Tweede Kamerverkiezingen 2021

Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door John Galt »

Hollander schreef:
DDD schreef:(...) Dat vind ik toch wel schokkend. Net als het onbenul van de presentatrice die niet wist wie de achterban van de ChristenUnie vormen en hoe je Weststellingwerf uitspreekt.
En dat ze de Biblebelt wel heel ver naar het noorden positioneerde. Misschien uitte ze haar diepste wens.
Ze had vast CSL Janse gelezen en moest daar even op reageren...
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door John Galt »

Mara schreef:Op Family7 zag ik de jongere generatie SGPers, w.o. Paula Schot.
Ik vind het er wel veelbelovend uitzien. De partij krijgt zo een frissere uitstraling voor de jongeren.
Dat klopt, maar dat vind ik bij de linkse partijen ook. Vroeger had je van die zure linkse vrouwen: Irene Vorrink en Hedy d'Ancona bijvoorbeeld. Lilianne Ploumen is daar ook nog een exponent van. Zet daar eens Liliane Marijnissen, Lisa Westerveld, Laura Bromet naast. Een hele verbetering. (Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua manier van omgaan met andere meningen.)
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Delftenaar »

HersteldHervormd schreef:Ik denk toch inderdaad streng katholieke mensen, wat denk jij? Eigenlijk had ik hetzelfde idee, waarom niet gewoon een beetje in Limburg wat stemmen los te peuteren.
Naast die strenge katholieken zijn het denk ik ook boeren die vanwege de standpunten over de landbouw bij de SGP terecht komen.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Habitat »

Delftenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik denk toch inderdaad streng katholieke mensen, wat denk jij? Eigenlijk had ik hetzelfde idee, waarom niet gewoon een beetje in Limburg wat stemmen los te peuteren.
Naast die strenge katholieken zijn het denk ik ook boeren die vanwege de standpunten over de landbouw bij de SGP terecht komen.
Er zijn toch ook nog gewoon protestanten in Limburg? Volgens mij is er een CGK vlakbij Maastricht. En er zullen zeker ook thuislezers zijn die vanwege werk in het zuiden gevestigd zijn.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door John Galt »

In Kerkrade heb je een HHK-evangelisatie
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Anselmus »

John Galt schreef:In Kerkrade heb je een HHK-evangelisatie
Dat klopt niet. Destijds is nadrukkelijk gezocht naar interkerkelijkheid.
Stichting ‘Een Boodschap voor Kerkrade’ is een interkerkelijke stichting die zich inzet voor de verkondiging van het evangelie in de Limburgse stad Kerkrade. Zij laat zich in haar activiteiten en toerusting leiden door de Bijbel en de reformatorische Belijdenisgeschriften.
Bij de uitzending waren predikanten van verschillende kerkverbanden betrokken.
Fides Quaerens Intellectum
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Habitat schreef:
Delftenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik denk toch inderdaad streng katholieke mensen, wat denk jij? Eigenlijk had ik hetzelfde idee, waarom niet gewoon een beetje in Limburg wat stemmen los te peuteren.
Naast die strenge katholieken zijn het denk ik ook boeren die vanwege de standpunten over de landbouw bij de SGP terecht komen.
Er zijn toch ook nog gewoon protestanten in Limburg? Volgens mij is er een CGK vlakbij Maastricht. En er zullen zeker ook thuislezers zijn die vanwege werk in het zuiden gevestigd zijn.
Ja natuurlijk wel, maar die kunnen ook CU of zelfs CDA stemmen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door John Galt »

Anselmus schreef:
John Galt schreef:In Kerkrade heb je een HHK-evangelisatie
Dat klopt niet. Destijds is nadrukkelijk gezocht naar interkerkelijkheid.
Stichting ‘Een Boodschap voor Kerkrade’ is een interkerkelijke stichting die zich inzet voor de verkondiging van het evangelie in de Limburgse stad Kerkrade. Zij laat zich in haar activiteiten en toerusting leiden door de Bijbel en de reformatorische Belijdenisgeschriften.
Bij de uitzending waren predikanten van verschillende kerkverbanden betrokken.
Nog beter!
Who is John Galt? :quoi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Mara »

John Galt schreef:
Mara schreef:Op Family7 zag ik de jongere generatie SGPers, w.o. Paula Schot.
Ik vind het er wel veelbelovend uitzien. De partij krijgt zo een frissere uitstraling voor de jongeren.
Dat klopt, maar dat vind ik bij de linkse partijen ook. Vroeger had je van die zure linkse vrouwen: Irene Vorrink en Hedy d'Ancona bijvoorbeeld. Lilianne Ploumen is daar ook nog een exponent van. Zet daar eens Liliane Marijnissen, Lisa Westerveld, Laura Bromet naast. Een hele verbetering. (Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua manier van omgaan met andere meningen.)
Ja daar heb je gelijk in. De eerste generatie linkse, geëmancipeerde vrouwen hadden vaak iets verzuurds, doorspekt met een denigrerende houding t.o.v. mannen.
Ik waardeer het zeer als "vrouwen aan de top" toch hun vrouwelijkheid weten te bewaren.
Een mooie jurk dragen, hun haren wat langer houden.
Dan krijg je gezondere verhoudingen, samenwerken met elkaar i.p.v. elkaars tegenpolen zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door DDD »

Waarom is Lilianne Ploumen daar ook een exponent van? Het lijkt mij een bijzonder aardige vrouw.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door John Galt »

DDD schreef:Waarom is Lilianne Ploumen daar ook een exponent van? Het lijkt mij een bijzonder aardige vrouw.
Heb je haar in het debat met Segers bezig gehoord? En herinner je haar verstoring van een kerkdienst in 2010? Haar framing van wakers bij abortusklinieken? Het is een vrouw met veel gaven, maar een hoge Ph-waarde hoort daar niet bij.
Who is John Galt? :quoi
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door DDD »

Nee. Maar ik zal mij eens in de kerkdienstverstoring verdiepen. Wanneer was het debat met Segers?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Mara »

DDD schreef:Nee. Maar ik zal mij eens in de kerkdienstverstoring verdiepen.
Onder die Limburgse zachte G zit een tamelijk harde pit, als je haar standpunten leest.

Maar dit bijvoorbeeld:
"Het sterkst zag je dat in het tv-debat tussen Sigrid Kaag (D66) en Lilianne Ploumen (PvdA), dat van een wederzijdse beleefdheid was die zelden wordt vertoond. Er werd gelachen, complimenten gingen over en weer, men liet elkaar uitspreken. Alsof er zomaar ineens iets van nieuwe politiek was ontstaan. Snibbig waren de lijsttrekkers alleen tegen gespreksleider Jeroen Pauw, die vroeg of het toeval was dat hier twee vrouwen stonden. ‘Interessant dat je denkt dat het toeval zou zijn’, kaatste Kaag terug."
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ogle.com%2

Wilders zag kans ijskoningin Kaag even te ontdooien, toen hij haar een verrader noemde.
Ze werd behoorlijk emotioneel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Mara »

DDD schreef:Nee. Maar ik zal mij eens in de kerkdienstverstoring verdiepen. Wanneer was het debat met Segers?
https://www.nd.nl/nieuws/varia/1025186/ ... -nos-debat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door DDD »

Dank. Dat ga ik dan nog terugkijken.
Plaats reactie