Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Op wie stem jij?

Donald Trump
55
57%
Joe Biden
26
27%
Blanco
10
10%
Geen mening/idee
4
4%
Anders namelijk...
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 97

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12057
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Herman »

Anselmus schreef:Hierbij moet wel verdisconteerd worden dat John Piper een baptist is en dus niet het gedachtengoed van alle christenen in Amerika vertegenwoordigt.
Het zal niet zonder meer leiden tot een enorme afname van christelijke stemmers. Maar het is wel een beoordelingswijze die ik tot op heden mis vanuit de reformatorische hoek. En dat laatste voor wat het waard is, natuurlijk.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Anselmus »

Hier een artikel van Albert Mohler. Ook een evangelicale baptist, maar met een andere visie dan Piper, namelijk dat Trump de meest consequente pro-life president is die nakomt wat hij belooft in zijn programma.
https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/mo ... -1.1708378
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

Anselmus schreef:Hier een artikel van Albert Mohler. Ook een evangelicale baptist, maar met een andere visie dan Piper, namelijk dat Trump de meest consequente pro-life president is die nakomt wat hij belooft in zijn programma.
https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/mo ... -1.1708378
Dat Trump nakomt wat hij beloofd heeft is waar wat betreft conservatieve rechters benoemen. Zijn nieuwste benoeming toont wel heel erg de hypocrisie van de republikeinse senaat aan (als je kijkt naar waarom Obama geen rechter kon benoemen vier jaar geleden), maar deze rechter lijkt wel heel kundig en eerlijk. Ik begrijp de blijdschap hier op het forum echter minder gezien andere discussies en dat het hier om zes kinderen onder de 18 gaat, waarvan drie jonger dan 12.

Dat Trump erg prolife is vraag ik me af en ook of zijn beleid tot minder abortussen leidt of dat leven in het algemeen meer gewaardeerd wordt. Veel democraten zijn wat mij betreft op het punt van abortus ook volkomen losgeslagen door het niet meer als onwenselijk te zien. Obama wilde in ieder geval nog de vraag verminderen en er voor zorgen dat zwangerschap geen armoedeval betekende. Ook Amy Klobuchar sprak dit uit (en kreeg kritiek van andere democraten). Aan Republikeinse kant zie ik echter niets van dit alles. Abortus moeilijker bereikbaar maken is niet hetzelfde als prolife zijn.

Verder pakt Trump de Covid pandemie wel erg beroerd aan. Het is niet duidelijk of een andere aanpak veel betere resultaten zou geven op een landelijke schaal, maar de president zal met een oproep tot voorzichtigheid en verantwoord gedrag wel wat bereiken en mogelijk levens beschermen. Beleid hoeft niet eens te worden aangepast als de ziekte maar serieus zou worden genomen door de president. Wat hij zegt, heeft namelijk invloed op een grote groep mensen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Jeremiah »

Op national niveau heeft Biden een behoorlijke voorsprong, maar in de swingstates loopt Trump behoorlijk in.

https://www.realclearpolitics.com/elect ... nd-states/

Spannend!
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Erasmiaan »

Jeremiah schreef:Op national niveau heeft Biden een behoorlijke voorsprong, maar in de swingstates loopt Trump behoorlijk in.

https://www.realclearpolitics.com/elect ... nd-states/

Spannend!
De verkiezingen voor de senaat zijn ook enorm spannend. Republikeinen staan op 46 relatief zeker, Democraten op 45 relatief zeker, en er zijn 9 zetels waar het dicht bij elkaar zit. Als je daar de peilingen van bekijkt wordt het of 50/50 of 51/49 voor de democraten. Ik dacht dat als beiden evenveel zetels krijgen, de vice-president de doorslag geeft.

Overigens is dit geloof ik al de vijfde keer dat parsifal zijn verhaal vertelt over het terugdringen van abortussen door Obama (door te proberen de vraag naar abortus weg te nemen), wat veel effectiever zou zijn dan de methoden van pro lifers. Ik snap werkelijk niet dat je dat als christen steeds durft te noemen. Het is een ronduit liberaal verhaal, waarbij er wel gewoon allerlei subsidies naar pro choicebewegingen in Amerika en in de wereld is blijven gaan. De theoretische afname van vraag naar abortus is hooguit een bijeffect geweest van de sociale agenda van Obama, en ik vraag me af of het in cijfers aan te tonen is (behalve algemeen theoretisch).
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

Erasmiaan schreef:
Jeremiah schreef:Op national niveau heeft Biden een behoorlijke voorsprong, maar in de swingstates loopt Trump behoorlijk in.

https://www.realclearpolitics.com/elect ... nd-states/

Spannend!
De verkiezingen voor de senaat zijn ook enorm spannend. Republikeinen staan op 46 relatief zeker, Democraten op 45 relatief zeker, en er zijn 9 zetels waar het dicht bij elkaar zit. Als je daar de peilingen van bekijkt wordt het of 50/50 of 51/49 voor de democraten. Ik dacht dat als beiden evenveel zetels krijgen, de vice-president de doorslag geeft.

Overigens is dit geloof ik al de vijfde keer dat parsifal zijn verhaal vertelt over het terugdringen van abortussen door Obama (door te proberen de vraag naar abortus weg te nemen), wat veel effectiever zou zijn dan de methoden van pro lifers. Ik snap werkelijk niet dat je dat als christen steeds durft te noemen. Het is een ronduit liberaal verhaal, waarbij er wel gewoon allerlei subsidies naar pro choicebewegingen in Amerika en in de wereld is blijven gaan. De theoretische afname van vraag naar abortus is hooguit een bijeffect geweest van de sociale agenda van Obama, en ik vraag me af of het in cijfers aan te tonen is (behalve algemeen theoretisch).
'

O ik zie liever abortus ook afnemen en in ieder geval minstens richting een Duits systeem gaan met verplichte bedenktijd. Maar als je niets aan de vraag naar abortus doet, dan vind ik het prolife standpunt verder niet veel waard. https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/68/ss/ss6811a1.htm geeft wat cijfers. Verder is nu ook weer niet heel veel gebeurd om abortus te doen afnemen onder Trump.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Dodo »

Wat is een goede site om te volgen wat er gebeurt vannacht? De NOS?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Hollander »

Dodo schreef:Wat is een goede site om te volgen wat er gebeurt vannacht? De NOS?
Twitter: @realDonaldTrump. :D
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Jeremiah »

Het lijkt erop dat Trump gaat winnen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door refo »

Jeremiah schreef:Het lijkt erop dat Trump gaat winnen.
Vraag me wel af wat die 100 miljoen briefstemmers gedaan hebben. Zitten die al in de tellingen?
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door HersteldHervormd »

Jeremiah schreef:Het lijkt erop dat Trump gaat winnen.
Ja inderdaad, gelukkig maar.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Wim Anker »

Wat zegt het verschil in peilingen en werkelijkheid over de bias? Waar komt deze vandaan? En geld dit ook voor COVID?

m.a.w. moeten we constateren dat de onderbuik ook bij professionele kansrekenaars uiteindelijk bepalend is?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12057
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef:Wat zegt het verschil in peilingen en werkelijkheid over de bias? Waar komt deze vandaan? En geld dit ook voor COVID?

m.a.w. moeten we constateren dat de onderbuik ook bij professionele kansrekenaars uiteindelijk bepalend is?
Daar zijn eerder deze week goede analyses over geweest. Het gaat er simpelweg om of je aantal Trump stemmers representatief is in je steekproef.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12057
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:
Jeremiah schreef:Het lijkt erop dat Trump gaat winnen.
Ja inderdaad, gelukkig maar.
Huh? Een half uur terug niet.
Plaats reactie