Tweede Kamerverkiezingen 2021

deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door deschpin »

De campagne gaat draaien in de media heel subtiel worden FvD en CDA te grazen genomen Fvd bij Lubach.
Opvallend dat CDA nu heel negatief geframed wordt, Hoekstra is de nieuwe Trump(Volkskrant) minst integere partij (Eenvandaag).

Gaan de publieke en linkse media weer actief meedoen, het lijkt er wel op.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: TK 2021

Bericht door Herman »

In het fragment dat ik vanochtend hoorde, was volgens mijnheer Lubach alles de schuld van 10 jaar Rutte.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: TK 2021

Bericht door Mara »

Ik zag het net voorbij komen, heb er naar gekeken. Wel jammer van die afkorting.
Maar wel briljant (na)gedaan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: TK 2021

Bericht door deschpin »

Herman schreef:In het fragment dat ik vanochtend hoorde, was volgens mijnheer Lubach alles de schuld van 10 jaar Rutte.
Ik kijk niet naar deze doorlopende linkse frame. Aantal fragmenten gezien, als dit met tientallen redactieleden het beste is wat ze kunnen stellen ze diep teleur.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: TK 2021

Bericht door Herman »

Waarom laat je je daar dan door beïnvloeden, of irriteren?

De zondagavond is niet beschikbaar wegens de zondagsheiliging en dus zal je vandaag zo'n beetje zelf die informatie moeten hebben opgezocht.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: TK 2021

Bericht door Mannetje »

Wat is het doel van dit topic? De tweedekamerverkiezingen bediscussiëren? Lijkt me prima.
Zondag met Lubach bespreken? Lijkt me totaal niet de bedoeling.
-
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: TK 2021

Bericht door deschpin »

Mannetje schreef:Wat is het doel van dit topic? De tweedekamerverkiezingen bediscussiëren? Lijkt me prima.
Zondag met Lubach bespreken? Lijkt me totaal niet de bedoeling.
De campagnes komen op stoom, dus de media gaan ook meer berichten. En dan zie je bepaalde trends ontstaan. Aanvallen PVV en FvD is bekend. Dat nu ook CDA en Hoekstra negatief bejegend worden valt mij op.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: TK 2021

Bericht door DDD »

Mannetje schreef:Wat is het doel van dit topic? De tweedekamerverkiezingen bediscussiëren? Lijkt me prima.
Zondag met Lubach bespreken? Lijkt me totaal niet de bedoeling.
Waarom het ene wel en het andere niet dan? Dat hangt toch met elkaar samen?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: TK 2021

Bericht door Mannetje »

Dat in een topic over de tweedekamerverkiezingen een keer een uitstapje naar zondag met Lubach wordt gemaakt kan ik mij voorstellen.
Maar meer dan de helft van het begin van dit topic gaat over zondag met Lubach, een programma wat haaks staat op een leven als Christen.
-
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: TK 2021

Bericht door DDD »

Ik vind dit wel een beetje framing. Het is een draadje van één dag. Toevallig is er op die dag één actueel onderwerp. Daar zijn reeds zeven hele berichten aan gewijd. Ik ben het dus niet met je eens.

Overigens vind ik dat alle predikanten en mensen die geestelijk leidinggeven wekelijks naar Zondag met Lubach moeten kijken, maar dat geheel terzijde.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: TK 2021

Bericht door Mannetje »

Ik stelde een vraag naar het doel, het was mij na de opening niet geheel duidelijk.
Tevens gaf ik mijn mening over beide opties die ik zag, wat op een discussieplatform niet geheel ongebruikelijk is.

Over zondag met Lubach is het volgens mij al eerder gegaan. Maar ik verschil diepgaand met je van mening over je stelling.

Verder is het geheel logisch dat linkse media niet positief berichten over rechtse kandidaten, om weer terug naar het onderwerp te gaan.
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: TK 2021

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Overigens vind ik dat alle predikanten en mensen die geestelijk leidinggeven wekelijks naar Zondag met Lubach moeten kijken, maar dat geheel terzijde.
Nou, ik ben wel benieuwd naar de reden hiervan, eigenlijk. Ik geloof dat je daar al eens vaker op het forum hebt kond gedaan, maar ik zie hier de notie niet van in.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: TK 2021

Bericht door Hollander »

DDD schreef:(...) Overigens vind ik dat alle predikanten en mensen die geestelijk leidinggeven wekelijks naar Zondag met Lubach moeten kijken, maar dat geheel terzijde.
Aan max. een minuut of 10 heb je anders genoeg hoor..... Dan ben je hopelijk overtuigd dat het beter is om dit programma nooit meer te kijken. :OO3
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: TK 2021

Bericht door DDD »

Omdat je als predikant of ouderling of Jv-leider geestelijk leiding moet geven in een concrete situatie. Dan moet je dus de samenleving kennen, en dit is een belangrijke stem in de openbare meningsvorming.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: TK 2021

Bericht door DDD »

Hollander schreef:
DDD schreef:(...) Overigens vind ik dat alle predikanten en mensen die geestelijk leidinggeven wekelijks naar Zondag met Lubach moeten kijken, maar dat geheel terzijde.
Aan max. een minuut of 10 heb je anders genoeg hoor..... Dan ben je hopelijk overtuigd dat het beter is om dit programma nooit meer te kijken. :OO3
Daar ben ik het totáál niet mee eens. Je onderbouwt je standpunt ook niet. Dat zou alleen waar zijn als je alles wat voorbij komt net zo goed zelf kon bedenken (nu is dat in sommige afleveringen ook wel zo, moet ik zeggen) én je daar ook tijdig op kunt inspringen in preken en pastoraat.

Los daarvan vind ik het een van de betere opinie-programma's.
Plaats reactie