Politica

Ik heb geen bezwaar tegen vrouwelijke politici

Eens
63
72%
Oneens
16
18%
Geen mening
7
8%
Anders
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 87

Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Forummer »

Al heel lang mag je kiezen welke naam je gaat gebruiken als je trouwt. Wij hebben zelfs (om persoonlijke redenen) overwogen dat ik als man de achternaam van mijn vrouw zou gaan gebruiken.

Ik vind het er ook op lijken dat je mevrouw Schot wil afkraken.
Je noemt niet enkel een feit, dat is larie. Je vermeld er expliciet bij dat het jou voldoende zegt over het feminisme van mevrouw Schot. Nogal insinuerend !

Jammer, en erg onprofessioneel in een discussie. Dat geeft in ieder geval de schijn dat je de discussie kostte wat kost wilt winnen en op deze manier de boel naar jouw hand wil zetten. Stemmingmakerij vind ik dat.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
ZWP
Berichten: 1669
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door ZWP »

Piet Puk schreef:
Ik heb enkel een feit benoemd. Ik heb totaal geen behoefte om een discussie te winnen. Het is in ieder geval duidelijk dat mijn en haar opvattingen mijlenver uiteen liggen. Daarnaast vind ik het voor de beeldvorming hoe je onderwerping aan de man ziet geen verstandige keuze.
Dat zou toch wel triest zijn. Dat interne verschillen binnen de SGP zo uitvergroot worden. Zeker als je bedenkt hoe enorm de verschillen zijn tussen de SGP en seculiere partijen. Dat mag ons als christenen wel wat verdraagzamer richting elkaar maken.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door -DIA- »

ZWP schreef:
Piet Puk schreef:
Ik heb enkel een feit benoemd. Ik heb totaal geen behoefte om een discussie te winnen. Het is in ieder geval duidelijk dat mijn en haar opvattingen mijlenver uiteen liggen. Daarnaast vind ik het voor de beeldvorming hoe je onderwerping aan de man ziet geen verstandige keuze.
Dat zou toch wel triest zijn. Dat interne verschillen binnen de SGP zo uitvergroot worden. Zeker als je bedenkt hoe enorm de verschillen zijn tussen de SGP en seculiere partijen. Dat mag ons als christenen wel wat verdraagzamer richting elkaar maken.
En toch... waar is de oude SGP, waar, als er gesproken werd nog wel eens beslag lag, en men nog boog voor het Woord. Gisteren werd een preek gelezen van ds. Beens, een actuele preek, waarin hij opmerkte dat land, kerk en ook de SGP onder een zwaar oordeel van God liggen, maar zo zei hij ook: de meesten merken het niet op. En vanzelf, dit is niet bedoelt om te polariseren, maar om ook op te merken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door parsifal »

Wat is het trouwens een vreemde titel van deze discussie. Het is niet noodzakelijk een pleonasme, maar hier lijkt toch echt "vrouwelijke politici" of "politica's" bedoeld te worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef:Wat is het trouwens een vreemde titel van deze discussie. Het is niet noodzakelijk een pleonasme, maar hier lijkt toch echt "vrouwelijke politici" of "politica's" bedoeld te worden.
Hierin kan ik u volledig volgen. De topictitel deugt niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door J.C. Philpot »

De titel valt mij ook telkens weer op.

Maar ik ben aan de andere kant blij dat de discussie nog altijd niet gaat over mannelijke politica binnen de SGP.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Bruna »

Ben niet tegen vrouwelijke politici, wel tegen vrouwelijke politici namens SGP.
Piet Puk
Berichten: 5439
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Piet Puk »

Voor degenen die aanmerkingen hebben op de topic titel: Hoe moet deze zijn volgens jullie? Gooi de suggesties maar in de groep.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door -DIA- »

Bruna schreef:Ben niet tegen vrouwelijke politici, wel tegen vrouwelijke politici namens SGP.
Kan een vrouwelijke politica (binnen de SGP) het beginselprogramma van de partij onderschrijven? Of is dat aangepast?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door -DIA- »

Piet Puk schreef:Voor degenen die aanmerkingen hebben op de topic titel: Hoe moet deze zijn volgens jullie? Gooi de suggesties maar in de groep.
SGP: De vrouw en het regeerambt
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Ambtenaar »

Piet Puk schreef:Voor degenen die aanmerkingen hebben op de topic titel: Hoe moet deze zijn volgens jullie? Gooi de suggesties maar in de groep.
Vrouwelijke SGP-bestuurder
Mannetje
Berichten: 7744
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef:Voor degenen die aanmerkingen hebben op de topic titel: Hoe moet deze zijn volgens jullie? Gooi de suggesties maar in de groep.
"Vrouw in de politiek?"
-
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Mara »

Piet Puk schreef:Wat mij ook stoort is dat de aangetreden wethouder niet door het leven gaat met de familienaam van haar man. Waarom? Dit lijkt me een feministische gedachte, die niet thuis hoort binnen SGP-kringen.
De tijd dat wij - vrouwen - het eigendom zouden zijn van een man, is al een tijdje voorbij.
Je kunt krampachtig willen vasthouden aan het bijbels ingestelde huwelijk, maar dan moet je dat wel volgens alle regels doen.
Dus dan geen betaalde baan aanvaarden.
Ik zie al genoeg hypocrisie op dit vlak.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Piet Puk
Berichten: 5439
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Piet Puk »

Mara schreef:
Piet Puk schreef:Wat mij ook stoort is dat de aangetreden wethouder niet door het leven gaat met de familienaam van haar man. Waarom? Dit lijkt me een feministische gedachte, die niet thuis hoort binnen SGP-kringen.
De tijd dat wij - vrouwen - het eigendom zouden zijn van een man, is al een tijdje voorbij.
Je kunt krampachtig willen vasthouden aan het bijbels ingestelde huwelijk, maar dan moet je dat wel volgens alle regels doen.
Dus dan geen betaalde baan aanvaarden.
Ik zie al genoeg hypocrisie op dit vlak.
Exact. De tijd van de Statenvertaling is ook voorbij, van gemoedbezwaard zijn ook, van het rijden op zondag ook, van het inenten ook. We begeven ons wel op een hellend vlak, vind je niet? Gelukkig blijft Gods woord wel hetzelfde.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrouwelijke politica

Bericht door Mara »

Piet Puk schreef: Exact. De tijd van de Statenvertaling is ook voorbij, van gemoedbezwaard zijn ook, van het rijden op zondag ook, van het inenten ook. We begeven ons wel op een hellend vlak, vind je niet? Gelukkig blijft Gods woord wel hetzelfde.
Ik ben de eerste die je daarin bijvalt. Dat is met alles zo.
Ik voel me geen eigendom van mijn echtgenoot en ben trots op mijn familienaam, van mijn vader dus.
De eerste keer dat ik officiële post kreeg met mijn eigen naam op de enveloppe, was ik eigenlijk ontroerd.
Want zo heet ik toch?
De band tussen ouder en kind is een andere dan tussen man en vrouw.
Het drievoudig snoer wordt niet licht verbroken, maar het breekt soms wel. Steeds vaker.
Ook meisjes uit reformatorische gezinnen worden steeds vaker hoog opgeleid. Hebben dus geleerd om hun standpunt te bepalen en dat uit te dragen.
Je kunt zulke vrouwen dus niet meer "opsluiten" in hun keukentje. Bij wijze van spreken dan he ;)
Gods Woord blijft hetzelfde, maar wij niet! Dat is het probleem.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie