Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Op wie stem jij?

Donald Trump
55
57%
Joe Biden
26
27%
Blanco
10
10%
Geen mening/idee
4
4%
Anders namelijk...
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 97

artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

Herman schreef:
artistiek schreef:Als je dan andere berichtgeving leest in de MSM over Trump is het bijna lachwekkend... zoals over zijn lage inkomstenbelasting.
Als je overige gewoon het artikel in de NYT zou lezen, of de opinie van Paul Krugman, dan zou het je kunnen zijn opgevallen dat niet die lage inkomstenbelasting een groot probleem is, maar ook het feit dat hij voor honderden miljoenen privé schulden heeft, waar geen baten tegenover staan. Kortom de man kan elk moment -behoudens eventueel zolang hij president is - failliet worden verklaard, met alle gevolgen van dien.
Waar het mij om gaat is dat Trump's financiële kwestie (wat overigens veel gecompliceerder in elkaar steekt als van de doorsnee burger) niets, maar dan ook helemaal niets te maken heeft met het feit wat hij voor de Amerikanen doet: de soevereiniteit en identiteit van Amerika teruggeven. En dat is zijn grote missie. Daar snakt de bevolking naar. En hoe hij er financieel voor staat kan de meeste Amerikanen ook helemaal niets schelen. Het is alleen munitie voor Biden en zijn linkse aanhang zodat ze daar Trump mee om de oren kunnen slaan.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Herman »

artistiek schreef:Waar het mij om gaat is dat Trump's financiële kwestie (wat overigens veel gecompliceerder in elkaar steekt als van de doorsnee burger) niets, maar dan ook helemaal niets te maken heeft met het feit wat hij voor de Amerikanen doet: de soevereiniteit en identiteit van Amerika teruggeven. En dat is zijn grote missie. Daar snakt de bevolking naar. En hoe hij er financieel voor staat kan de meeste Amerikanen ook helemaal niets schelen. Het is alleen munitie voor Biden en zijn linkse aanhang zodat ze daar Trump mee om de oren kunnen slaan.
Gisteren las ik deze zinsnede, in 2009 al uitgesproken: 'tegenwoordig zijn de presidenten niet meer president van het hele land'. Gewoon uitgesproken door een 84 jarige vrouw.

'Daar snakt de bevolking naar' is dus een generalisatie die voorbij gaat aan het onderliggende probleem, namelijk voortdurende polarisatie, het onvermogen om compromissen te sluiten en het eigen gelijk prefereren boven dat van je medelandgenoot. Dát is het probleem, en niet de soevereiniteit en identiteit van de Amerikaan, want die is helemaal niet eenduidig, omdat Amerika uit 328 miljoen individuen bestaat.

Je zult je toch moeten afvragen waar het gedrag van Trump vandaag komt om op voorhand de uitkomst van de verkiezingen ter discussie te stellen.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Ambtenaar »

Wellicht interessant om nu opnieuw de reportage van Tijs van den Brink te kijken: God, Jesus, Trump. Een reportage over Amerikaanse christenen die aanhanger zijn van Trump.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Jeremiah »

artistiek schreef:
Herman schreef:
artistiek schreef:Als je dan andere berichtgeving leest in de MSM over Trump is het bijna lachwekkend... zoals over zijn lage inkomstenbelasting.
Als je overige gewoon het artikel in de NYT zou lezen, of de opinie van Paul Krugman, dan zou het je kunnen zijn opgevallen dat niet die lage inkomstenbelasting een groot probleem is, maar ook het feit dat hij voor honderden miljoenen privé schulden heeft, waar geen baten tegenover staan. Kortom de man kan elk moment -behoudens eventueel zolang hij president is - failliet worden verklaard, met alle gevolgen van dien.
Waar het mij om gaat is dat Trump's financiële kwestie (wat overigens veel gecompliceerder in elkaar steekt als van de doorsnee burger) niets, maar dan ook helemaal niets te maken heeft met het feit wat hij voor de Amerikanen doet: de soevereiniteit en identiteit van Amerika teruggeven. En dat is zijn grote missie. Daar snakt de bevolking naar. En hoe hij er financieel voor staat kan de meeste Amerikanen ook helemaal niets schelen. Het is alleen munitie voor Biden en zijn linkse aanhang zodat ze daar Trump mee om de oren kunnen slaan.
Je bedoelt waarschijnlijk dat daar een minderheid van de kiezers (lees: zijn fanatieke aanhang) naar snakt. Trump heeft geen missie.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Jeremiah »

Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Ambtenaar »

Jeremiah schreef:Trump kan onze man niet zijn

https://www.rd.nl/opinie/trump-kan-onze ... -1.1699694
Tja, het zijn de Amerikanen die kiezen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door refo »

Wat een gezwel over Trump allemaal. Vriendjespolitiek, groot ego en nog van dat fraais. Welke president of kandidaat heeft daar nu geen last van?
Ze geven een miljard dollar de man of vrouw uit om het te kunnen worden. Dan kan het toch niet anders of het gaat om de ego. In ieder geval is roeping ver te zoeken.
ZWP
Berichten: 1676
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door ZWP »

Eens met de bijdragen van Vergunst en Paas over Trump in het RD vandaag.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Herman »

ZWP schreef:Eens met de bijdragen van Vergunst en Paas over Trump in het RD vandaag.
Ik vind in alle bijdragen wel wat zitten, en niet alleen in die van Vergunst en Paas. Het blijkt dat een standpunt voor de één of een voorkeur voor de ander ten koste van alles verdedigd moet worden. De opstelling van Paas (ik behoor bij het republikeinse anti-Trump kamp) nog het meest eerlijk. Want dat is feitelijk ook de positie van de meeste christenen.

Ik heb overigens over sommige zaken te weinig informatie, maar het is vrij bijzonder dat de agrarische sector grotendeels draait op goedkope (illegale) krachten, maar dat van Trump zowel zijn immigratiebeleid als zijn arbeidsbeleid wordt bejubelt (zie het de mening Prosman). Dat lijkt me met elkaar te conflicteren, omdat die immigranten gewoon nodig zijn voor vitale sectoren.
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door gallio »

Herman schreef:
ZWP schreef:Eens met de bijdragen van Vergunst en Paas over Trump in het RD vandaag.
Ik vind in alle bijdragen wel wat zitten, en niet alleen in die van Vergunst en Paas. Het blijkt dat een standpunt voor de één of een voorkeur voor de ander ten koste van alles verdedigd moet worden. De opstelling van Paas (ik behoor bij het republikeinse anti-Trump kamp) nog het meest eerlijk. Want dat is feitelijk ook de positie van de meeste christenen.

Ik heb overigens over sommige zaken te weinig informatie, maar het is vrij bijzonder dat de agrarische sector grotendeels draait op goedkope (illegale) krachten, maar dat van Trump zowel zijn immigratiebeleid als zijn arbeidsbeleid wordt bejubelt (zie het de mening Prosman). Dat lijkt me met elkaar te conflicteren, omdat die immigranten gewoon nodig zijn voor vitale sectoren.
Het arbeidsbeleid van Trump gaat voornamelijk over verouderde industrie, mijnwerkers, olie en gas sector, enz. Die geloven dat Trump hun soort werk in de oude glorie terug gaat brengen, werk voor iedereen voor hoge lonen. Maar de wereld is een dorp geworden, ook economisch, en als de goedkope producten niet meer uit China komen, dan komen ze in de toekomst wel uit Vietnam, Bangladesh of Mexico. Dat houdt geen ene politicus tegen.

De agrarische sector profiteert van een streng anti-immigratie beleid. Hoe moeilijker het is voor immigranten om legaal in de VS te komen, des te meer proberen dat illegaal te doen. Die zijn een gemakkelijke prooi voor de grote agarische bedrijven die maar hoeven te dreigen met de immigratiedienst te bellen en al die lastige vragen over werkveiligheid, minimum loon enz. zijn over. Het gemiddelde inkomen van een groot agrarisch bedrijf in de VS is geschat op $350,000 per jaar. Het gemiddelde loon van de mensen die heen en weer trekken om seizoenswerk op die bedrijven te doen is geschat op $7,500. Minimum loon is ongeveer $18,000 per jaar.

Dat christenen die zich zo druk maken over abortus en christenvervolging in andere landen dit soort onderwerpen laat rusten is wel frappant.

Het was sowieso geen sterke bijdrage van dr. Prosman. De groei in banen is grotendeels het resultaat van de sterke groei onder Obama en maar gedeeltelijk te danken aan de belastingverlaging die Trump doorgevoerd heeft. De krachtige middenklasse waar hij het over heeft staat onder zware druk; het verschil tussen rijk en arm wordt steeds groter.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

Ik hoop dat President Trump goed opknapt, maar ook dat hij wat dezelfde ervaring opdoet als sommige armere Amerikanen: baan verliezen en uit huidige woning moeten vertrekken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 6093
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door HersteldHervormd »

Interessant debat tussen Pence en Harris. Harris kwam mijns insziens scherper over naar Pence toe. Het zijn wel allemaal een beetje (valse?) beschuldigingen. Wat mij betreft komt Pence betrouwbaar over. Harris lijkt mij wat popie jopie, in hoeverre word dat wat...
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1150
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Anselmus »

Fides Quaerens Intellectum
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Herman »

John Piper heeft ook een bijdrage gedaan in de beoordeling of Amerikaanse christenen nu wel of niet moeten gaan stemmen.

Interessant dat dit dus van een evangelicale leider moet komen die zich oriënteert op de puriteinse traditie.

https://www.rd.nl/kerk-religie/gemengde ... -1.1707682
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1150
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Anselmus »

Herman schreef:John Piper heeft ook een bijdrage gedaan in de beoordeling of Amerikaanse christenen nu wel of niet moeten gaan stemmen.

Interessant dat dit dus van een evangelicale leider moet komen die zich oriënteert op de puriteinse traditie.

https://www.rd.nl/kerk-religie/gemengde ... -1.1707682
Hierbij moet wel verdisconteerd worden dat John Piper een baptist is en dus niet het gedachtengoed van alle christenen in Amerika vertegenwoordigt.
Fides Quaerens Intellectum
Plaats reactie