeft behaald. Maar dat komt dhr. Baudet niet uit..
Dat is niet helemaal waar, de winnaar van de verkiezingen is ook diegene die de meeste winst boekt. Je hebt dus meerdere winnaars om het maar even zo te zeggen. En Baudet is inderdaad degene die de meeste winst heeft geboekt.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Zita »

Henk J schreef:
Marco schreef:
Habitat schreef:Het lijkt wel of Baudet met de dag arroganter wordt. Of hij probeert het feit dat niemand hem echt serieus zal nemen in de formatie te overschreeuwen.
Maar ja, met zo'n instabiele partij wil gewoon echt niemand samenwerken.
En de pers gaat er in mee. Die heeft het ook over de grote winnaar.. De grote winnaar is de partij met de meeste stemmen. Los van het aantal dat die partij de vorige keer heeft behaald. Maar dat komt dhr. Baudet niet uit..
Dat is niet helemaal waar, de winnaar van de verkiezingen is ook diegene die de meeste winst boekt. Je hebt dus meerdere winnaars om het maar even zo te zeggen. En Baudet is inderdaad degene die de meeste winst heeft geboekt.
Thierry haalt alleen even 'de winnaar' en 'degene die het meest gewonnen heeft' door elkaar. Dat is in verkiezingentijd niet zo handig. Bovendien kan iedere nieuwkomer stellen dat hij het meest gewonnen heeft, als je het in procenten uitdrukt.
Het is in ieder geval niet zo dat degene die de meeste zetels heeft gewonnen ook het initiatief neemt in de formatie.
vriend-en-metgezel
Berichten: 208
Lid geworden op: 31 mar 2008, 19:43

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door vriend-en-metgezel »

En weer een zetel er af voor D66: de teller staat nu op 23. Oproep van Sigrid Kaag: "Stop the counting".
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Herman »

Foutmarge van 2 zetels op de exitpolls kan worden opgevoerd naar 4
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door John Galt »

HersteldHervormd schreef:
John Galt schreef:Wat is daar triest aan? De SGP is in een stuk of 8 gemeenten de grootste partij. Dat kunnen niet veel partijen zeggen. Het SGP-electoraat is gewoon heel erg geconcentreerd. Of dat ideaal is, weet ik niet. Maar triest?
1,2 miljoen burgers.

En dan 1200 SGP stemmers.
Natuurlijk is dat triest, hoeveel Bijbelgetrouwe christenen vind je er dan?
Wat let je om er te gaan wonen? Dan zijn er 1201. We hoeven niet perse met ons allen in Ridderkerk, Veenendaal, Nunspeet en Urk te gaan wonen.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Delftenaar »

Al die Engelse termen kun je toch wel gewoon n het Nederlands zeggen?
Ja, ik weet dat de media vooral Nederengels spreekt. En dat in Amsterdam Engels de voertaal is. En dus alle Nederlandstaligen zich schamen voor hun taal.
Waarom?

De christelijke partijen leden verlies of zijn gelijk gebleven. Dat is een tegenvaller ten opzichte van de peilingen waarin zowel CU als SGP een zetel extra kregen.

De vraag is nu bij welke coalitie het christelijke geluid het beste weerklank vind.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Delftenaar »

HersteldHervormd schreef:Dat komt volgens neer op een slordige 1200 stemmen.
Iedere verkiezing weer verbaast het mij dat in (Zuid-) Limburg nog zoveel mensen op de SGP stemmen. En dus voor een christelijke partij kiezen.
Tegen de SGP zou ik zeggen: probeer naast de "eigen" achterban in Urk, Barneveld, Staphorst etc. ook die onbekende kiezer (wellicht Rooms) in Limburg of rond Schagen te bereiken. Daar zit potentieel om toch die vierde zetel te halen.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door John Galt »

Delftenaar schreef:Al die Engelse termen kun je toch wel gewoon n het Nederlands zeggen?
Ja, ik weet dat de media vooral Nederengels spreekt. En dat in Amsterdam Engels de voertaal is. En dus alle Nederlandstaligen zich schamen voor hun taal.
Waarom?.
Wat wou je ervan maken? "Uitgangspeiling"? Dan ook graag "voorspelling" in plaats van het Griekse "prognose".
Who is John Galt? :quoi
Plaats reactie