Politica

Ik heb geen bezwaar tegen vrouwelijke politici

Eens
63
72%
Oneens
16
18%
Geen mening
7
8%
Anders
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 87

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
Ditbenik schreef:
Nee, u noemt mensen bij naam (de dames Schot en Janse) en daarmee maakt u deze mensen en hun standpunt belachelijk.
Je kletst en lastert. Niet fraai.
Jaja, zo lust ik er nog wel een paar.

Overigens ben ik het niet met @Ditbenik zijn standpunt eens, maar dat geheel terzijde.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Politica

Bericht door J.C. Philpot »

Aangezien het topic over "policita" gaat.

Interessante woordenwisseling tussen Rutte en Sylvana Simons.

https://www.youtube.com/watch?v=0t2W1GPtTeA

Ik vind de verontwaardiging van Rutte eerlijk gezegt niet zo sterk. Ik ben het ook niet met de motie eens, maar om er zo'n heissa van de maken snap ik ook niet zo.

Motie: https://www.tweedekamer.nl/downloads/do ... trazen.pdf
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Politica

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef:Aangezien het topic over "policita" gaat.

Interessante woordenwisseling tussen Rutte en Sylvana Simons.

https://www.youtube.com/watch?v=0t2W1GPtTeA

Ik vind de verontwaardiging van Rutte eerlijk gezegt niet zo sterk. Ik ben het ook niet met de motie eens, maar om er zo'n heissa van de maken snap ik ook niet zo.

Motie: https://www.tweedekamer.nl/downloads/do ... trazen.pdf
Het probleem is dat wat BIJ1 in de motie ´constateert´ geen feitelijke constateringen zijn. Daarnaast is de motie niet coherent. BIJ1 stelt dat er schade is opgelopen als gevolg van de strategie, maar wat in de motie wordt genoemd betreft schade als gevolg van de opgelegde beperkingen. De beperkingen waren juist ingesteld om verdere verspreiding van het virus in te dammen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Politica

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:Het probleem is dat wat BIJ1 in de motie ´constateert´ geen feitelijke constateringen zijn. Daarnaast is de motie niet coherent. BIJ1 stelt dat er schade is opgelopen als gevolg van de strategie, maar wat in de motie wordt genoemd betreft schade als gevolg van de opgelegde beperkingen. De beperkingen waren juist ingesteld om verdere verspreiding van het virus in te dammen.
Misschien was dat inderdaad een betere (inhoudelijkere) reactie geweest van Rutte.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Politica

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Misschien was dat inderdaad een betere (inhoudelijkere) reactie geweest van Rutte.
Ik begrijp de boosheid van Rutte wel. BIJ1 zegt in feite dat Rutte en De Jonge en allen die verantwoordelijk zijn voor het beleid en de uitvoering daarvan, 30.000 levens op hun geweten hebben. Waarbij ze gemakshalve vergeet dat het parlement ook daarin een belangrijke rol heeft gespeeld.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 20 jul 2021, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Politica

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef:Aangezien het topic over "policita" gaat.

Interessante woordenwisseling tussen Rutte en Sylvana Simons.

https://www.youtube.com/watch?v=0t2W1GPtTeA

Ik vind de verontwaardiging van Rutte eerlijk gezegt niet zo sterk. Ik ben het ook niet met de motie eens, maar om er zo'n heissa van de maken snap ik ook niet zo.

Motie: https://www.tweedekamer.nl/downloads/do ... trazen.pdf
Het probleem is dat wat BIJ1 in de motie ´constateert´ geen feitelijke constateringen zijn. Daarnaast is de motie niet coherent. BIJ1 stelt dat er schade is opgelopen als gevolg van de strategie, maar wat in de motie wordt genoemd betreft schade als gevolg van de opgelegde beperkingen. De beperkingen waren juist ingesteld om verdere verspreiding van het virus in te dammen.
Sneller ingrijpen betekent vaak ook dat je minder hoeft in te grijpen. In die zin heeft Simons een punt. Ze lijkt echter net als sommige zero-Covid roepers te denken dat we met goed ingrijpen in een situatie als Nieuw-Zeeland, Australië of Taiwan konden komen. Dat lijkt me niet erg realistisch. Denemarken lijkt het best haalbare beleid te voeren wat voor Nederland redelijk zou zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Politica

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:Ik begrijp de boosheid van Rutte wel. BIJ1 zegt in feite dat Rutte en De Jonge en allen die verantwoordelijk zijn voor het beleid en de uitvoering daarvan, 30.000 levens op hun geweten hebben. Waarbij ze gemakshalve vergeet dat het parlement ook daarin een belangrijke rol heeft gespeeld.
Ik denk dat het goed is voor een democratie om op het scherpst van de snede te debatteren, en geen onderwerpen of meningen tot ongewenst te verklaren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Politica

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Ik denk dat het goed is voor een democratie om op het scherpst van de snede te debatteren, en geen onderwerpen of meningen tot ongewenst te verklaren.
Niet tot ongewenst, maar wel tot irrelevant.
Plaats reactie