Tweede Kamerverkiezingen 2021

Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Ambtenaar »

De Stemwijzer kan ook weer worden ingevuld. Ik schijn in grote mate overeen te komen met JA21.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12050
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:De Stemwijzer kan ook weer worden ingevuld. Ik schijn in grote mate overeen te komen met JA21.
Hoe gaat het nu met je?
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Valcke »

Stemwijzers moeten niet gericht zijn op wat politici beloven voor de komende jaren, maar op wat ze gedaan hebben in afgelopen jaren. Stemwijzers zijn daarom wat mij betreft behoorlijk misleidend en geven bovendien perverse prikkels voor de politiek.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:Hoe gaat het nu met je?
Goed hoor. Ik ken Eerdmans vanuit het Rotterdamse, dus zo erg van slag ben ik nu ook weer niet.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef:Stemwijzers moeten niet gericht zijn op wat politici beloven voor de komende jaren, maar op wat ze gedaan hebben in afgelopen jaren. Stemwijzers zijn daarom wat mij betreft behoorlijk misleidend en geven bovendien perverse prikkels voor de politiek.
Wat mij betreft een combinatie van beide. In het verleden behaalde resultaten geven immers geen garantie voor de toekomst. En omdat we in Nederland afhankelijk zijn van een coalitie, is het niet vreemd dat er tal van compromissen worden gesloten. Ongeacht dat, is het wel aardig om te weten welke ideeën partijen hebben, ook al kunnen ze die vaak niet waar maken vanwege de coalitie.
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Valcke »

Principes zijn zeker van belang. Maar het stemgedrag over allerlei zaken in de Tweede Kamer zegt mij nog meer. Overigens staat mijn keuze reeds vast.
Laatst gewijzigd door Valcke op 10 feb 2021, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef:Principes zijn zeker van belang. Maar het stemgedrag over allerlei zaken in de Tweede Kamer zegt mij nog meer.
Niet als je in een coalitie zit. Dan ben je gehouden aan het regeerakkoord, of je blaast anders het kabinet op.
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef:Principes zijn zeker van belang. Maar het stemgedrag over allerlei zaken in de Tweede Kamer zegt mij nog meer.
Niet als je in een coalitie zit. Dan ben je gehouden aan het regeerakkoord, of je blaast anders het kabinet op.
Ik zit niet in de luxe situatie dat mijn opinie over essentiële zaken in de coalitie vertegenwoordigd is...
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12050
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Herman »

Valcke schreef:Stemwijzers moeten niet gericht zijn op wat politici beloven voor de komende jaren, maar op wat ze gedaan hebben in afgelopen jaren. Stemwijzers zijn daarom wat mij betreft behoorlijk misleidend en geven bovendien perverse prikkels voor de politiek.
Je kunt op de site van de Volkskrant een stemwijzer invullen die aansluiten bij het politieke stemgedrag van het afgelopen jaar. Dan krijg je een beter beeld bij de keuzes die je maakt en in hoeverre die aansluiten bij de politiek van alledag.
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
Valcke schreef:Stemwijzers moeten niet gericht zijn op wat politici beloven voor de komende jaren, maar op wat ze gedaan hebben in afgelopen jaren. Stemwijzers zijn daarom wat mij betreft behoorlijk misleidend en geven bovendien perverse prikkels voor de politiek.
Je kunt op de site van de Volkskrant een stemwijzer invullen die aansluiten bij het politieke stemgedrag van het afgelopen jaar. Dan krijg je een beter beeld bij de keuzes die je maakt en in hoeverre die aansluiten bij de politiek van alledag.
Ik had al zoiets gelezen en dat ga ik inderdaad doen.
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:De Stemwijzer kan ook weer worden ingevuld. Ik schijn in grote mate overeen te komen met JA21.
Ik met SGP, NIDA en Splinter.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door John Galt »

Valcke schreef:
Ambtenaar schreef:
Valcke schreef:Principes zijn zeker van belang. Maar het stemgedrag over allerlei zaken in de Tweede Kamer zegt mij nog meer.
Niet als je in een coalitie zit. Dan ben je gehouden aan het regeerakkoord, of je blaast anders het kabinet op.
Ik zit niet in de luxe situatie dat mijn opinie over essentiële zaken in de coalitie vertegenwoordigd is...
De vier colaitiepartijen komen bij jou allemaal op 0% uit?
Who is John Galt? :quoi
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Mara »

Volgens de Stemwijzer match ik voor 70% met Jezus leeft, 64% SGP en 63% Splinter.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Geytenbeekje »

Stemwijzer volkskrant
CU(14)
PVV~SGP(13)
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2021

Bericht door Geytenbeekje »

Stemwijzer ProDemos
CU 74
SGP 72
Jezus Leeft 64
Plaats reactie