Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 911
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Adagio »

Bezorgd schreef:Biblicisme ten top.
Wanner praat je van biblicisme? De Heere Jezus toch zeker niet in Markus 7:
"En Hij zeide tot hen: Gij doet zeker Gods gebod wel teniet, opdat gij uw inzetting zoudt onderhouden. Want Mozes heeft gezegd: Eer uw vader en uw moeder; en: Wie vader of moeder vloekt, die zal den dood sterven. Maar gijlieden zegt: Zo een mens tot vader of moeder zegt: Het is korban (dat is te zeggen, een gave), zo wat u van mij zou kunnen ten nutte komen, die voldoet; en gij laat hem niet meer toe iets aan zijn vader of zijn moeder te doen; makende alzo Gods woord krachteloos door uw inzetting, die gij ingezet hebt; en diergelijke dingen doet gij vele."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Mara »

DDD schreef:Sorry hoor, maar als er ergens anders staat dat Nathanaël onder de vijgenboom zat, nemen we toch ook niet aan dat dat de enige plaats van de man is?
:haha
Ik had hem even gemist gister.
Zeeuw schreef:Ik ken geen enkel fulltime wethouder die 2 of 3 middagen thuis is. En ik ken er toch behoorlijk wat. Raads- en commissievergaderingen beginnen vrijwel altijd om 20.00. Wat reistijd.
Veel tijd gaat zitten in het lezen en bestuderen van stukken en dat zou thuis kunnen toch?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Wet en Evangelie »

Ambtenaar schreef:
Wet en Evangelie schreef: Wat voor de een fantastisch nieuws is, kan de ander met treurigheid vervullen. Mijn wens is dat er geen enkele vrouw dit bedroefend voorbeeld gaat volgen. Ik hoop van harte dat het HB van de SGP zich gaat bezinnen en moeite zal doen dit feit terug te draaien. Ik roep daarom op het HB hierover lastig te vallen en bovenal God hierom lastig te vallen. Misschien zou Hij deze misstap nog kunnen afwenden!
Het HB gaat niet over benoemingen van wethouders, dat is aan de gemeenteraden. Het HB kan hooguit gemeenteraadsfracties oproepen geen vrouwelijke kandidaten voor te dragen c.q. te steunen.
Ik ben verschillende jaren raadslid geweest voor de SGP en weet dus ook goed hoe ons kiesstelsel is opgebouwd. Het moeite doen door het HB zie ik als in gesprek gaan met de kandidaat-wethoudster en er alles aan te doen haar te overreden om van deze misstap terug te keren.
HersteldHervormd
Berichten: 6094
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door HersteldHervormd »

Wet en Evangelie schreef:
Ambtenaar schreef:
Wet en Evangelie schreef: Wat voor de een fantastisch nieuws is, kan de ander met treurigheid vervullen. Mijn wens is dat er geen enkele vrouw dit bedroefend voorbeeld gaat volgen. Ik hoop van harte dat het HB van de SGP zich gaat bezinnen en moeite zal doen dit feit terug te draaien. Ik roep daarom op het HB hierover lastig te vallen en bovenal God hierom lastig te vallen. Misschien zou Hij deze misstap nog kunnen afwenden!
Het HB gaat niet over benoemingen van wethouders, dat is aan de gemeenteraden. Het HB kan hooguit gemeenteraadsfracties oproepen geen vrouwelijke kandidaten voor te dragen c.q. te steunen.
Ik ben verschillende jaren raadslid geweest voor de SGP en weet dus ook goed hoe ons kiesstelsel is opgebouwd. Het moeite doen door het HB zie ik als in gesprek gaan met de kandidaat-wethoudster en er alles aan te doen haar te overreden om van deze misstap terug te keren.
Hoe staan/stonden in jouw omgeving de andere raadsleden tegenover deze SGP-vrouwen kwestie?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
DDD schreef:Sorry hoor, maar als er ergens anders staat dat Nathanaël onder de vijgenboom zat, nemen we toch ook niet aan dat dat de enige plaats van de man is?
:haha
Ik had hem even gemist gister.
Zeeuw schreef:Ik ken geen enkel fulltime wethouder die 2 of 3 middagen thuis is. En ik ken er toch behoorlijk wat. Raads- en commissievergaderingen beginnen vrijwel altijd om 20.00. Wat reistijd.
Veel tijd gaat zitten in het lezen en bestuderen van stukken en dat zou thuis kunnen toch?
Ja, maar ik las thuis zijn als ‘beschikbaar voor het gezin’.
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Zeeuw »

Wet en Evangelie schreef:
Ambtenaar schreef:
Wet en Evangelie schreef: Wat voor de een fantastisch nieuws is, kan de ander met treurigheid vervullen. Mijn wens is dat er geen enkele vrouw dit bedroefend voorbeeld gaat volgen. Ik hoop van harte dat het HB van de SGP zich gaat bezinnen en moeite zal doen dit feit terug te draaien. Ik roep daarom op het HB hierover lastig te vallen en bovenal God hierom lastig te vallen. Misschien zou Hij deze misstap nog kunnen afwenden!
Het HB gaat niet over benoemingen van wethouders, dat is aan de gemeenteraden. Het HB kan hooguit gemeenteraadsfracties oproepen geen vrouwelijke kandidaten voor te dragen c.q. te steunen.
Ik ben verschillende jaren raadslid geweest voor de SGP en weet dus ook goed hoe ons kiesstelsel is opgebouwd. Het moeite doen door het HB zie ik als in gesprek gaan met de kandidaat-wethoudster en er alles aan te doen haar te overreden om van deze misstap terug te keren.
Ik ben, in mijn politiek actieve tijd, op de bewuste, landelijke, ledenvergadering geweest. 80% stemde hier voor de lijn die het HB destijds voorstelde. Gezien het verhaal destijds, kan het HB echt niet een dergelijk gesprek met mw Schot voeren.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:
Mara schreef:
DDD schreef:Sorry hoor, maar als er ergens anders staat dat Nathanaël onder de vijgenboom zat, nemen we toch ook niet aan dat dat de enige plaats van de man is?
:haha
Ik had hem even gemist gister.
Zeeuw schreef:Ik ken geen enkel fulltime wethouder die 2 of 3 middagen thuis is. En ik ken er toch behoorlijk wat. Raads- en commissievergaderingen beginnen vrijwel altijd om 20.00. Wat reistijd.
Veel tijd gaat zitten in het lezen en bestuderen van stukken en dat zou thuis kunnen toch?
Ja, maar ik las thuis zijn als ‘beschikbaar voor het gezin’.
Welke ouder staat 100% van de tijd "aan"?
Zelfs al zit je met een haakwerkje op de bank, dan nog kan het zijn dat je moet zeggen: st stil, mamma zit even steken te tellen.
Of sta je aan de deur te praten met een collectant of bezorger, zomaar een paar voorbeelden.
Een kind krijgt er niets van als pappa of mamma eventjes iets voor zichzelf moet doen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Mara schreef:
DDD schreef:Sorry hoor, maar als er ergens anders staat dat Nathanaël onder de vijgenboom zat, nemen we toch ook niet aan dat dat de enige plaats van de man is?
:haha
Ik had hem even gemist gister.
Zeeuw schreef:Ik ken geen enkel fulltime wethouder die 2 of 3 middagen thuis is. En ik ken er toch behoorlijk wat. Raads- en commissievergaderingen beginnen vrijwel altijd om 20.00. Wat reistijd.
Veel tijd gaat zitten in het lezen en bestuderen van stukken en dat zou thuis kunnen toch?
Ja, maar ik las thuis zijn als ‘beschikbaar voor het gezin’.
Welke ouder staat 100% van de tijd "aan"?
Zelfs al zit je met een haakwerkje op de bank, dan nog kan het zijn dat je moet zeggen: st stil, mamma zit even steken te tellen.
Of sta je aan de deur te praten met een collectant of bezorger, zomaar een paar voorbeelden.
Een kind krijgt er niets van als pappa of mamma eventjes iets voor zichzelf moet doen.
Ik vermoed dat je geen ervaring hebt in dit Corona tijdperk. Ik moest vanaf half maart huiswerken en 3 kinderen onderwijs geven. Dan gaat het niet over haakwerkjes en collectanten meer, maar over standaard proberen de tijd te verdelen tussen kinderen, werk, jezelf, je huishouden etc.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Ik vermoed dat je geen ervaring hebt in dit Corona tijdperk. Ik moest vanaf half maart huiswerken en 3 kinderen onderwijs geven. Dan gaat het niet over haakwerkjes en collectanten meer, maar over standaard proberen de tijd te verdelen tussen kinderen, werk, jezelf, je huishouden etc.
Dat niet, maar ik heb ook thuiswerk verricht terwijl ik een baby in de box had. (Verslagen uittypen e.d.) en ja, dat is pittig. :sweat
Sowieso sta ik als moeder altijd wel aan.
Ze beginnen al tegen me te praten als ze binnen stappen. :haha
Volgens mij hebben mannen daar meer moeite mee(?) vraag ik voorzichtig?
Eenmaal verdiept in het computerscherm, moet je even niets vragen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef: Ik vermoed dat je geen ervaring hebt in dit Corona tijdperk. Ik moest vanaf half maart huiswerken en 3 kinderen onderwijs geven. Dan gaat het niet over haakwerkjes en collectanten meer, maar over standaard proberen de tijd te verdelen tussen kinderen, werk, jezelf, je huishouden etc.
Dat niet, maar ik heb ook thuiswerk verricht terwijl ik een baby in de box had. (Verslagen uittypen e.d.) en ja, dat is pittig. :sweat
Sowieso sta ik als moeder altijd wel aan.
Ze beginnen al tegen me te praten als ze binnen stappen. :haha
Volgens mij hebben mannen daar meer moeite mee(?) vraag ik voorzichtig?
Eenmaal verdiept in het computerscherm, moet je even niets vragen?
Deze man heeft, om redenen, heel die tijd vrijwel alleen gedaan. Dus ja, er zijn er die meerdere zaken tegelijk kunnen. Maar die combinatie van maart/april was erg veel. Vooral omdat het geen kwestie was van gezellig praten en verzorgen, maar ook onderwijzen.

Maar het ging er om dat wethouders thuis ook stukken kunnen voorbereiden. Natuurlijk kan dat. Maar dat zijn vaak zaken die best tijd kosten en dan kun je niet veel/geen tijd/aandacht aan je gezin besteden. Daarvoor zal je echt bewuste keuzes moeten maken.
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door DDD »

Ik ontken niet dat je als wethouder ook moet werken. Maar ik zie geen verschil met een man. Die moet ook werken als hij wethouder is. De ene baan is meer uren dan de andere. Als de een een baan heeft die niet in deeltijd kan, dan moet de ander minder of helemaal niet werken. Dat is helemaal geen drama, behalve als je dat allebei niet zou willen.
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Ik ontken niet dat je als wethouder ook moet werken. Maar ik zie geen verschil met een man. Die moet ook werken als hij wethouder is. De ene baan is meer uren dan de andere. Als de een een baan heeft die niet in deeltijd kan, dan moet de ander minder of helemaal niet werken. Dat is helemaal geen drama, behalve als je dat allebei niet zou willen.
Dat ben ik met je eens.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Tegen mijn verwachting in zijn er heel wat mensen voor vrouwen in de politiek, en waarom zijn die mensen ervoor? en waarom mogen vrouwen dan wel over mannen heersen? en hoeven ze niet onderdanig te zijn?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Tiberius »

Wethouder is toch een dienend beroep?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door FlyingEagle »

Johann Gottfried Walther schreef:Tegen mijn verwachting in zijn er heel wat mensen voor vrouwen in de politiek, en waarom zijn die mensen ervoor? en waarom mogen vrouwen dan wel over mannen heersen? en hoeven ze niet onderdanig te zijn?
Wat is het heersende in deze situatie volgens jou?
Plaats reactie