Politica

Ik heb geen bezwaar tegen vrouwelijke politici

Eens
63
72%
Oneens
16
18%
Geen mening
7
8%
Anders
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 87

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Politica

Bericht door Piet Puk »

Stemmen maar!
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 29 okt 2020, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Tiberius »

Eigenlijk zou je de tekst 'binnen de SGP' bij je vraag weg moeten laten. Je bent vóór of tegen vrouwelijke politica, of het nu binnen de SGP is of niet. M.i. kan je moeilijk vóór zijn, maar tegen voor de SGP.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef:Eigenlijk zou je de tekst 'binnen de SGP' bij je vraag weg moeten laten. Je bent vóór of tegen vrouwelijke politica, of het nu binnen de SGP is of niet. M.i. kan je moeilijk vóór zijn, maar tegen voor de SGP.
We hebben het advies van de moderator opgevolgd :D
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef:
Tiberius schreef:Eigenlijk zou je de tekst 'binnen de SGP' bij je vraag weg moeten laten. Je bent vóór of tegen vrouwelijke politica, of het nu binnen de SGP is of niet. M.i. kan je moeilijk vóór zijn, maar tegen voor de SGP.
We hebben het advies van de moderator opgevolgd :D
:garde
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door HersteldHervormd »

Ik weet het niet, gewoon echt niet ;)
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef:Eigenlijk zou je de tekst 'binnen de SGP' bij je vraag weg moeten laten. Je bent vóór of tegen vrouwelijke politica, of het nu binnen de SGP is of niet. M.i. kan je moeilijk vóór zijn, maar tegen voor de SGP.
Niet geheel mee eens. Hoe kun je nu als politica het echte SGP-geluid vertolken, als de partij principieel tegen politicae is?
Het heeft iets gespletens in zich, om als vrouw namens de SGP de politiek in te gaan.
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef:
Tiberius schreef:Eigenlijk zou je de tekst 'binnen de SGP' bij je vraag weg moeten laten. Je bent vóór of tegen vrouwelijke politica, of het nu binnen de SGP is of niet. M.i. kan je moeilijk vóór zijn, maar tegen voor de SGP.
Niet geheel mee eens. Hoe kun je nu als politica het echte SGP-geluid vertolken, als de partij principieel tegen politicae is?
Het heeft iets gespletens in zich, om als vrouw namens de SGP de politiek in te gaan.
Het vetgedrukte is dan nog maar de vraag: als de meerderheid vóór is, is de partij voor. Alleen een kwestie van de statuten editen.
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:Eigenlijk zou je de tekst 'binnen de SGP' bij je vraag weg moeten laten. Je bent vóór of tegen vrouwelijke politica, of het nu binnen de SGP is of niet. M.i. kan je moeilijk vóór zijn, maar tegen voor de SGP.
Dit is daarmee toch wel echt een heel andere vraag geworden.

Ik zal een andere keuze maken.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door J.C. Philpot »

De titel "Vrouwelijke politica" is overigens een pleonasme. Al zijn de meningen daar tegenwoordig helaas over verdeeld.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:
Tiberius schreef:Eigenlijk zou je de tekst 'binnen de SGP' bij je vraag weg moeten laten. Je bent vóór of tegen vrouwelijke politica, of het nu binnen de SGP is of niet. M.i. kan je moeilijk vóór zijn, maar tegen voor de SGP.
Dit is daarmee toch wel echt een heel andere vraag geworden.

Ik zal een andere keuze maken.
Dat is althans mijn interpretatie.
Laat Piet als topicstarter maar helderheid geven.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef:
Mannetje schreef:
Tiberius schreef:Eigenlijk zou je de tekst 'binnen de SGP' bij je vraag weg moeten laten. Je bent vóór of tegen vrouwelijke politica, of het nu binnen de SGP is of niet. M.i. kan je moeilijk vóór zijn, maar tegen voor de SGP.
Niet geheel mee eens. Hoe kun je nu als politica het echte SGP-geluid vertolken, als de partij principieel tegen politicae is?
Het heeft iets gespletens in zich, om als vrouw namens de SGP de politiek in te gaan.
Het vetgedrukte is dan nog maar de vraag: als de meerderheid vóór is, is de partij voor. Alleen een kwestie van de statuten editen.
Citaat uit het Program van Beginselen:

Artikel 10
De opvatting van het vrouwenkiesrecht voortkomend uit een revolutionair emancipatiestreven,
strijdt met de roeping van de vrouw. Dat laatste geldt ook voor het zitting nemen van de vrouw in
politieke organen, zowel vertegenwoordigende als bestuurlijke.
De vrouw zij in haar eigen consciëntie overtuigd of zij haar stem kan uitbrengen met inachtneming
van de haar door God gegeven plaats.


Hoe kun je dan als vrouw een partij vertegenwoordigen waarvan dit één van de beginselen is?
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Tiberius »

Dus eigenlijk zeg je: ben je voor of tegen dit artikel.
Maar als je voor dit artikel bent, wijs je vrouwelijke politica ook voor andere partijen af.
Het heeft iets gewrongens in zich om vóór vrouwelijke politica te zijn, maar - omdat je SGP'er bent - niet voor je eigen partij.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef:Dus eigenlijk zeg je: ben je voor of tegen dit artikel.
Maar als je voor dit artikel bent, wijs je vrouwelijke politica ook voor andere partijen af.
Het heeft iets gewrongens in zich om vóór vrouwelijke politica te zijn, maar - omdat je SGP'er bent - niet voor je eigen partij.
Ik stel dat je als SGP-politica gespleten bezig bent: je vertegenwoordigt een partij die in haar beginselen heeft staan dat jij die partij niet behoort te vertegenwoordigen. Metterdaad toon je aan dat je het beginselprogramma niet volledig deelt.
En daarom is het dus iets anders of je als politica voor de SGP uitkomt (en dus toont dat je de beginselen van je eigen partij niet serieus neemt, even kras geformuleerd) of dat je als politica voor een willekeurige andere partij uitkomt (waar de beginselen, zo zij die hebben, niets over dit punt melden).

Daarom reageerde ik op je opmerking over de poll van Pietje. Het is zeer wel mogelijk om in het algemeen niet tegen politica (wat doet dat woord vrouwelijke daar toch telkens bij, dat is toch evident?) te zijn, maar wel tegen politica namens de SGP.
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef: Daarom reageerde ik op je opmerking over de poll van Pietje. Het is zeer wel mogelijk om in het algemeen niet tegen politica (wat doet dat woord vrouwelijke daar toch telkens bij, dat is toch evident?) te zijn, maar wel tegen politica namens de SGP.
Juist.

De gespletenheid: dat is wel een voortvloeisel van het dubbelbesluit. Ik weet niet dat je dit de actieve vrouwen moet toerekenen.
Dat dubbelbesluit moet voor eens en altijd heroverwogen worden. Gezien het tijdsgewricht denk ik dat het beginselprogram moeten worden aangepast. Dat doet even pijn, maar dan is het wel duidelijk. Dit blijft etteren. En dat is ongemakkelijk. Ook voor Paula Schot.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef:
Mannetje schreef: Daarom reageerde ik op je opmerking over de poll van Pietje. Het is zeer wel mogelijk om in het algemeen niet tegen politica (wat doet dat woord vrouwelijke daar toch telkens bij, dat is toch evident?) te zijn, maar wel tegen politica namens de SGP.
Juist.

De gespletenheid: dat is wel een voortvloeisel van het dubbelbesluit. Ik weet niet dat je dit de actieve vrouwen moet toerekenen.
Dat dubbelbesluit moet voor eens en altijd heroverwogen worden. Gezien het tijdsgewricht denk ik dat het beginselprogram moeten worden aangepast. Dat doet even pijn, maar dan is het wel duidelijk. Dit blijft etteren. En dat is ongemakkelijk. Ook voor Paula Schot.
Als het beginselprogramma wordt aangepast, kunnen ze mij schrappen als lid! En velen met mij (denk ik)
Plaats reactie