Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Op wie stem jij?

Donald Trump
55
57%
Joe Biden
26
27%
Blanco
10
10%
Geen mening/idee
4
4%
Anders namelijk...
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 97

Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Marco »

artistiek schreef:https://www.rd.nl/opinie/vermijd-sugges ... -1.1693600
Een goed artikel weer van ds. Hofman! Heeft al eerder eens een artikel in deze trant geschreven.
Fijn dat het RD hem die ruimte geeft, hopelijk nemen ze deze kritiek mee in de verslaggeving!?
Ook in de ingezonden stukjes (in de rubriek 'opgemerkt') staan soms interessante dingen die wat tegengeluid geven op de MSM...
Je kunt hier uit afleiden dat er in de 'MSM' meer mogelijk is voor genuanceerd tegengeluid dan de gebruikers van de term MSM suggereren.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

Marco schreef:
artistiek schreef:https://www.rd.nl/opinie/vermijd-sugges ... -1.1693600
Een goed artikel weer van ds. Hofman! Heeft al eerder eens een artikel in deze trant geschreven.
Fijn dat het RD hem die ruimte geeft, hopelijk nemen ze deze kritiek mee in de verslaggeving!?
Ook in de ingezonden stukjes (in de rubriek 'opgemerkt') staan soms interessante dingen die wat tegengeluid geven op de MSM...
Je kunt hier uit afleiden dat er in de 'MSM' meer mogelijk is voor genuanceerd tegengeluid dan de gebruikers van de term MSM suggereren.
Voor de duidelijkheid, ik schaar RD niet onder MSM!
Maar ik vind wel dat ze te veel berichtgeving ongenuanceerd overnemen uit de MSM.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Herman »

Sinds ik weet dat Amerika sinds de eerste president Washington nagenoeg uitsluitend populistische presidenten heeft gehad, sta ik minder kritisch ten opzichte van Trump.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door parsifal »

artistiek schreef:https://www.rd.nl/opinie/vermijd-sugges ... -1.1693600
Een goed artikel weer van ds. Hofman! Heeft al eerder eens een artikel in deze trant geschreven.
Fijn dat het RD hem die ruimte geeft, hopelijk nemen ze deze kritiek mee in de verslaggeving!?
Ook in de ingezonden stukjes (in de rubriek 'opgemerkt') staan soms interessante dingen die wat tegengeluid geven op de MSM...
Een goed stukje inderdaad. Al denk ik dat als er al gesjoemeld wordt met coronacijfers dat dat in een andere richting is dan de schrijver bedoelt. De oversterfte in de VS is in de meeste staten veel hoger dan het aantal officiele overlijdens aan Covid. https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ll-us.html
Wat staten in New England en Midwest zitten redelijk goed, maar staten als Texas, Florida en California zitten er echt ver naast.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef:
Een goed stukje inderdaad. Al denk ik dat als er al gesjoemeld wordt met coronacijfers dat dat in een andere richting is dan de schrijver bedoelt. De oversterfte in de VS is in de meeste staten veel hoger dan het aantal officiele overlijdens aan Covid. https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ll-us.html
Wat staten in New England en Midwest zitten redelijk goed, maar staten als Texas, Florida en California zitten er echt ver naast.
Tja, de New York Times. Dat is natuurlijk het toppunt van MSM, Trump-bashers bovendien. Geen betrouwbare bron natuurlijk.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:
parsifal schreef:
Een goed stukje inderdaad. Al denk ik dat als er al gesjoemeld wordt met coronacijfers dat dat in een andere richting is dan de schrijver bedoelt. De oversterfte in de VS is in de meeste staten veel hoger dan het aantal officiele overlijdens aan Covid. https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ll-us.html
Wat staten in New England en Midwest zitten redelijk goed, maar staten als Texas, Florida en California zitten er echt ver naast.
Tja, de New York Times. Dat is natuurlijk het toppunt van MSM, Trump-bashers bovendien. Geen betrouwbare bron natuurlijk.
Deze opmerking snap ik niet. Dit zijn toch gewoon twee statistieken (coronamelding vs overlijdensdatabases) die je over elkaar heen kunt leggen? Objectiever kan je het haast niet krijgen.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Marion »

artistiek schreef:https://www.rd.nl/opinie/vermijd-sugges ... -1.1693600
Een goed artikel weer van ds. Hofman! Heeft al eerder eens een artikel in deze trant geschreven.
Fijn dat het RD hem die ruimte geeft, hopelijk nemen ze deze kritiek mee in de verslaggeving!?
Ook in de ingezonden stukjes (in de rubriek 'opgemerkt') staan soms interessante dingen die wat tegengeluid geven op de MSM...
RD is erg links in de Amerika-journalistiek. Kranendonk, die zich opwerpt als Amerikakenner, heeft Trump allang afgeschreven.
Terecht dat Hofman daar een vinger bij legt.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: Deze opmerking snap ik niet. Dit zijn toch gewoon twee statistieken (coronamelding vs overlijdensdatabases) die je over elkaar heen kunt leggen? Objectiever kan je het haast niet krijgen.
Ik trachtte mij in te leven in de wereld van @artistiek en van daaruit te reageren. Ofwel, mijn reactie was vol cynisme.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Deze opmerking snap ik niet. Dit zijn toch gewoon twee statistieken (coronamelding vs overlijdensdatabases) die je over elkaar heen kunt leggen? Objectiever kan je het haast niet krijgen.
Ik trachtte mij in te leven in de wereld van @artistiek en van daaruit te reageren. Ofwel, mijn reactie was vol cynisme.
Ik had al zo'n vermoeden ja... maar desondanks spreek je wel de waarheid. :super
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Ambtenaar »

Marion schreef: RD is erg links in de Amerika-journalistiek. Kranendonk, die zich opwerpt als Amerikakenner, heeft Trump allang afgeschreven.
Terecht dat Hofman daar een vinger bij legt.
Misschien moet je andere (Europese) kranten dan eens raadplegen over hun berichtgeving over Trump. Dat plaatst je opmerking in een ander licht. Of kijk gewoon eens op de websites politico.com en politico.eu
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door gallio »

Marion schreef:
artistiek schreef:https://www.rd.nl/opinie/vermijd-sugges ... -1.1693600
Een goed artikel weer van ds. Hofman! Heeft al eerder eens een artikel in deze trant geschreven.
Fijn dat het RD hem die ruimte geeft, hopelijk nemen ze deze kritiek mee in de verslaggeving!?
Ook in de ingezonden stukjes (in de rubriek 'opgemerkt') staan soms interessante dingen die wat tegengeluid geven op de MSM...
RD is erg links in de Amerika-journalistiek. Kranendonk, die zich opwerpt als Amerikakenner, heeft Trump allang afgeschreven.
Terecht dat Hofman daar een vinger bij legt.
Kranendonk neemt nu duidelijk afstand van het 'Trump is alles' standpunt van de voorgaande jaren. Ds. Hofman is nog niet zo ver. Zo te lezen hoopt hij nog steeds dat Trump goed uit de bus komt in November; iets wat op het moment toch gewoon 'wishful thinking' is om zijn eigen woorden te gebruiken. Want de laatste polls geven Biden 12% tot 15% voorsprong. Als die nummers kloppen en niet veranderen wordt het een historische overwinning voor hem.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door artistiek »

gallio schreef: Kranendonk neemt nu duidelijk afstand van het 'Trump is alles' standpunt van de voorgaande jaren. Ds. Hofman is nog niet zo ver. Zo te lezen hoopt hij nog steeds dat Trump goed uit de bus komt in November; iets wat op het moment toch gewoon 'wishful thinking' is om zijn eigen woorden te gebruiken. Want de laatste polls geven Biden 12% tot 15% voorsprong. Als die nummers kloppen en niet veranderen wordt het een historische overwinning voor hem.
'Trump is alles' wie zegt dat?? Dat is nu typisch een karikatuur maken van je standpunten als je positief over Trump spreekt.
Dat is onzin! Het gaat erom dat de MSM ongenuanceerd is. Dat de hele media pure linkse staatspropaganda zijn.
Zo ook de polls. Daar klopt echt helemaal niks van. Maar we zullen het zien in november.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door gallio »

artistiek schreef:
gallio schreef: Kranendonk neemt nu duidelijk afstand van het 'Trump is alles' standpunt van de voorgaande jaren. Ds. Hofman is nog niet zo ver. Zo te lezen hoopt hij nog steeds dat Trump goed uit de bus komt in November; iets wat op het moment toch gewoon 'wishful thinking' is om zijn eigen woorden te gebruiken. Want de laatste polls geven Biden 12% tot 15% voorsprong. Als die nummers kloppen en niet veranderen wordt het een historische overwinning voor hem.
'Trump is alles' wie zegt dat?? Dat is nu typisch een karikatuur maken van je standpunten als je positief over Trump spreekt.
Dat is onzin! Het gaat erom dat de MSM ongenuanceerd is. Dat de hele media pure linkse staatspropaganda zijn.
Zo ook de polls. Daar klopt echt helemaal niks van. Maar we zullen het zien in november.
Dat zeg ik :) Ik vond de artikelen van Kranendonk van voor 2020 overdreven positief over Trump. Nu er steeds meer kritiek op Trump komt vanuit de Republican Party en iedereen die voor Trump gewerkt heeft, draait K. ook een beetje bij.

Verder, jij maakt alles (MSM, polls enz.) verdacht zonder ooit bewijs te geven. Daar ga ik dus ook niet op reageren.

::bye
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door HersteldHervormd »

@Artistiek: Mijns inziens moet je wel oppassen dat je niet helemaal te ver doorgaat met het onderzoeken van allerlei complotten en dingen. Dat kan op ten duur je hele leven beheersen. Ik heb zelf ook dat ik niet alles voor zoete koek slik, maar probeer wel een beetje niet door te draven. Ik merk een beetje bij jou dat dat wel een zo is. Jij haalt je informatie ook maar van het internet, je gelooft het, net zo goed als dat andere de mainstream media geloven.

Verder inhoudelijk zullen we inderdaad zien wat er in november gaat gebeuren. Tot die tijd is het maar een beetje speculeren.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Marco »

artistiek schreef:'Trump is alles' wie zegt dat?? Dat is nu typisch een karikatuur maken van je standpunten als je positief over Trump spreekt.
Dat is onzin! Het gaat erom dat de MSM ongenuanceerd is. Dat de hele media pure linkse staatspropaganda zijn.
Zo ook de polls. Daar klopt echt helemaal niks van. Maar we zullen het zien in november.
Wat is 'de' MSM? Of: 'de hele media'?
Hoe weet jij dat jouw bronnen betrouwbaarder zijn dan 'de' media?
Plaats reactie