Presidentsverkiezingen USA 2020

Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Wim Anker »

https://cip.nl/cip+/83500-nieuw-decreet ... gZR0hNeRIZ


:bobo

"Het is niet mogelijk om vrouwen te beschermen als een man zichzelf een vrouw kan noemen en vervolgens die bescherming binnen kan dringen. Dat is geen mening. Dat is een logisch feit",

Benieuwd welke man zich als eerste meld in een blijfvanmijnlijf huis........
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

Vrij storend dat Biden ook zoveel met executive order werkt. Regel dingen goed doordacht via wetten!
Transgenders verdienen wel bescherming natuurlijk, ze moeten ook ergens hun behoefte doen. Met misbruik zal het verder zo'n vaart niet lopen, een blijf van mijn lijf huis binnenlopen als man, ook al zegt hij zich als vrouw te identificeren maakt hem wel heel makkelijk op te sporen etc. Maar dit soort regelgeving lijkt me dan ook weer niet al te goed doordacht (en niet gezond).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door gallio »

parsifal schreef:Vrij storend dat Biden ook zoveel met executive order werkt. Regel dingen goed doordacht via wetten!
Transgenders verdienen wel bescherming natuurlijk, ze moeten ook ergens hun behoefte doen. Met misbruik zal het verder zo'n vaart niet lopen, een blijf van mijn lijf huis binnenlopen als man, ook al zegt hij zich als vrouw te identificeren maakt hem wel heel makkelijk op te sporen etc. Maar dit soort regelgeving lijkt me dan ook weer niet al te goed doordacht (en niet gezond).
Die executive orders zullen wel zo bedoeld zijn om snel een aantal dingen te regelen. Wie weet hoe lang het anders gaat duren om alles in Congress goedgekeurd te krijgen.

Over wat dit voor uitwerking heeft voor scholen, kleedkamers en women's shelters zijn de meningen verdeeld. Wat door Breitbart en CIP gepresenteerd wordt als de uitwerking is een mogelijk gevolg maar dat is lang niet zeker. Maar als men wat zoekt om Biden even af te branden is het natuurlijk wel aardig bedacht.

Dat zal wel de gangbare methode zijn tot het einde van Biden's presidentschap. Trump deed het uiteindelijk veeeel beter en Biden is het ergste wat de VS is overkomen sinds Pearl Harbour.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

Ondertussen:
https://twitter.com/thehill/status/1405 ... 24966?s=20

Erg veel historisch of internationaal besef heeft president Biden ook weer niet blijkbaar. Nu ja op 11 September kan de VS weer de staatsgreep in Chili herdenken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:Ondertussen:
https://twitter.com/thehill/status/1405 ... 24966?s=20

Erg veel historisch of internationaal besef heeft president Biden ook weer niet blijkbaar. Nu ja op 11 September kan de VS weer de staatsgreep in Chili herdenken.
Ik blijf Biden erg ongeschikt vinden. Je ziet aan alles dat hij ''slechts'' het doorgeefluikje is van alle andere Democratische prominenten. Hadden ze werkelijk geen geschiktere kandidaat? Ron de Santis lijkt me wel wat, alhoewel het nog te vroeg is om definitief er wat van te vinden.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:Ondertussen:
https://twitter.com/thehill/status/1405 ... 24966?s=20

Erg veel historisch of internationaal besef heeft president Biden ook weer niet blijkbaar. Nu ja op 11 September kan de VS weer de staatsgreep in Chili herdenken.
Ik blijf Biden erg ongeschikt vinden. Je ziet aan alles dat hij ''slechts'' het doorgeefluikje is van alle andere Democratische prominenten. Hadden ze werkelijk geen geschiktere kandidaat? Ron de Santis lijkt me wel wat, alhoewel het nog te vroeg is om definitief er wat van te vinden.
Een president die naar goede adviseurs luistert is juist wel een goed idee. Biden houdt zich natuurlijk wel een stuk meer met serieuze politiek bezig dan Trump. Waarom De Santis zo goed zou zijn weet ik niet. Als er dan toch een republikein gekozen moet worden dan liever Romney. Ook denk ik dat aan Democratische kant Klobuchar wel een hand uitsteekt naar de Republikeinen.

Maar dit soort dingen als wat Biden hier zegt maken wel duidelijk dat er veel mis is met het Amerikaanse zelfbeeld. Door hulp van de CIA zijn heel wat massamoorden gepleegd (oa in Indonesie op mensen van Chinese afkomst in de jaren 60).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Herman »

Toch wel aardig om even te lezen dat de verkiezingsuitslag in Arizona is bevestigd.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door GerefGemeente-lid »

Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:https://www.rd.nl/artikel/962512-gaat-p ... identschap

Dit is moedgevend!
Zeker ja. Ik denk alleen dat hij wel té conservatief is. Dat zorgt er toch voor dat hij waarschijnlijk nog minder stemmen gaat krijgen dan Trump.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Zeker ja. Ik denk alleen dat hij wel té conservatief is. Dat zorgt er toch voor dat hij waarschijnlijk nog minder stemmen gaat krijgen dan Trump.
Mike Pence is een kleurloos figuur, die gaat het nooit worden, schat ik zo in. En met betrekking tot de stemmen op Trump, hij had in 2020 bijna 12 miljoen stemmen meer dan in 2016.

In 2016 had Trump ook minder stemmen dan Hillary Clinton, enkel door het electoraal systeem is Trump president geworden. Blijkbaar was de afkeer van Trump in 2020 zo groot, dat de Democraten 16 miljoen meer stemmen kregen.
Orgelius
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 mei 2021, 19:26

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Orgelius »

In een land van extremen valt een grijze, conservatieve president juist goed. Pence is een beetje de Jan-Peter Balkenende van Amerika. Lijkt me een prima kandidaat voor de presidentsrol, aangezien hij zich altijd al profileerde als een redelijk alternatief voor Trump. Ben heel benieuwd of de Republikeinen hem zien zitten. Die houden doorgaans van extremere geluiden.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door gallio »

Orgelius schreef:In een land van extremen valt een grijze, conservatieve president juist goed. Pence is een beetje de Jan-Peter Balkenende van Amerika. Lijkt me een prima kandidaat voor de presidentsrol, aangezien hij zich altijd al profileerde als een redelijk alternatief voor Trump. Ben heel benieuwd of de Republikeinen hem zien zitten. Die houden doorgaans van extremere geluiden.
Het lijkt me dat in de VS de meesten niet op de kandidaat maar op de partij stemmen. Wat wel verschil maakt is dat met een onacceptabele kandidaat er stemmers van zijn eigen partij niet gaan stemmen en zo de ander misschien aan de overwinning helpen.

De diehard Trump fans zullen Pence niet zien zitten omdat hij niet meer gedaan heeft om Trump als winnaar van 2020 uit te roepen. Gematigde Republicans (als die er zijn) zullen hem niet willen omdat hij de hele termijn niets gedaan heeft om Trump in gareel te houden. Dan blijft er niet veel over als basis voor Pence om een verkiezingscampagne op te starten.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door HersteldHervormd »

Orgelius schreef:In een land van extremen valt een grijze, conservatieve president juist goed. Pence is een beetje de Jan-Peter Balkenende van Amerika. Lijkt me een prima kandidaat voor de presidentsrol, aangezien hij zich altijd al profileerde als een redelijk alternatief voor Trump. Ben heel benieuwd of de Republikeinen hem zien zitten. Die houden doorgaans van extremere geluiden.
Behalve als het gaat om extreem christelijk, dat stuit tegen de natuur van iedereen, zonder genade, in. Ook niet onbelangrijk. Maar misschien vinden de Amerikanen hem wel betrouwbaar. Bidens stemmen waren inderdaad vooral proteststemmen.

De vergelijking met Balkenende begrijp ik echter niet zo.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door HersteldHervormd »

Midterms tussenstand:

Nevada echt heel close iets voorsprong voor Rep (72% geteld);
Wisconsin ook een hele kleine voorsprong voor Rep (99% geteld);
Arizona staat Dem ruim voor maar daar is 1/3 nog niet geteld (63% geteld);
Georgia staat Dem heel close voor op Rep (98% geteld).

Alaska is al zeker definitief naar Rep.

Rep heeft 4 zetels nodig, Dem 5 zetels.

Als ik het zo even bekijk zal Wisconsin en Alaska zeker naar Rep gaan, Nevada ligt ook wel in de lijn der verwachting, alleen moet daar echt nog een hoop stemmen geteld worden.

Arizona en Georgia zullen hoogstwaarschijnlijk naar Dem gaan.

Als ik dit zo zie gaat waarschijnlijk de Republikeinen de meerderheid halen in de senaat. Tenzij er nog een staat swingt, bijvoorbeeld Nevada.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie