Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Op wie stem jij?

Donald Trump
55
57%
Joe Biden
26
27%
Blanco
10
10%
Geen mening/idee
4
4%
Anders namelijk...
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 97

HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door HersteldHervormd »

https://nos.nl/artikel/2347847-bahrein- ... trump.html

Je kan zeggen wat je wilt, maar het is in ieder geval wel mooi nieuws.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Albert1987
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 nov 2009, 21:15
Locatie: Urk

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Albert1987 »

artistiek schreef:
gallio schreef: Kranendonk neemt nu duidelijk afstand van het 'Trump is alles' standpunt van de voorgaande jaren. Ds. Hofman is nog niet zo ver. Zo te lezen hoopt hij nog steeds dat Trump goed uit de bus komt in November; iets wat op het moment toch gewoon 'wishful thinking' is om zijn eigen woorden te gebruiken. Want de laatste polls geven Biden 12% tot 15% voorsprong. Als die nummers kloppen en niet veranderen wordt het een historische overwinning voor hem.
'Trump is alles' wie zegt dat?? Dat is nu typisch een karikatuur maken van je standpunten als je positief over Trump spreekt.
Dat is onzin! Het gaat erom dat de MSM ongenuanceerd is. Dat de hele media pure linkse staatspropaganda zijn.
Zo ook de polls. Daar klopt echt helemaal niks van. Maar we zullen het zien in november.
Ik heb misschien een hele domme vraag, maar wat is er zo erg aan links?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door FlyingEagle »

Ik vind het RD over het algemeen redelijk positief over Trump. Maar ze geven ook ruimte aan zijn schaduwkanten en dat is natuurlijk terecht anders zou het RD vervallen tot een pro-Trump krant.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

Marco schreef:
artistiek schreef:'Trump is alles' wie zegt dat?? Dat is nu typisch een karikatuur maken van je standpunten als je positief over Trump spreekt.
Dat is onzin! Het gaat erom dat de MSM ongenuanceerd is. Dat de hele media pure linkse staatspropaganda zijn.
Zo ook de polls. Daar klopt echt helemaal niks van. Maar we zullen het zien in november.
Wat is 'de' MSM? Of: 'de hele media'?
Hoe weet jij dat jouw bronnen betrouwbaarder zijn dan 'de' media?
Omdat mijn bronnen onafhankelijk zijn, de MSM is dat niet. Die worden allemaal gefinancierd door de staat...
De hele media was te generaliserend, dat verdient nuance inderdaad.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

artistiek schreef:
Marco schreef:
artistiek schreef:'Trump is alles' wie zegt dat?? Dat is nu typisch een karikatuur maken van je standpunten als je positief over Trump spreekt.
Dat is onzin! Het gaat erom dat de MSM ongenuanceerd is. Dat de hele media pure linkse staatspropaganda zijn.
Zo ook de polls. Daar klopt echt helemaal niks van. Maar we zullen het zien in november.
Wat is 'de' MSM? Of: 'de hele media'?
Hoe weet jij dat jouw bronnen betrouwbaarder zijn dan 'de' media?
Omdat mijn bronnen onafhankelijk zijn, de MSM is dat niet. Die worden allemaal gefinancierd door de staat...
De hele media was te generaliserend, dat verdient nuance inderdaad.
Worden New York Times, Washington Post, Guardian, Trouw gefinancieerd door de staat?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Ambtenaar »

artistiek schreef:
Omdat mijn bronnen onafhankelijk zijn, de MSM is dat niet. Die worden allemaal gefinancierd door de staat...
De hele media was te generaliserend, dat verdient nuance inderdaad.
Dat is aantoonbaar onjuist, net zoals zoveel van jou beweringen.

Publieke omroepen worden gefinancierd door de overheid, maar de overheid heeft geen invloed op de redactie. En gelukkig maar.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

Albert1987 schreef:
artistiek schreef:
gallio schreef: Kranendonk neemt nu duidelijk afstand van het 'Trump is alles' standpunt van de voorgaande jaren. Ds. Hofman is nog niet zo ver. Zo te lezen hoopt hij nog steeds dat Trump goed uit de bus komt in November; iets wat op het moment toch gewoon 'wishful thinking' is om zijn eigen woorden te gebruiken. Want de laatste polls geven Biden 12% tot 15% voorsprong. Als die nummers kloppen en niet veranderen wordt het een historische overwinning voor hem.
'Trump is alles' wie zegt dat?? Dat is nu typisch een karikatuur maken van je standpunten als je positief over Trump spreekt.
Dat is onzin! Het gaat erom dat de MSM ongenuanceerd is. Dat de hele media pure linkse staatspropaganda zijn.
Zo ook de polls. Daar klopt echt helemaal niks van. Maar we zullen het zien in november.
Ik heb misschien een hele domme vraag, maar wat is er zo erg aan links?
De seculiere alles-moet-kunnen mentaliteit.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

parsifal schreef:
artistiek schreef:
Marco schreef:
artistiek schreef:'Trump is alles' wie zegt dat?? Dat is nu typisch een karikatuur maken van je standpunten als je positief over Trump spreekt.
Dat is onzin! Het gaat erom dat de MSM ongenuanceerd is. Dat de hele media pure linkse staatspropaganda zijn.
Zo ook de polls. Daar klopt echt helemaal niks van. Maar we zullen het zien in november.
Wat is 'de' MSM? Of: 'de hele media'?
Hoe weet jij dat jouw bronnen betrouwbaarder zijn dan 'de' media?
Omdat mijn bronnen onafhankelijk zijn, de MSM is dat niet. Die worden allemaal gefinancierd door de staat...
De hele media was te generaliserend, dat verdient nuance inderdaad.
Worden New York Times, Washington Post, Guardian, Trouw gefinancieerd door de staat?
De meeste media kunnen niet meer bestaan van abonnees en adverteerders.
Wat betreft de Nederlandse media, nagenoeg alles (incl. Trouw) is op één hoop geveegd (Mediahuis en De Persgroep).
Die bedrijven worden gecoördineerd vanuit Brussel en gesubsidieerd door de EU.
In Amerika zal die constructie niet veel anders zijn.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

artistiek schreef:
parsifal schreef:
artistiek schreef:
Omdat mijn bronnen onafhankelijk zijn, de MSM is dat niet. Die worden allemaal gefinancierd door de staat...
De hele media was te generaliserend, dat verdient nuance inderdaad.
Worden New York Times, Washington Post, Guardian, Trouw gefinancieerd door de staat?
De meeste media kunnen niet meer bestaan van abonnees en adverteerders.
Wat betreft de Nederlandse media, nagenoeg alles (incl. Trouw) is op één hoop geveegd (Mediahuis en De Persgroep).
Die bedrijven worden gecoördineerd vanuit Brussel en gesubsidieerd door de EU.
In Amerika zal die constructie niet veel anders zijn.
Niet gehinderd door enige kennis dus.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Ambtenaar »

Overigens opvallend dat de analyse van dr. Janse in het RD over de presidentskandidaten nogal oppervlakkig is, met zijn vergelijking tussen ‘niks’ en ‘helemaal niks’. Hij suggereert wat ten aanzien van Biden over medisch-ethische opvattingen, en laat het daar vervolgens bij. Over het gevoerde beleid van Trump rept hij met geen woord.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Hollander »

Ambtenaar schreef:Overigens opvallend dat de analyse van dr. Janse in het RD over de presidentskandidaten nogal oppervlakkig is, met zijn vergelijking tussen ‘niks’ en ‘helemaal niks’. Hij suggereert wat ten aanzien van Biden over medisch-ethische opvattingen, en laat het daar vervolgens bij. Over het gevoerde beleid van Trump rept hij met geen woord.
Ik vond het artikel echt van een beroerd laag niveau. Totaal zonder enige diepgang en nauwelijks onderbouwing. Wat mij betreft een teleurstellende bijdrage.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Marco »

parsifal schreef:Niet gehinderd door enige kennis dus.
Ingegeven door 'onafhankelijke bronnen'. Die, ben ik bang, zich niet echt laten verifiëren..
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door samanthi »

Gelezen in het RD Amerikanen kiezen niks of helemaal niks
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Jeremiah »

Iemand het boek Fear gelezen? Als het waar is wat Bob Woodward schrijft (en lijkt me een redelijk gerenommeerde journalist) Dan is Trump echt volslagen idioot en een groot kind. Best schokkend om te lezen dat hij de machtigste man ter wereld is. Onderstaande recensie van iemand op bol.com is precies zoals het boek is.

Deze week in een ruk Angst (Fear) uitgelezen van Bob Woodward. Ongekend.

Het boek is een lezing van de gebeurtenissen van de periode 2010 tot maart 2018, opgemaakt uit interviews en documenten van en met betrokkenen, die vrijwel allemaal het veld hebben moeten ruimen of de eer aan zichzelf hebben gehouden.

Trump, een vastgoedontwikkelaar die zichzelf graag neerzet als larger-than-life, is zijn hele leven al eigenlijk maar met twee dingen bezig: the art of the deal en het merk Trump. Ik heb vanaf het eerste tot vrijwel het laatste seizoen genoten van dit karakter in de TV Show The Apprentice. Daarin draaide het vooral om het bij elkaar plaatsen van uiteenlopende (en vooral botsende) karakters die samen vechten om een baan binnen het bedrijf van Trump. Producer Mark Burnett had een hit show te pakken die draaide om de drie magische woorden “You’re fired!” aan het eind van elke uitzending, behalve uiteraard voor de winnaar na de finale. Een personage als Omarosa, die tot 3 keer toe werd ontslagen en weer teruggebracht in de serie omdat ze zo goed was om het bloed onder je nagels vandaan te halen en dus een regelrecht kijkcijferkanon vormde.

In die zin kan ik dus zeggen dat ik Donald Trump al wat langer “ken” dan de meeste Nederlanders. Zijn kandidatuur en winst van het presidentschap kwam op mij al snel over als een grote verbazing. Als je dacht dat je met acteur Reagan alles al had meegemaakt, kon het kennelijk nóg gekker met die Amerikanen.

Zijn kernwaarden en manier van omgaan met mensen zet Trump onverminderd voort in het Witte Huis. Hoewel een groot deel van het boek verhaalt over de actieve tegenwerking van medewerkers in het Witte Huis en de pogingen van sommigen om Trump zich te laten houden aan de campagnebeloftes, lees ik tussen de regels door vooral andere dingen die de wereld angst zouden moeten aanjagen. De titel van het boek is dus geheel terecht zo gekozen.

Zo is er de volhardendheid, niet gehinderd door enige kennis, van Trump om te geloven dat handelstekorten slecht zouden zijn voor Amerika, terwijl dat alleen een reflectie is van de manier waarop de economie in de VS is veranderd: van ouderwetse productieschuur (een rol die China nu heeft overgenomen) tot een moderne economie die drijft op diensten en hi-tech.

99,9% van de economen is het daarmee eens, maar Trump en schoonzoon Kushner zochten net zolang totdat ze een dissident hadden gevonden (Peter Navarro), die vervolgens een belangrijke positie kreeg toebedeeld en gevraagd en ongevraagd bij Trump in the oval office naar binnen wandelde. Ruim een jaar lang wisten medewerkers het uitbreken van een handelsoorlog met de rest van de wereld voor zich uit te schuiven, maar inmiddels zitten we er middenin en het einde is nog lang niet in zicht.

Ook houdt Trump ervan om The Bully te spelen, waarbij het wat hem betreft al snel tot een niveau daalt van “de mijne is groter dan die van jou”. Alleen hebben we het dan wel over het verschil tussen de rode knoppen van de USA en Noord-Korea... Godzijdank wisten medewerkers Twitler ervan te weerhouden om per tweet aan te kondigen dat alle militairen en hun familie per direct Seoul zouden moeten verlaten, een bericht dat door Kim Jong Un ongetwijfeld zou zijn uitgelegd dat de Amerikanen op het punt stonden om WO III te starten!

Het boek eindigt vrij abrupt in maart 2018, nu nog maar slechts een paar maanden geleden. Gegeven het feit dat veel van de betrokkenen niet langer actief in functie zijn, biedt geen hoopvol perspectief voor de toekomst.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Bezorgd »

Ik houd me liever aan de wijze woorden van ds Hofman: https://www.rd.nl/opinie/vermijd-sugges ... -1.1693600
Plaats reactie