Politica

Ik heb geen bezwaar tegen vrouwelijke politici

Eens
63
72%
Oneens
16
18%
Geen mening
7
8%
Anders
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 87

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door samanthi »

Ik ben niet tegen een vrouwelijke politica en doe ook niet alsof, toch ben ik van mening dat een getrouwde vrouw met kinderen en in de politiek zitten geen goede combinatie is.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door DDD »

Valcke schreef:Calvijn spreekt over het huwelijk als over het samensmelten van man en vrouw tot één lichaam en ziel (bij Gen. 2:18).
Waarbij de Reformatie het wezen van het huwelijk niet stelt in de seksuele gemeenschap.
Het huwelijk bestaat ook zónder die gemeenschap, zelfs al is er nooit gemeenschap in een huwelijk geweest (al is dat natuurlijk niet de normale situatie).
Zeker, maar dat is iets anders dan stellen dat 'tot één vlees zijn' niets te maken zou hebben met seksuele gemeenschap. Dat is onjuist en dan begrijp je mijns inziens echt niet wat de reformatoren bedoelden.
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Mona Lisa »

crossmountain schreef:Ik zie in het RD van vanavond staan dat "In het Spoor" een persbericht heeft gemaakt n.a.v. de benoeming van Paula Schot.
Wat een sneue club is het toch. Een stukje over Paula Schot schrijven en haar dan geen enkele keer noemen bij de naam die zij zelf gekozen heeft te gebruiken voor haar politieke functie.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door DDD »

Ik vind het wel schattig. Ik zou zelf ook zo rechtlijnig zijn, denk ik. Waarom vind je dat sneu?
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Mona Lisa »

DDD schreef:Ik vind het wel schattig. Ik zou zelf ook zo rechtlijnig zijn, denk ik. Waarom vind je dat sneu?
Ik vind het vooral sneu. De kwalificatie schattig zou ik ook een heel eind in kunnen meegaan ware het niet dat op deze manier over iemand schrijven respectloos is. Dat heeft niet met rechtlijnigheid te maken maar met fatsoen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door DDD »

Dat ben ik niet met je eens. Het is heel keurig, op een typisch autistische manier. Daar kan ik mij in het geheel niet over opwinden. Het is niet kwaad bedoeld, maar oprecht afstandelijk/keurig.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door samanthi »

DDD schreef:
Valcke schreef:Calvijn spreekt over het huwelijk als over het samensmelten van man en vrouw tot één lichaam en ziel (bij Gen. 2:18).
Waarbij de Reformatie het wezen van het huwelijk niet stelt in de seksuele gemeenschap.
Het huwelijk bestaat ook zónder die gemeenschap, zelfs al is er nooit gemeenschap in een huwelijk geweest (al is dat natuurlijk niet de normale situatie).
Zeker, maar dat is iets anders dan stellen dat 'tot één vlees zijn' niets te maken zou hebben met seksuele gemeenschap. Dat is onjuist en dan begrijp je mijns inziens echt niet wat de reformatoren bedoelden.
Als ik dit lees 1 Korintiërs 6

16 Of weet gij niet, dat die de hoer aanhangt, één lichaam met haar is? Want die twee, zegt Hij, zullen tot één vlees wezen.

Kan ik er ook alleen van maken dat het om seksualiteit gaat.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Mona Lisa »

DDD schreef:Dat ben ik niet met je eens. Het is heel keurig, op een typisch autistische manier. Daar kan ik mij in het geheel niet over opwinden. Het is niet kwaad bedoeld, maar oprecht afstandelijk/keurig.
Laten we het erop houden dat ik het lastig vind me in de blijkbaar autistische gedachtegang te verplaatsen. Dat ligt uiteraard geheel aan mij. Overigens is het inderdaad niet nodig om zich hierover op te winden.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Bruna »

DDD schreef:
Piet Puk schreef:Ik zit te rellen, ik verspreid leugens, ik ben emotioneel, misschien nog eentje vergeten. Wie volgt met de volgende aantijging?

Je zou bijna afvragen: ben ik nog welkom op dit forum?
Eens. Je bent gewoon aartsconservatief en een beetje zwart-wit, maar er is geen enkele reden waarom je geen bijdrage zou mogen leveren aan het gesprek. Ik zou zeggen: blijf vooral. Iedereen die dat wil en de grondslag onderschrijft, kan hier meepraten.

@Bruna:
Waarom kun je geen beginselprogramma onderschrijven als je het op één punt niet eens bent?

@Vervolgde:
Bucer en Calvijn hebben het ook over seksuele gemeenschap, toch?
@DDD onderschrijven lees ik als het er mee eens zijn. In mijn optiek is dat dan helemaal.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Piet Puk »

Mooi stuk van in het Spoor!
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door DDD »

@Bruna:
Ik vind dat een te zwart-witte benadering. Stel iemand vraagt of ik de HC onderschrijf. En daar staat in dat de RKK het offer van Christus herhaalt in de mis. Dat is niet (meer) zo. De RKK ontkent dat en zo staat het ook niet in hun catechismus. Onderschrijf ik dan de HC niet? Wel als historisch document en ook in zijn strekking. Maar nu zijn de feiten anders. Als er in zou staan dat mensen niet in de buik van een zwangere vrouw kunnen kijken, dan zou ik het nog steeds onderschrijven, ook al kunnen we dat tegenwoordig wel. Het gaat erom dat je het met de strekking en inhoud eens bent, niet of je op detailniveau wellicht een andere formulering beter had gevonden. Anders kun je van geen enkele vereniging of stichting lid worden. Er is altijd wel iets in statuten of doelstellingen waar je net iets anders over denkt, ervan uitgaande dat iemand ook daadwerkelijk denkt. Voor mensen die niet nadenken, speelt dat natuurlijk minder of niet.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Hollander »

Piet Puk schreef:Mooi stuk van in het Spoor!
Wat vind je er mooi aan?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Piet Puk »

Hollander schreef:
Piet Puk schreef:Mooi stuk van in het Spoor!
Wat vind je er mooi aan?
Ik vind prima mijn mening hierin verwoord. En ik voel me weer gerust gesteld dat ik niet de enigste ben die opgevallen is dat zij haar meisjesnaam hanteert.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Hollander »

Piet Puk schreef:
Hollander schreef:
Piet Puk schreef:Mooi stuk van in het Spoor!
Wat vind je er mooi aan?
Ik vind prima mijn mening hierin verwoord. En ik voel me weer gerust gesteld dat ik niet de enigste ben die opgevallen is dat zij haar meisjesnaam hanteert.
Dat laatste was mij ook opgevallen, heeft ook niet mijn persoonlijke voorkeur. In het Spoor weet in ieder geval te verwoorden van wie zij denken te weten die ontSpoord zijn. Of, zoals dat zo mooi heet, het hellende vlak aan het betreden zijn.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Piet Puk »

@Hollander. Ik ben ook donateur van in het Spoor. Ik vind wel dat ze af en toe teveel op de persoon schrijven.
Plaats reactie