Kandidatenlijst SGP 2021

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef:Wat is hiervan de toegevoegde waarde? De SGP besluit deze informatie niet te vermelden.
Terechte opmerking, wat kun je moe worden van sommige figuren.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Bezorgd »

Zita schreef:
Bezorgd schreef:
Hollander schreef:
Bezorgd schreef:Staat er achter de namen nog van welke kerk ze lid zijn?
Addy de Jong schreef daarover een mooi stukje in het RD. Boodschap: jongere generatie heeft minder behoefte aan het plaatsen in kerkgenootschapsvakjes.

Terecht.
Haha, ik had het met een groepje SGP-fan-leerlingen vanmiddag nog even over de kandidatenlijst. Ik kreeg het filmpje met de foto's en namen onder mijn neus gedrukt na de les. 'Maar mevrouw, Bisschop mag dan wel een super-refo-type zijn en op een super-refo-manier praten, hij zit van alledrie in de lichtste kerk hoor!' Maar goed, dat waren ook wel weer speciale leerlingen. :love
Haha goede duiders die leerlingen ;)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef:
Ambtenaar schreef:Wat is hiervan de toegevoegde waarde? De SGP besluit deze informatie niet te vermelden.
Terechte opmerking, wat kun je moe worden van sommige figuren.
:haha
Klopt helemaal.
Maar zo zitten mensen dus serieus de lijst te bekijken en te wegen.

Ik zal verder de PKN ers uit die lijst niet benoemen, want dat kan Jantje niet handelen denk ik ;)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door J.C. Philpot »

Jantje schreef: [*]Diederik van Dijk (48), Benthuizen, directeur NPV en Eerste Kamerlid
lid en ouderling van de Hersteld Hervormde Gemeente te Benthuizen

Er is geen HHK te Benthuizen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Wim Anker »

Toch behoort het "bekritiseren" van curieuze nieuwsgierigheid ook tot het ijdel geklap.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Mannetje »

Wim Anker schreef:Toch behoort het "bekritiseren" van curieuze nieuwsgierigheid ook tot het ijdel geklap.
Geldt dat ook van het "bekritiseren" van dit "bekritiseren"? ;)
-
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Bertiel »

Jantje schreef:Ik kan het toch niet laten om eventjes een lijstje te maken. Met behulp van wat algemene kennis en Google kom ik een heel eind. Ik kan twee personen niet vinden:
  1. Kees van der Staaij (52), Benthuizen, fractievoorzitter Tweede Kamer en partijleider
    lid van de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland te Benthuizen
  2. Chris Stoffer (46), Elspeet, lid Tweede Kamer
    lid van de Gereformeerde Gemeente in Nederland te Elspeet
  3. Roelof Bisschop (63), Veenendaal, lid Tweede Kamer
    lid van de Hersteld Hervormde Gemeente te Veenendaal
  4. André Flach (44), Hendrik-Ido-Ambacht, wethouder
    ombekend
  5. Diederik van Dijk (48), Benthuizen, directeur NPV en Eerste Kamerlid
    lid en ouderling van de Hersteld Hervormde Gemeente te Benthuizen
  6. Wouter van den Berg (34), Houten, communicatieadviseur Driestar Educatief en raadslid
    onbekend
  7. Geert Schipaanboord (35), Leiderdorp, senior beleidsmedewerker VNG en raadslid
    lid van de Gereformeerde Gemeente te Leiderdorp
  8. Johnny Lukasse (45), Goes, opleidingsmanager Hoornbeeck College en raadslid
    lid van de Gereformeerde Gemeente te Goes
  9. Jan Kloosterman (42), Apeldoorn, bestuurder RMU, raadslid
    lid en ouderling van de Hersteld Hervormde Gemeente te Apeldoorn
  10. Nathanaël Middelkoop (27), Urk, wethouder
    lid van de Christelijk Gereformeerde Kerk te Urk
Jantje, je reactie toont weer exact aan dat je niks van het boekje van ds Hoogerland hebt begrepen.
Intrieste reactie, zeker gezien de uitleg die de SGP gegeven heeft om niet de kerkelijke achtergrond van de kandidaten te vermelden
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door J.C. Philpot »

Een beetje nuchterheid is mijns inziens wel op zijn plaats.

De realiteit van de verschillende kerkverbanden ontkennen of verzwijgen, is mijns inziens niet automatisch een teken dat je "het boekje van ds Hoogerland" hebt begrepen. En het benoemen daarvan geen teken dat je het boekje niet hebt begrepen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Bertiel »

tuurlijk wel, wat heeft het voor nut om het te plaatsen? Enkel om polarisatie verder te bewerkstelligen en juist het boekje zou (ik heb het niet gelezen, maar afgaande op de recensie van dr. de Vries) dat tegen moeten gaan.
Niet doen, is echt nergens voor nodig behalve om ongeestelijke discussies te voeren, of je eigen gelijk te behalen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Ouddorp »

Mensen doe niet zo geprikkeld richting Jantje. De SGP houd er bij het samenstellen van de lijst wel degelijk rekening mee. Een evenwichtige afspiegeling van de achterban is van belang, zij het in mindere mate dan voorheen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door J.C. Philpot »

Bertiel schreef:tuurlijk wel, wat heeft het voor nut om het te plaatsen? Enkel om polarisatie verder te bewerkstelligen en juist het boekje zou (ik heb het niet gelezen, maar afgaande op de recensie van dr. de Vries) dat tegen moeten gaan.
Niet doen, is echt nergens voor nodig behalve om ongeestelijke discussies te voeren, of je eigen gelijk te behalen.
Ik zie hier nog steeds geen polarisatie of discussies over dat een bepaald kerkverband onder- of oververtegenwoordigd is. Ik zie in dit topic vooral polarisatie en discussie omdat sommige mensen vinden dat deze feitelijke informatie niet gepost mag worden.

Ik heb niks met hijgerig kerkverband speurwerk. Maar struisvogelpolitiek (als we geen kerkverbanden noemen zijn ze er niet) lijkt me ook geen volwassen benadering.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 10 nov 2020, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Bertiel »

we zouden er wel de lijn en de redenering achter die lijn van de SGP mee respecteren...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Bezorgd »

Volgens mij is het niet geprikkeld richting Jantje. Maar meer lachwekkend.
Je verwacht niet dat er nog steeds mensen zijn die hier waarde aan hechten.
En wat zegt het?
Vd Staaij is OGG volgens het lijstje. Ik kan me moeilijk voorstellen dat zijn voorgangers net zoveel met T. Keller op hebben dan hij.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:Volgens mij is het niet geprikkeld richting Jantje.
Ik schaar "je hebt niets begrepen van" en "intrieste reactie" wel onder geprikkeld.

Maar je hebt gelijk dat kerkverbanden steeds minder zeggen tegenwoordig. In de GG kun je een Dia en een DDD treffen, en in een PKN-GB een Ambtenaar of een Eilander.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 10 nov 2020, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Wim Anker »

Mannetje schreef:
Wim Anker schreef:Toch behoort het "bekritiseren" van curieuze nieuwsgierigheid ook tot het ijdel geklap.
Geldt dat ook van het "bekritiseren" van dit "bekritiseren"? ;)
Ergens wel uiteraard. Ik troost me met de gedachte dat het overgrote deel van de lezers het "preken" nalaat maar het "praktisch" doet.
Plaats reactie