Presidentsverkiezingen USA 2020

merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door merel »

Herman schreef:
merel schreef:Op wereldpolitiek is daadkracht en visie nodig. Datontbeert hij volkomen. Zijn functioneren is lachwekkend.
Hier vermeng je een radicale opvatting over politiek met het gegeven dat je ook gematigde politici hebt. Maar gelukkig ben jij in je geweten vrij om regeringsleiders lachwekkend te noemen, maar ik vind dat een overtrokken typering.
Nee, ik zeg niets over zijn standpunten. Ik neig namelijk meer naar Democratische kant dan naar de Republikeinse kant. Het gaat er mij ook om hoe je overkomt. Iemand die woorden verwisseld, slaapt tijdens belangrijke topontmoetingen, valt na een presentatie, moet je tegen zichzelf beschermen en een sterker ( in dit geval jonger) iemand naar voren schuiven.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door J.C. Philpot »

Ik snap niet dat de betreffende bejaarden mannen er uberhaubt zelf nog zin in hebben. Ik zou als ik hen was op die leeftijd liever op mijn veranda rooibosthee drinken en sudoku's maken, dan dat politieke circus.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:Ik snap niet dat de betreffende bejaarden mannen er uberhaubt zelf nog zin in hebben. Ik zou als ik hen was op die leeftijd liever op mijn veranda rooibosthee drinken en sudoku's maken, dan dat politieke circus.
Ik denk dat Biden er zelf niet zo heel veel zin in had, maar meer het probleem zag van een partij zonder gezicht met het risico van een extreme kandidaat krijgen (Sanders in dit geval), die een grote kans had te verliezen tegenover Trump.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door helma »

Hendrien schreef:
Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:
merel schreef:Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat de strijd gaat om twee bejaarde mannen. Het lijkt mij dat zo'n groot land toch wel betere kandidaten heeft.
Inderdaad, onbegrijpelijk.
Het is typisch Nederlands om mensen vanwege ouderdom af te serveren. Ik zie het probleem niet.
Ik wel. Oudere mensen kunnen moeilijk switchen, zitten echt vast in hun denkbeelden. Dit schijnt al boven de 50 te beginnen…
Oh oh...
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door merel »

helma schreef:
Hendrien schreef:
Herman schreef:
Het is typisch Nederlands om mensen vanwege ouderdom af te serveren. Ik zie het probleem niet.
Ik wel. Oudere mensen kunnen moeilijk switchen, zitten echt vast in hun denkbeelden. Dit schijnt al boven de 50 te beginnen…
Oh oh...
Ach, mensen die al 20 jaar bij dezelfde werkgever werken, zijn ook niet meer zo flexibel :haha
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Tiberius »

Ach, troost je: bij vrouwen ligt dat begin minstens 10 jaar later. ;)
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
Herman schreef:
merel schreef:Op wereldpolitiek is daadkracht en visie nodig. Datontbeert hij volkomen. Zijn functioneren is lachwekkend.
Hier vermeng je een radicale opvatting over politiek met het gegeven dat je ook gematigde politici hebt. Maar gelukkig ben jij in je geweten vrij om regeringsleiders lachwekkend te noemen, maar ik vind dat een overtrokken typering.
Nee, ik zeg niets over zijn standpunten. Ik neig namelijk meer naar Democratische kant dan naar de Republikeinse kant. Het gaat er mij ook om hoe je overkomt. Iemand die woorden verwisseld, slaapt tijdens belangrijke topontmoetingen, valt na een presentatie, moet je tegen zichzelf beschermen en een sterker ( in dit geval jonger) iemand naar voren schuiven.
Heb je dat fragment wel eens gezien dat hij de hand schud van iemand, en daarna dat weer vergeet en direct weer de hand wil schudden? :haha

Ik zal het linkje hier maar niet op RF zetten, dat zou dan weer net te ongepast zijn. :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Ambtenaar »

Trump stelt zich weer kandidaat, https://www.rd.nl/artikel/998737-trump- ... ingen-2024. Ik hoop dat de Republikeinen uiteindelijk een presidentskandidaat zullen verkiezen die wel geschikt is voor de functie en die fatsoen hoog in het vaandel heeft.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:Trump stelt zich weer kandidaat, https://www.rd.nl/artikel/998737-trump- ... ingen-2024. Ik hoop dat de Republikeinen uiteindelijk een presidentskandidaat zullen verkiezen die wel geschikt is voor de functie en die fatsoen hoog in het vaandel heeft.
Dan zijn we het een keer over iets eens. Maar ik heb er een hard hoofd in.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
MGG
Berichten: 3523
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef:Trump stelt zich weer kandidaat, https://www.rd.nl/artikel/998737-trump- ... ingen-2024. Ik hoop dat de Republikeinen uiteindelijk een presidentskandidaat zullen verkiezen die wel geschikt is voor de functie en die fatsoen hoog in het vaandel heeft.
Ik hoop dat de Republikeinen als een blok achter DeSantis gaan staan. In mijn ogen is DeSantis de kansrijkste kandidaat om Biden te verslaan. Het zou jammer zijn als Trump de voorverkiezingen wint, omdat de partij te verdeeld is.
Overigens zou het niet verbazen als Trump bij het mislopen van de Republikeinse nominatie meedoet als onafhankelijke kandidaat.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

Ondertussen zal het straks in het Amerikaanse congres maar om een verschil van enkele zetels gaan (minder dan 10) op 435. Senaat is mogelijk zelfs 50-50 (als je de onafhankelijken bij de partij telt waar ze vaak mee meestemmen). Niet echt geweldig dat het zo dicht bij elkaar zit in een twee partijenstelsel waar beide partijen meer aan de komende verkiezing denken dan aan de lange termijn voor het land.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef:
Ik hoop dat de Republikeinen als een blok achter DeSantis gaan staan. In mijn ogen is DeSantis de kansrijkste kandidaat om Biden te verslaan. Het zou jammer zijn als Trump de voorverkiezingen wint, omdat de partij te verdeeld is.
Overigens zou het niet verbazen als Trump bij het mislopen van de Republikeinse nominatie meedoet als onafhankelijke kandidaat.
Dat laatste zou ik toejuichen.
MGG
Berichten: 3523
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef:
MGG schreef:
Ik hoop dat de Republikeinen als een blok achter DeSantis gaan staan. In mijn ogen is DeSantis de kansrijkste kandidaat om Biden te verslaan. Het zou jammer zijn als Trump de voorverkiezingen wint, omdat de partij te verdeeld is.
Overigens zou het niet verbazen als Trump bij het mislopen van de Republikeinse nominatie meedoet als onafhankelijke kandidaat.
Dat laatste zou ik toejuichen.
Wil je nog 4 jaar Biden?
Laatst gewijzigd door MGG op 16 nov 2022, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:Ondertussen zal het straks in het Amerikaanse congres maar om een verschil van enkele zetels gaan (minder dan 10) op 435. Senaat is mogelijk zelfs 50-50 (als je de onafhankelijken bij de partij telt waar ze vaak mee meestemmen). Niet echt geweldig dat het zo dicht bij elkaar zit in een twee partijenstelsel waar beide partijen meer aan de komende verkiezing denken dan aan de lange termijn voor het land.
Amerika is letterlijk tot het bot toe verdeeld, dat is wel duidelijk. Maar inderdaad ook pijnlijk.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
MGG
Berichten: 3523
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door MGG »

https://www.rd.nl/artikel/998779-trump- ... -een-ander

'Abortus is hier een belangrijk onderwerp. In mijn gemeente liggen mensen er wakker van.' Helaas merk ik bij christenen in Nederland vaak een grote gelatenheid over het feit dat er jaarlijkse tienduizenden kinderlevens worden afgenomen.
Plaats reactie