Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Op wie stem jij?

Donald Trump
55
57%
Joe Biden
26
27%
Blanco
10
10%
Geen mening/idee
4
4%
Anders namelijk...
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 97

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

Ooit zei Jan Pronk over de standpunten van de PvdA: Dit is waar we voor staan, als je het er mee eens bent dan kun je op ons stemmen, als je het er niet mee eens bent dan kun je op anderen stemmen. Van daaruit kun je verder gaan proberen anderen te overtuigen van dat die standpunten goed zijn. Dat is m.i. hoe democratie zou moeten werken. Ik heb het idee dat je dit soort idealisme ook bij Bernie Sanders of Ocasio-Cortez ziet (op beide zou ik liever niet stemmen) maar niet bij Trump en ik weet niet zo goed hoe ik Biden op dat punt moet inschatten.

Het zou wel kunnen dat dit soort principiele democratie niet zo goed werkt in een twee-partijenstelsel, om eerlijk te zijn kan ik dat niet goed overzien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

Herman schreef:
Ambtenaar schreef:
parsifal schreef:
Dan heb je m.i. een heel beperkt doel voor ogen en een cynische kijk op politiek.
Wat denk je dat het doel van TV-debatten is? Daar is de inhoud van ondergeschikt belang.
Klopt. Een factchecker constateerde 21 onwaarheden in het betoog van Trump.
:humhihi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door coco »

@artistiek

Jij kent die factcheckers ook? :jongle
:hi
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

coco schreef:@artistiek

Jij kent die factcheckers ook? :jongle
Yep! Sponsored by Clinton... :hum :D
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

artistiek schreef:
coco schreef:@artistiek

Jij kent die factcheckers ook? :jongle
Yep! Sponsored by Clinton... :hum :D
Dat ga je vast niet onderbouwen.

Net zo iets als de New York Times die heel erg anti Trump is, maar wel het nieuws naar buiten bracht over het FBI onderzoek naar Clinton net voor de verkiezingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

parsifal schreef: Dat ga je vast niet onderbouwen.
Niet nodig ook, als je het een beetje volgt weet je hoe de 'Clintons' erin staan... kijk bijv. maar eens naar dit interview https://www.youtube.com/watch?v=PBEGp8K40qE :deg
Ze doen er werkelijk ALLES aan doen om de verkiezing te beïnvloeden.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

artistiek schreef:
parsifal schreef: Dat ga je vast niet onderbouwen.
Niet nodig ook, als je het een beetje volgt weet je hoe de 'Clintons' erin staan... kijk bijv. maar eens naar dit interview https://www.youtube.com/watch?v=PBEGp8K40qE :deg
Ze doen er werkelijk ALLES aan doen om de verkiezing te beïnvloeden.
Kom op zeg. De Clintons zijn geen fan van het beleid van Trump en laten dat weten. Ze uiten zorgen over de manier waarop stemmen per post moeilijker wordt gemaakt in een tijd van een pandemie. (Je weet wel post die niet veilig genoeg is voor stemmen van het volk, wel voor die van president Trump zelf en ook voor het versturen van cheques met Covidsteun). Ook een Trump die al aangeeft de resultaten van de verkiezingen te wantrouwen.

Het blijven zeuren over popular vote is wat zielig ja.

Dit heeft echter verder weinig met factchecken te maken. En al helemaal weinig met hoe de Clintons de factcheck zouden beïnvloeden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Panny »

artistiek schreef:
parsifal schreef: Dat ga je vast niet onderbouwen.
Niet nodig ook, als je het een beetje volgt weet je hoe de 'Clintons' erin staan... kijk bijv. maar eens naar dit interview https://www.youtube.com/watch?v=PBEGp8K40qE :deg
Ze doen er werkelijk ALLES aan doen om de verkiezing te beïnvloeden.
Wat bedoel je precies met de verkiezing beïnvloeden?
Dat is toch het hele doel van een politieke campagne? Mensen overtuigen dat ze op jou partij moeten gaan stemmen en niet op de tegenpartij.
Ik vind het niet persé raar als de Clintons daar hun invloed en geld voor gebruiken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de campagne van de Democraten niet echt volg dus ben benieuwd naar wat je bedoeld.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

Panny schreef:
artistiek schreef:
parsifal schreef: Dat ga je vast niet onderbouwen.
Niet nodig ook, als je het een beetje volgt weet je hoe de 'Clintons' erin staan... kijk bijv. maar eens naar dit interview https://www.youtube.com/watch?v=PBEGp8K40qE :deg
Ze doen er werkelijk ALLES aan doen om de verkiezing te beïnvloeden.
Wat bedoel je precies met de verkiezing beïnvloeden?
Dat is toch het hele doel van een politieke campagne? Mensen overtuigen dat ze op jou partij moeten gaan stemmen en niet op de tegenpartij.
Ik vind het niet persé raar als de Clintons daar hun invloed en geld voor gebruiken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de campagne van de Democraten niet echt volg dus ben benieuwd naar wat je bedoeld.
Nee manipuleren is een beter woord, dat gaat iets verder...

Als je je geld inzet om o.a. 600 advocaten te mobiliseren of er toch misschien ergens niet iets mis gaat bij de verkiezingen wat zou kunnen duiden op fraude... dat gaat best ver... dan ben je behoorlijk bang voor de verkiezingsuitslag :jongle
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

artistiek schreef:
Nee manipuleren is een beter woord, dat gaat iets verder...

Als je je geld inzet om o.a. 600 advocaten te mobiliseren of er toch misschien ergens niet iets mis gaat bij de verkiezingen wat zou kunnen duiden op fraude... dat gaat best ver... dan ben je behoorlijk bang voor de verkiezingsuitslag :jongle
Je hebt ook de mensen die roepen dat er in 2016 fraude is gepleegd om Hillary de popular vote te laten winnen en daar geen enkel bewijs voor leveren. De verkiezingen controleren lijkt me wel een goed iets op het moment (als je het maar legaal doet en zonder intimidatie).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Marco »

artistiek schreef:
parsifal schreef: Dat ga je vast niet onderbouwen.
Niet nodig ook, als je het een beetje volgt weet je hoe de 'Clintons' erin staan... kijk bijv. maar eens naar dit interview https://www.youtube.com/watch?v=PBEGp8K40qE :deg
Ze doen er werkelijk ALLES aan doen om de verkiezing te beïnvloeden.
Mrs. Clinton vertelt hier wat ze wil doen om trucjes van de republikeinen te pareren. Dit heeft niets met onderbouwen van wat dan ook te maken.
Als het om onjuistheden en leugens gaat, hoef je echt geen gesponsorde factchecker te zijn. Er zijn genoeg beweringen van mr. Trump die op onwaarheden berusten waar je echt geen factchecker voor nodig hebt.

Het is ieders goed recht om voor welke presidentskandidaat dan ook te zijn. Gezien de 'prestaties' tot nu toe van Trump ben ik alleen wel verbaasd over de steun die hij hier kennelijk geniet. Is die alleen gebaseerd op zijn standpunten over homohuwelijk en abortus? Of telt het omzien naar zwakkeren in de samenleving nog mee?
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

Joe Biden is vooral een marionet van de linkse elite die niet anders doet dan een door hen voorgeprogrammeerd riedeltje afdraaien. Hij is helemaal niet in staat om live in debatteren en met parate kennis de battle met Trump aan te gaan. En daar is hij ook niet vitaal genoeg voor want als hij een half uurtje moet praten komt er geen zinnig woord meer uit...

Ik vermoed dat de Democraten bezig zijn een soort nieuw fenomeen te creëren: een virtuele president die vooral online en via schermen het volk toespreekt. Dan hoeft hij zelf niet na te denken maar kunnen ze via de autocue gewoon hem laten zeggen wat ze willen.
En zo'n virtuele president sluit ook perfect aan op de globalistische gedachte (the new world order): één wereldregering... Zie het hele 2030 plan van de UN. Zeer gevaarlijk!

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er hier nog mensen zijn die voor Biden zouden kiezen.
Want als het om christelijke normen en waarden gaat is hij zéker niet degene die daar het dichtst bij staat.
Maar ik denk dat het vooral door de MSM is dat velen, ook in ons land, een afkeer hebben gekregen van Trump.
4 jaar lang is hij in de media en door de Democraten de grond in geboord.

@Marco, welke 'prestaties' zijn voor jou een reden om Trump zo in diskrediet te brengen?
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Jeremiah »

Mijn stem gaat uiteraard naar de republikeinen. En in dit geval is dat president Trump. Ik verwacht ook dat Trump de verkiezingen gewoon zal winnen. In de battleground states loopt hij nu erg hard in op Biden en de presidentiële debatten moeten nog komen.

https://www.realclearpolitics.com/elect ... nd-states/
ZWP
Berichten: 1669
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door ZWP »

artistiek schreef:Joe Biden is vooral een marionet van de linkse elite die niet anders doet dan een door hen voorgeprogrammeerd riedeltje afdraaien. Hij is helemaal niet in staat om live in debatteren en met parate kennis de battle met Trump aan te gaan. En daar is hij ook niet vitaal genoeg voor want als hij een half uurtje moet praten komt er geen zinnig woord meer uit...
Je beseft dat je dit net zo goed van Trump kan zeggen:

Trump is vooral een marionet van de rechtse rijken die niet anders doet dan een door hen voorgeprogrammeerd riedeltje afdraaien. Hij is helemaal niet in staat om live in debatteren en met parate kennis de battle met Biden aan te gaan. En daar is hij ook niet vitaal genoeg voor want als hij een half uurtje minuutje moet praten komt er geen zinnig woord meer uit...

Trump wordt gebruikt, hij is handig om de status quo te behouden. Maar of hij goed is voor het land, maakt niet zo veel uit. Dat interesseert hem zelf ook niet zoveel blijkbaar.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Ambtenaar »

artistiek schreef:Joe Biden is vooral een marionet van de linkse elite die niet anders doet dan een door hen voorgeprogrammeerd riedeltje afdraaien.
Hij heeft de linkervleugel verslagen in de voorverkiezingen. Hij loopt dus helemaal niet aan de leiband van de linkse elite.
Ik vermoed dat de Democraten bezig zijn een soort nieuw fenomeen te creëren: een virtuele president die vooral online en via schermen het volk toespreekt. Dan hoeft hij zelf niet na te denken maar kunnen ze via de autocue gewoon hem laten zeggen wat ze willen.
Als er één president is die virtueel bezig is, is het wel de tweetende Trump. En iedere politieke leider houdt speeches die door speechschrijvers zijn geschreven. Jij probeert een tegenstelling te creëren die er helemaal niet is.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er hier nog mensen zijn die voor Biden zouden kiezen. Want als het om christelijke normen en waarden gaat is hij zéker niet degene die daar het dichtst bij staat.
Als je simpel denkt misschien niet. Een voorbeeld is o.a. de mate waarin Trump geeft om rentmeesterschap van de aarde. Hij heeft zich teruggetrokken uit het klimaatakkoord van Parijs, geeft de fossiele industrie weer ruimte. Zo gaf hij onlangs toestemming om in Alaska in een natuurgebied naar olie te boren. Dat heeft weinig met rentmeesterschap te maken, maar juist alles met uitbuiting van de aarde.
Uit zijn persoonlijke leven kun je o.a. de kwestie rondom Stormy Daniels noemen. Niet bepaald een voorbeeld dat past bij een christelijke levensstijl.
Plaats reactie