Splinter

Plaats reactie
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Splinter

Bericht door Piet Puk »

Vandaag is bekend geworden dat de partij Splinter is opgericht.
https://nos.nl/artikel/2361493-van-koot ... inter.html

Ik heb al het verkiezingsprogramma in mogen zien(sarcastisch):

Immigratie:
Daar vinden wij wat van, maar ieder lid mag stemmen zoals hij/zij wil

Economie:
Zie immigratie

Woningbouw:
Zie immigratie en economie

:?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Splinter

Bericht door J.C. Philpot »

Ach, dat staat dan mooi op de CV van deze mevrouw, dat ze (slechts) enkele maanden een eigen politieke partij heeft gehad.

En de naam dekt de lading natuurlijk erg goed: de zoveelste spliter-partij.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Splinter

Bericht door Herman »

Krijg je daar subsidie voor? Ik snap de populariteit van het oprichten van partijen heel slecht.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Splinter

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:Krijg je daar subsidie voor? Ik snap de populariteit van het oprichten van partijen heel slecht.
Ik vermoed dat deze mevrouw haar baantje als kamerlid veilig wil stellen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Splinter

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:
Herman schreef:Krijg je daar subsidie voor? Ik snap de populariteit van het oprichten van partijen heel slecht.
Ik vermoed dat deze mevrouw haar baantje als kamerlid veilig wil stellen.
Ze gaat misschien 5.000 stemmen trekken. Onder het gunstigste geval 25.000. Daar stel je toch geen Kamerlidmaatschap mee veilig?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: Splinter

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:Ze gaat misschien 5.000 stemmen trekken. Onder het gunstigste geval 25.000. Daar stel je toch geen Kamerlidmaatschap mee veilig?
Dat denk ik ook niet. Maar kennelijk is het tegenwoordig zo makkelijk om een partij op te richten, dat ze het toch probeert.

Wat mij betreft maken ze de drempel hoger om met een nieuwe partij mee te doen met de verkiezingen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Splinter

Bericht door Herman »

Inderdaad. Neem nu de partij met deze statutaire naam: "Vereniging Partij voor de mens en alle overige aardbewoners Door de mens (mens- het wetend dier met eerbied)(P.V.D.M. en alle overige aardbewoners)"

Er staan nu 63 partijen geregistreerd en daar moet Splinter en Nanninga nog bijkomen.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Splinter

Bericht door John Galt »

Dat is niet iets van de laatste tijd hoor.

Van de website parlement.com
Sinds de jaren zestig van de vorige eeuw is het aantal deelnemende partijen flink toegenomen. Het was echter wel lager dan in het Interbellum. In 1933 deden er bijvoorbeeld liefst 54 partijen mee aan de verkiezingen. Dat was reden om een waarborgsom in te voeren. In 1948 deden er nog maar 8 partijen mee, daarna nam het aantal geleidelijk toe. Uitschieters waren er in 1971, 1981 en 1986 (28) en 1994 (26).
Je zult maar lijst 47 hebben. Dan kunnen mensen je toch echt niet meer vinden op het stembiljet. :D
Who is John Galt? :quoi
Plaats reactie