Moet het kabinet aftreden na toeslagenaffaire?

Wat moet er gebeuren na het rapport over de toeslagen-affaire?

Het hele kabinet moet aftreden
17
33%
Enkele bewindslieden moeten aftreden
11
22%
Het kabinet mag blijven zitten
18
35%
Anders
2
4%
Geen mening
3
6%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Moet het kabinet aftreden na toeslagenaffaire?

Bericht door Ambtenaar »

Ik heb op Omtzigt gestemd. Vooral vanwege zijn strijd voor vernieuwing van de bestuurscultuur. Ik vind het ook een treurige dag als lid van het CDA. Een man die de vingers op de zere plekken legt is weggewerkt.

In mijn werk merk ik ook dat het vooral gaat om imago en beeldvorming. Inhoud is van secundair belang.

De huidige minister kwam bijvoorbeeld met het adagium van het vernieuwen, verjongen en verduurzamen van de infrastructuur. In gewone mensentaal heb je het over achterstallig onderhoud.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Moet het kabinet aftreden na toeslagenaffaire?

Bericht door Erskinees »

Ik vraag me af of hij is weggewerkt. Uit verschillende dingen blijkt toch ook wel dat hij zelf erg vervelend is en individueel handelt. Dat je jezelf afscheidt na het uitlekken van een onderzoek wijst toch ook wel die kant op. Al valt het CDA zelf natuurlijk ook genoeg te verwijten.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Moet het kabinet aftreden na toeslagenaffaire?

Bericht door Mannetje »

Alles (voor zover bekend) overziend zou ik zeggen: waar waren binnen het CDA de mensen die Omtzigt enerzijds op waarde wisten te schatten en dat aan hem lieten blijken, maar die anderzijds ook konden bijsturen 9m hem re vertellen dat zijn kwaliteiten beter tot zijn recht kwamen als gewoon Kamerlid in plaats van in de leiding van de partij?
-
Plaats reactie