Presidentsverkiezingen USA 2020

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Hollander »

parsifal schreef:Maar er zijn meer problemen met de Republikeinen. (...)
Tjah, volgens mij kunnen we dit niet slechts van één kant zeggen. Helaas.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

Hollander schreef:
parsifal schreef:Maar er zijn meer problemen met de Republikeinen. (...)
Tjah, volgens mij kunnen we dit niet slechts van één kant zeggen. Helaas.
Dat is waar, maar zo ernstig heb ik ze bij de Democraten nog niet gezien (ik erger me daar weer heel erg aan de identiteitspolitiek waar slachtofferschap soms verheerlijkt wordt, waardoor ook niet veel aan oplossingen wordt geleverd)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1135
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Anselmus »

Opvallende uitspraak. Helaas ontbreekt de argumentatie, maar het zet sommige opmerkingen in deze discussie wel in een ander perspectief.

https://www.rd.nl/kerk-religie/macarthu ... -1.1689900
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Zita »

Trump blijft roepen dat er grootscheepse verkiezingsfraude is geweest. Dat de verkiezingen nog slechter zijn verlopen dan in een derdewereldland. Dat stemmen zijn verdwenen. Dat er frauduleuze stemmachines zijn gebruikt. Maar het is toch zijn regering die verantwoordelijk is voor de organisatie van de verkiezingen? Waarom heeft hij de zaakjes dan niet beter geregeld? Of snap ik weer eens weinig van hoe de VS eigenlijk bestuurd worden/wordt?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door parsifal »

Zita schreef:Trump blijft roepen dat er grootscheepse verkiezingsfraude is geweest. Dat de verkiezingen nog slechter zijn verlopen dan in een derdewereldland. Dat stemmen zijn verdwenen. Dat er frauduleuze stemmachines zijn gebruikt. Maar het is toch zijn regering die verantwoordelijk is voor de organisatie van de verkiezingen? Waarom heeft hij de zaakjes dan niet beter geregeld? Of snap ik weer eens weinig van hoe de VS eigenlijk bestuurd worden/wordt?
Dat soort logica ontgaat hem. Er zijn ook senatoren en congresleden die zeggen dat er verkiezingsfraude was in de presidentsverkiezingen terwijl ze zelf gelijktijdig en volgens dezelfde procedure in hun functie zijn gestemd. Trump zelf klaagt ook veel over mensen die hij zelf heeft aangesteld.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Jeremiah »

Bizarre situatie in de VS. Wat een ongeloofelijke schoft is die Trump toch. Geen woorden voor. Mensen die hem nog verdedigen moeten zich diep, diep schamen.
Laatst gewijzigd door Jeremiah op 07 jan 2021, 06:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door helma »

Zou hij niet gewoon een heel groot psychisch probleem hebben?
Dit zag iedereen toch wel min of meer aankomen.

Ik vraag me wel eens af hoe zijn vrouw hier mee omgaat... Lijkt me nog niet zo eenvoudig.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Jantje »

Ik zat net te denken: kan dit uitmonden in een burgeroorlog?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Herman »

Interessante ontwikkelingen.

De USA is een bananenrepubliek. De stelling hoeft niet langer beargumenteerd te worden.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door HersteldHervormd »

Hij gaat nu wel heel ver steeds ja. Jammer, want nu heeft conservatief er weer een kleur bij. Ik denk dat hij het vooral heel jammer vind dat hij geen president meer is.

Overigend heeft hij wel veel (op kleine schaal vaak) positieve zaken aangepakt. Ik denk dat ook dat ,mede door mensen die dat persoonlijk gezien hebben, hij toch nog heel veel stemmen heeft gekregen.

Ik ben wel heel benieuwd wat Biden gaat doen. Eigenlijk draaide deze hele election om Trump. Je had mensen die Pro Trump waren, en Anti Trump. En dat is best een bijzonder iets :haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door HersteldHervormd »

Wat een drama's weer in Washington DC. Soort bestorming van de bastille.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Zita »

Gruwelijk.
En dan ook nog spandoeken met de naam van Jezus erop.
Verbijsterd.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Zita »

Als ik dit lees
Trump schreef:Ik hoop dat Pence het gedaan krijgt voor ons, moet ik zeggen. Als het hem niet lukt vind ik hem natuurlijk niet meer zo aardig.
(over de rol die Pence vanavond zou moeten vervullen) dan vrees ik dat Pence morgen zijn baan kwijt is. Al zou het beter zijn als het 25e Amendement in werking zou treden, en Pence deze laatste dagen acting president zou zijn.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Hollander »

Zita schreef:Als ik dit lees
Trump schreef:Ik hoop dat Pence het gedaan krijgt voor ons, moet ik zeggen. Als het hem niet lukt vind ik hem natuurlijk niet meer zo aardig.
(over de rol die Pence vanavond zou moeten vervullen) dan vrees ik dat Pence morgen zijn baan kwijt is. Al zou het beter zijn als het 25e Amendement in werking zou treden, en Pence deze laatste dagen acting president zou zijn.
Trump heeft Pence nog heel hard nodig, denk ik. #gratie

Overigens toont Pence zich tot nu toe een betere staatsman dan Trump in bijna 4 jaar tijd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2020

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:Trump heeft Pence nog heel hard nodig, denk ik. #gratie
Hoe bedoel je dat?
Hollander schreef:Overigens toont Pence zich tot nu toe een betere staatsman dan Trump in bijna 4 jaar tijd.
Hij wil over 4 jaar een gooi doen naar het presidentschap. Als hij dat wint, denk ik dat we nog beter af zijn dan de afgelopen 4 jaar. Dat zou echt een heel groot wonder zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie