Politica

Ik heb geen bezwaar tegen vrouwelijke politici

Eens
63
72%
Oneens
16
18%
Geen mening
7
8%
Anders
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 87

DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door DDD »

-DIA- schreef: Ze gaat tegen de gevestigde orde, naar de Schrift in, en wee degene die daar iets van durft te zeggen! Als we in kerken en overheden muiterijen aan richten komen we immers onder de kerkelijke tucht? Geldt dat niet voor het maatschappelijke en politieke leven?
Nonsens. Ze was gewoon een nuchtere GerGemmer, en dat is ze nog steeds. Was heel het volk maar zo.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ad Anker »

eilander schreef:
-DIA- schreef:Ik doorzag de naam meteen. En ik verwonderde me dat men openlijk voor deze 'rebelse' naan gad gekozen. Want zij was (al mogen we dat van de overheid niet zeggen!!!) een rebelse vrouw.
Laten we het in elk geval over iemands standpunt hebben, niet over de persoon zelf.
Ze vragen er natuurlijk wel om zo. Deze naamkeuze is een statement. Ik vind het bijna een 1 april artikel. Had dan gekozen voor 'Schot voor de boeg' of 'sjansen met Janse'. Ik doe maar een voorstel...
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 906
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Adagio »

Uit mijn knipselarchief:
De SGP-Schouwen-Duiveland en mevrouw Leenstra schuiven hiermee heel openlijk de door God ingestelde scheppingsorde waarin het mannelijk geslacht het hoofd is van het vrouwelijk geslacht, aan de kant.
Genesis 2: 20- 23; Spreuken 31; 1 Korinthe 11: 3; 1 Korinthe 14: 34-35; Efeze 5: 22-24; 1 Timótheüs 2; 1 Petrus 3: 1-7.
Zij negeren de Schepper op dit punt. Ook handelen zij in strijd met artikel 10 van het SGP-beginselprogramma waarin gesteld wordt: “De opvatting van het vrouwenkiesrecht voortkomend uit een revolutionair emancipatiestreven, strijdt met de roeping van de vrouw. Dat laatste geldt ook voor het zitting nemen van de vrouw in politieke organen, zowel vertegenwoordigende als bestuurlijke.” In het licht van de Bijbel is het onmiskenbaar dat het regeerambt is voorbehouden aan de man.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ditbenik »

Ad Anker schreef:
eilander schreef:
-DIA- schreef:Ik doorzag de naam meteen. En ik verwonderde me dat men openlijk voor deze 'rebelse' naan gad gekozen. Want zij was (al mogen we dat van de overheid niet zeggen!!!) een rebelse vrouw.
Laten we het in elk geval over iemands standpunt hebben, niet over de persoon zelf.
Ze vragen er natuurlijk wel om zo. Deze naamkeuze is een statement. Ik vind het bijna een 1 april artikel. Had dan gekozen voor 'Schot voor de boeg' of 'sjansen met Janse'. Ik doe maar een voorstel...
Zo is dat. Mensen die een andere mening hebben, maak je gewoon belachelijk. Dan hoef je ze niet meer serieus te nemen. Er is vast nog wel een bijbelse onderbouwing voor te vinden. Een trieste manier van omgaan met anderen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ad Anker »

Ditbenik schreef:
Ad Anker schreef:
eilander schreef:
-DIA- schreef:Ik doorzag de naam meteen. En ik verwonderde me dat men openlijk voor deze 'rebelse' naan gad gekozen. Want zij was (al mogen we dat van de overheid niet zeggen!!!) een rebelse vrouw.
Laten we het in elk geval over iemands standpunt hebben, niet over de persoon zelf.
Ze vragen er natuurlijk wel om zo. Deze naamkeuze is een statement. Ik vind het bijna een 1 april artikel. Had dan gekozen voor 'Schot voor de boeg' of 'sjansen met Janse'. Ik doe maar een voorstel...
Zo is dat. Mensen die een andere mening hebben, maak je gewoon belachelijk. Dan hoef je ze niet meer serieus te nemen. Er is vast nog wel een bijbelse onderbouwing voor te vinden. Een trieste manier van omgaan met anderen.
Fijn hoor Ditbenik. Je reageert op een posting van mij, waarvoor dank. Ik wijs je er wel op dat je me niet begrijpt. Ik vind de discussie prima. Dat mag ook. Ik heb het over de titel. Die vind ik oprecht belachelijk. Dus ik scheid de naam van de zaak. Begrijp je het nu?
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door DDD »

Het is gewoon een beetje een studentikoze naam. Waarschijnlijk zijn het vrouwen die gemiddeld jonger dan 40 zijn. Ik vind er niets gek aan.

Maar Ditbenik reageert wel wat allergisch op Ad Anker.
Lincoln
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 apr 2017, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Lincoln »

Wat een mooie ontwikkeling. Ik hoop dat deze groep een luisterend oor vindt bij het hoofdbestuur, en dat dit uiteindelijk leidt tot aanpassing van de grondslag van de partij op dit punt. Hopelijk met schuldbelijdenis richting alle in het verleden uitgesloten vrouwen, alleen om het feit dat zij vrouw zijn.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door DDD »

Waarom schuldbelijdenis? Inzichten veranderen nu eenmaal. Daarmee is het in het verleden nog niet perse verkeerd gegaan.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Maanenschijn »

Herman schreef:Wat mij betreft is 'Grabinaat' de term van de week.

https://www.rd.nl/artikel/935375-woordv ... discutabel
Ik moest vooral denken aan het woord rabiaat. Het heeft opvallend veel gelijkenis.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ambtenaar »

Kan dan eindelijk het pleonasme uit de topictitel verwijderd worden?
Lincoln
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 apr 2017, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Lincoln »

DDD schreef:Waarom schuldbelijdenis? Inzichten veranderen nu eenmaal. Daarmee is het in het verleden nog niet perse verkeerd gegaan.
Omdat ik hoop dat de veranderde inzichten zó ver gaan, dat men ook het eigen verleden kritisch bekijkt en tot de conclusie komt dat het toen wél verkeerd is gegaan.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door eilander »

Lincoln schreef:
DDD schreef:Waarom schuldbelijdenis? Inzichten veranderen nu eenmaal. Daarmee is het in het verleden nog niet perse verkeerd gegaan.
Omdat ik hoop dat de veranderde inzichten zó ver gaan, dat men ook het eigen verleden kritisch bekijkt en tot de conclusie komt dat het toen wél verkeerd is gegaan.
Dat hoop ik helemaal niet.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ad Anker »

Ambtenaar schreef:Kan dan eindelijk het pleonasme uit de topictitel verwijderd worden?
:hi
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef::hi
Mijn dank is groot.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Politica

Bericht door -DIA- »

Is het het forum bekend
a. dat de meest trouwe en principiële SGP-stemmers zich van de partij vervreemd voelen en daarom hen stem niet meer uitbrengen?

b. Denkt het forum dat we met gelijkheid in de regeerambten veel schade aanrichten, en dat hierdoor in feite een andere partij ontstaat?

c. Is het forum bekend met de Stichting tot Handhaving van Staatkundig Gereformeerde Beginselen? En zo ja, hoe staan we daar tegenover?

Kortom ik zie moeilijke tijden aanbreken voor de partij, en zeker voor hen die StandVastig proberen te blijven.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie