Politica

Ik heb geen bezwaar tegen vrouwelijke politici

Eens
63
72%
Oneens
16
18%
Geen mening
7
8%
Anders
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 87

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ambtenaar »

Hollander schreef:Dat laatste was mij ook opgevallen, heeft ook niet mijn persoonlijke voorkeur. In het Spoor weet in ieder geval te verwoorden van wie zij denken te weten die ontSpoord zijn. Of, zoals dat zo mooi heet, het hellende vlak aan het betreden zijn.
Mijn vader kas dit blaadje vroeger ook. Ik heb meer het idee dat zij vinden dat iedereen die niet hetzelfde denkt als zij, ontspoord is.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Bruna »

“We vinden het belangrijk om te benadrukken dat het een lange en zorgvuldige procedure is geweest, omgeven met veel gebed om wijsheid. In een samenwerking tussen de fractie en het bestuur is een profielschets opgesteld met daarin de taken en verantwoordelijkheden, maar ook de gewenste competenties van de toekomstige wethouder. Aan de hand daarvan zijn er vele gesprekken gevoerd met diverse kandidaten en zijn onderlinge standpunten uitgewisseld. Dit waren constructieve gesprekken waar ruimte was voor de inbreng van alle betrokkenen. Enerzijds over de kwaliteiten en het profiel van de kandidaten, anderzijds over het voordragen van een vrouwelijke wethouder.
De keuze van de fractie en het bestuur is na deze gesprekken gevallen op het voordragen van Paula Schot als nieuwe wethouder namens de SGP op Schouwen-Duiveland. Als fractie waren we hierin niet unaniem, de voordracht was niet de voorkeur van raadslid ……, maar na onderling overleg kan hij zich wel conformeren aan de keuze van de fractie en het bestuur”.
Dit is een gedeelte uit de mail die we als leden kregen. Zelf ben ik niet zo van de ‘spoor’lijn, echter zijn de uitgangspunten te onderschrijven. Ik begrijp wel dat e.e.a. doorgaat ook in de SGP. Zelf wil ik er wat pragmatischer mee omgaan Echter zie ik niet in dat op zo’n anderhalf jaar voor de verkiezingen er nog gauw een dame als wethouder doorheen geduwd moet worden.

Er is een beginselprogramma van de SGP. Het is niet de bedoeling om deze los te laten is altijd de intentie geweest van partijbestuur etc. Dat is ook mijn mening. Mochten er echt geen kandidaten zijn en mevrouw Schot als enigste overgebleven dan houdt het uiteraard op.
Daarbij houd ik het bij wat praktische standpunten:
- Er waren diverse kandidaten. Mijn mening is dat de voorkeur dan uit moet gaan naar een man omdat het een wethouder namens de SGP is. Zeker geen moeder van jonge kinderen. Mocht de andere kandidaat dan wat slechter zijn dan zij dat zo (ik vind Van der Staaij ook beter als politicus dan Bisschop).
- Op Sch-D heeft nog nooit een vrouw op één of andere lijst gestaan. En dan dragen we deze maar even voor als wethouder. Dit wordt gezien als de hoogste positie na de burgemeester / het bestuur van de gemeente.
- Men weet dat dit gevoelig ligt, kies dan voor een veilige weg en leg het voor aan de leden. Kom dan voor de verkiezingen DV 2022 met een lijst met daarop op nummer 2 de kandidaatwethouder. De vorige wethouder stond ook op nummer 2 op de lijst. Voorheen stond de wethouder ook altijd op de kandidatenlijst.
- Hou desnoods richting 2022 een peiling onder de leden als meer dan 2/3 of de helft op het eiland geen probleem heeft met een vrouwelijke wethouder of raadslid dan leg ik me bij de meerderheid neer.
- Eind augustus was er een ledenvergadering waarin mededeling werd gedaan dat er nog niets vermeld kon worden over de wethouderskandidaat. Een ideale gelegenheid om het eens voor te leggen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Stel iemand vraagt of ik de HC onderschrijf. En daar staat in dat de RKK het offer van Christus herhaalt in de mis. Dat is niet (meer) zo. De RKK ontkent dat en zo staat het ook niet in hun catechismus. Onderschrijf ik dan de HC niet? Wel als historisch document en ook in zijn strekking. Maar nu zijn de feiten anders.
Waar heb ik dit toch vaker gehoord??? Was dat nou ook op Refoforum?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door DDD »

Ik hoop dat dat in de kerk was. Als een dominee zijn huiswerk een beetje doet, dan was dat zo.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Ik hoop dat dat in de kerk was. Als een dominee zijn huiswerk een beetje doet, dan was dat zo.
Zolang er nog mensen zijn die de Paus zien als de antichrist, vrees ik het ergste. Dat verzinnen ze niet zelf natuurlijk.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Herman »

Wat mij betreft is 'Grabinaat' de term van de week.

https://www.rd.nl/artikel/935375-woordv ... discutabel
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:Wat mij betreft is 'Grabinaat' de term van de week.

https://www.rd.nl/artikel/935375-woordv ... discutabel
Zal iedereen direct begrijpen waarom dit de naam is van deze beweging? Grappig dat dit in het gesprek niet uitgelegd wordt.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door eilander »

Ad Anker schreef:
Herman schreef:Wat mij betreft is 'Grabinaat' de term van de week.

https://www.rd.nl/artikel/935375-woordv ... discutabel
Zal iedereen direct begrijpen waarom dit de naam is van deze beweging? Grappig dat dit in het gesprek niet uitgelegd wordt.
Zou mw. Grabijn zich nu vereerd voelen?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:
Herman schreef:Wat mij betreft is 'Grabinaat' de term van de week.

https://www.rd.nl/artikel/935375-woordv ... discutabel
Zal iedereen direct begrijpen waarom dit de naam is van deze beweging? Grappig dat dit in het gesprek niet uitgelegd wordt.
Ik doorzag de naam meteen. En ik verwonderde me dat men openlijk voor deze 'rebelse' naan gad gekozen. Want zij was (al mogen we dat van de overheid niet zeggen!!!) een rebelse vrouw.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Ik doorzag de naam meteen. En ik verwonderde me dat men openlijk voor deze 'rebelse' naan gad gekozen. Want zij was (al mogen we dat van de overheid niet zeggen!!!) een rebelse vrouw.
Laten we het in elk geval over iemands standpunt hebben, niet over de persoon zelf.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ad Anker »

-DIA- schreef:
Ad Anker schreef:
Herman schreef:Wat mij betreft is 'Grabinaat' de term van de week.

https://www.rd.nl/artikel/935375-woordv ... discutabel
Zal iedereen direct begrijpen waarom dit de naam is van deze beweging? Grappig dat dit in het gesprek niet uitgelegd wordt.
Ik doorzag de naam meteen. En ik verwonderde me dat men openlijk voor deze 'rebelse' naan gad gekozen. Want zij was (al mogen we dat van de overheid niet zeggen!!!) een rebelse vrouw.
rebels = tegen het gezag ingaand.
Ik weet niet of je dit van deze dame kunt zeggen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
-DIA- schreef:Ik doorzag de naam meteen. En ik verwonderde me dat men openlijk voor deze 'rebelse' naan gad gekozen. Want zij was (al mogen we dat van de overheid niet zeggen!!!) een rebelse vrouw.
Laten we het in elk geval over iemands standpunt hebben, niet over de persoon zelf.
Ze hebben zich toch zelf naar haar naam genoemd?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ditbenik »

https://www.rd.nl/artikel/935375-woordv ... discutabel[/quote]
Zal iedereen direct begrijpen waarom dit de naam is van deze beweging? Grappig dat dit in het gesprek niet uitgelegd wordt.[/quote]
Zou mw. Grabijn zich nu vereerd voelen?[/quote]
eilander schreef:Laten we het in elk geval over iemands standpunt hebben, niet over de persoon zelf.
Goed voorstel....
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:
-DIA- schreef:
Ad Anker schreef:
Herman schreef:Wat mij betreft is 'Grabinaat' de term van de week.

https://www.rd.nl/artikel/935375-woordv ... discutabel
Zal iedereen direct begrijpen waarom dit de naam is van deze beweging? Grappig dat dit in het gesprek niet uitgelegd wordt.
Ik doorzag de naam meteen. En ik verwonderde me dat men openlijk voor deze 'rebelse' naan gad gekozen. Want zij was (al mogen we dat van de overheid niet zeggen!!!) een rebelse vrouw.
rebels = tegen het gezag ingaand.
Ik weet niet of je dit van deze dame kunt zeggen.
Ze gaat tegen de gevestigde orde, naar de Schrift in, en wee degene die daar iets van durft te zeggen! Als we in kerken en overheden muiterijen aan richten komen we immers onder de kerkelijke tucht? Geldt dat niet voor het maatschappelijke en politieke leven?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
Herman schreef:Wat mij betreft is 'Grabinaat' de term van de week.

https://www.rd.nl/artikel/935375-woordv ... discutabel
Zal iedereen direct begrijpen waarom dit de naam is van deze beweging? Grappig dat dit in het gesprek niet uitgelegd wordt.
SGP-ers wel. En anders zijn ze toch als lid niet serieus te nemen?
Plaats reactie