Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Herman »

Interessante ontwikkelingen.

Mijn vrouw wees me op de inconsistentie van de conservatieven die momenteel wel de positie van mw Barrett in het Amerikaanse hooggerechtshof toejuichen.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:Interessante ontwikkelingen.

Mijn vrouw wees me op de inconsistentie van de conservatieven die momenteel wel de positie van mw Barrett in het Amerikaanse hooggerechtshof toejuichen.
Scherp opgemerkt van je vrouw.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Ambtenaar »

Erskinees schreef:Ik schreef daarom ook bewust stemmers.
Dus in feite pleit je dan voor aanpassing van de beginselen vanwege mogelijk electoraal gewin.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef:Interessante ontwikkelingen.

Mijn vrouw wees me op de inconsistentie van de conservatieven die momenteel wel de positie van mw Barrett in het Amerikaanse hooggerechtshof toejuichen.
Scherp opgemerkt van je vrouw.
ik verloor daarmee de discussie en positie als hoofd van het gezin. :ouin
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8961
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:
Ambtenaar schreef:
Herman schreef:Interessante ontwikkelingen.

Mijn vrouw wees me op de inconsistentie van de conservatieven die momenteel wel de positie van mw Barrett in het Amerikaanse hooggerechtshof toejuichen.
Scherp opgemerkt van je vrouw.
ik verloor daarmee de discussie en positie als hoofd van het gezin. :ouin
Misschien kun je quitte komen te staan door een verhandeling te geven over het begrip "scheiding der machten" ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Jantje »

Of het argument van het SGP-raadslid van de gemeente Veere, tevens lid in de Ger. Gem. alhier, voor te lezen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Of het argument van het SGP-raadslid van de gemeente Veere, tevens lid in de Ger. Gem. alhier, voor te lezen.
Misschien kun jij dat citeren dan.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Of het argument van het SGP-raadslid van de gemeente Veere, tevens lid in de Ger. Gem. alhier, voor te lezen.
Misschien kun jij dat citeren dan.
:garde

Ik citeer:
Raadslid Marcel van den Bosse van de SGP/CU in Veere (...) wil ook dichtbij de beginselen van de partij blijven. "Als er voldoende mannen zijn dan moeten we dat zo houden. Ik hecht wel aan het hoofdkostwinnerschap van de man. Maar als de kwaliteiten van haar beter zijn dan vind ik het goed. Als er geen betere mannen zijn dan zij het zo."
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:
Ik citeer:
Raadslid Marcel van den Bosse van de SGP/CU in Veere (...) wil ook dichtbij de beginselen van de partij blijven. "Als er voldoende mannen zijn dan moeten we dat zo houden. Ik hecht wel aan het hoofdkostwinnerschap van de man. Maar als de kwaliteiten van haar beter zijn dan vind ik het goed. Als er geen betere mannen zijn dan zij het zo."
Tja. Het is meer een mening dan een argument.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8961
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door J.C. Philpot »

Over de positie van man en vrouw in de kerk of in het gezin is de bijbel duidelijk.

Wat betreft de positie van de vrouw in de burgerlijke regering, vind ik het moeilijk om vanuit de bijbel tot een standpunt te komen. Hoewel ik als conservatieve persoonlijkheid een lichte voorkeur heb voor het klassieke SGP standpunt, begrijp ik beide standpunten eigenlijk wel. Ik heb er dus niet echt een duidelijke mening over.

Overigens kan ik niet zoveel met gedoogconstructies. Niet qua drugsbeleid, maar ook een praxis die anders is als een beginselprogramma vind ik inconsequent.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Bruna »

Tom schreef:
Bruna schreef: Het word hem gevraagd.

Het achterlijke is dat door de fractie niet aan de leden, prominenten, provinciebestuur etc is gevraagd wat ze er van vonden. Het is er gauw even doorheen gefietst.
De fractie heeft geen banden met prominenten of het provinciebestuur. Deze hebben ook niets met deze kwestie te maken

Op de kandidatenlijst Sgp van de gemeente stond geen enkele vrouw. Dan is dit toch van de zotte.
Een wethouder staat eigenlijk nooit op de kandidatenlijst.
Het is allemaal geheel volgens de procedures gegaan. Het is een prachtige ontwikkeling. Laten we biddend om deze vrouw heenstaan. Echt een aanwinst voor Schouwen-Duiveland en geheel volgens de ganse Schrift.
Het zou netjes geweest zijn om te vragen wat prominenten en provincie er van vonden. En zeker aan de leden. In Urk was er bijvoorbeeld een selectieadviescommissie en is er een vraag naar de leden gegaan wie het zou willen. Niets van dat alles op SchD.

Wethouders hebben sinds ontstaan van de gemeente SD altijd op de kandidatenlijst gestaan. Meestal plaats 4 na de 3 zetels die meestal behaald werden. Werd ook altijd zo besproken in bestuur/ledenvergadering.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Jantje »

J.C. Philpot schreef:Over de positie van man en vrouw in de kerk of in het gezin is de bijbel duidelijk.

Wat betreft de positie van de vrouw in de burgerlijke regering, vind ik het moeilijk om vanuit de bijbel tot een standpunt te komen. Hoewel ik als conservatieve persoonlijkheid een lichte voorkeur heb voor het klassieke SGP standpunt, begrijp ik beide standpunten eigenlijk wel. Ik heb er dus niet echt een duidelijke mening over.

Overigens kan ik niet zoveel met gedoogconstructies. Niet qua drugsbeleid, maar ook een praxis die anders is als een beginselprogramma vind ik inconsequent.
Geheel eens. Ik schreef iets vergelijkbaars eerder al in dit draadje. Ik herinner me nog dat ik daarvoor een compliment kreeg van @crossmountain omdat ik eens een keer niet zo zwart-wit was. :)

Ik ben het met @DDD eens dat het gewoon moet kunnen dat de heer Van Heukelom zijn mening uit over dit onderwerp. Echter schrik ik wel van zijn emotioneel betoog. Ik hoop toch niet dat dit tot gevolg heeft dat de SGP eventueel zijn derde zetel verliest, omdat mensen ter uiterst rechterzijde van de reformatorische gezindte niet meer hun stem uitbrengen, volgend jaar maart.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Bruna »

DDD schreef:De zoon van de oud-gedeputeerde zit toch in de fractie? Soms zijn er verschillen van inzicht, dat geeft niets. Maar ik zou het heel kwalijk vinden als dan een traditioneel inzicht monddood gemaakt zou worden.
In de schaduwfractie.
Voordragen van wethouder is voorbehouden aan de fractie. De SGP heeft 3 zetels.
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door DDD »

Ik ben een aantal jaar gemeenteraadslid geweest, hoewel nooit duo-raadslid. Maar bij ons telde de gehele fractie mee hoor. Wij waren dan ook maar met twee raadsleden en drie duo-raadsleden. Maar in een normaal functionerende fractie mag ik toch hopen dat de schaduwfractie volledig meedenkt en -beslist. Je wordt er immers net zo goed op aangekeken.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door eilander »

Ik wil toch even kwijt dat ik de mening van Van Heukelom volledig deel. Ik ben blij dat hij, nu hij ernaar gevraagd wordt, gewoon eerlijk zijn mening geeft.
Wat je ook vindt van het beginselprogramma van de SGP, het geluid dat Van Heukelom nu laat horen, is daarmee volledig in lijn. En niet alle geluiden van SGP-ers die zich nu haasten om hun blijdschap uit te spreken, en ook niet de onduidelijke boodschap van degenen die er nu plotseling geen mening over hebben.
Plaats reactie