Lijsttrekkersverkiezing CDA

Wie moet de nieuwe lijsttrekker worden van het CDA?

Peiling eindigde op 03 jul 2020, 21:48

1. Martijn van Helvert
2
4%
2. Hugo de Jonge
22
45%
3. Mona Keijzer
4
8%
4. Pieter Omtzigt
21
43%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Van Ewijk »

Eer dat het CDA bij mij een stem weg haalt is Mekka een Roomse stad geworden.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door HersteldHervormd »

Piet Puk schreef:
HersteldHervormd schreef:
Piet Puk schreef:Doe mij Omtzigt maar. Hugo is mij beetje te glad, met Mona gaat het CDA de strijd niet winnen volgens mij
Nu oordeel je dat Hugo glad is. Ken je hem? Zijn er aanwijzingen voor?
Nou zijn hele openbare leven is te volgen via social media(en z'n privé-leven ook soms). Dan krijg ik van Pieter Omtzigt een hele nuchtere indruk, Mona is voor mij onzichtbaar en ik merk dat Hugo 'graag' zich zelf laat zien.
Je hebt het toch over glad? Wat is volgens jou de definitie van glad? Dat je jezelf graag wil laten zien?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Piet Puk »

Ik heb door zijn uitstraling weinig vertrouwen in Hugo.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door HersteldHervormd »

Piet Puk schreef:Ik heb door zijn uitstraling weinig vertrouwen in Hugo.
Dat kan, en mag je ook gerust zeggen.

Trouwens ben ik zelf ook een Omtzicht fan, ik denk alleen niet dat hij het gaat redden. Een beetje Geert Wilders van het CDA, zo ga je hem snel zien. Hij zegt duidelijke dingen, en het klopt ook nog vaak. Alleen het is niet echt een man die lijsttrekker zou kunnen zijn van het CDA. Net iets té populistisch vermoed ik.

Ik weet bijna zeker dat het Hugo de Jonge word.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Piet Puk »

HersteldHervormd schreef:
Piet Puk schreef:Ik heb door zijn uitstraling weinig vertrouwen in Hugo.
Dat kan, en mag je ook gerust zeggen.

Trouwens ben ik zelf ook een Omtzicht fan, ik denk alleen niet dat hij het gaat redden. Een beetje Geert Wilders van het CDA, zo ga je hem snel zien. Hij zegt duidelijke dingen, en het klopt ook nog vaak. Alleen het is niet echt een man die lijsttrekker zou kunnen zijn van het CDA. Net iets té populistisch vermoed ik.

Ik weet bijna zeker dat het Hugo de Jonge word.
Ik vraag het me af. Ik denk ook dat Hugo licht voordeel heeft. Maar verwacht wel dat er een 2e ronde komt. Groot voordeel wat Omtzigt heeft is dat hij de media mee heeft
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef:
HersteldHervormd schreef:
Piet Puk schreef:Doe mij Omtzigt maar. Hugo is mij beetje te glad, met Mona gaat het CDA de strijd niet winnen volgens mij
Nu oordeel je dat Hugo glad is. Ken je hem? Zijn er aanwijzingen voor?
Nou zijn hele openbare leven is te volgen via social media(en z'n privé-leven ook soms). Dan krijg ik van Pieter Omtzigt een hele nuchtere indruk, Mona is voor mij onzichtbaar en ik merk dat Hugo 'graag' zich zelf laat zien.
Mona is behoorlijk actief op LinkedIn.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef: Mona is behoorlijk actief op LinkedIn.
Daar zit vast FrieslandCampina achter! :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door HersteldHervormd »

Er is een nieuwe ronde nodig.

Mona heeft het niet gered met haar pudding :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Piet Puk »

HersteldHervormd schreef:Er is een nieuwe ronde nodig.

Mona heeft het niet gered met haar pudding :)
De pudding deed het niet erg goed. De zoete broodjes van Hugo des te meer :humhihi
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:Ik heb door zijn uitstraling weinig vertrouwen in Hugo.
Kun je dat ook wat meer specificeren? Ik vind dit zo flinterdun. De man zal best fouten hebben gemaakt, maar ik heb toch sterk het gevoel dat hij de afgelopen maanden bijzonder hard gewerkt heeft. Dan vind ik 'uitstraling' wel een erg simpel criterium.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:Ik heb door zijn uitstraling weinig vertrouwen in Hugo.
Kun je dat ook wat meer specificeren? Ik vind dit zo flinterdun. De man zal best fouten hebben gemaakt, maar ik heb toch sterk het gevoel dat hij de afgelopen maanden bijzonder hard gewerkt heeft. Dan vind ik 'uitstraling' wel een erg simpel criterium.
Tuurlijk. Ik ontken niet dat hij gigantisch hard gewerkt heeft. Daarnaast is Hugo van oorsprong een Zeeuw. Maar ik hou persoonlijk niet zo van 'glamour'. Ik vind dat Hugo dat veel meer heeft dan Pieter. Ook net bij de uitslag kreeg ik dat gevoel ook weer een beetje. Ik kreeg het idee dat Hugo het publiek probeerde te paaien. Anderen zullen dat mogelijk uitleggen dat Hugo meer enthousiast is dan Pieter.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:Ik heb door zijn uitstraling weinig vertrouwen in Hugo.
Kun je dat ook wat meer specificeren? Ik vind dit zo flinterdun. De man zal best fouten hebben gemaakt, maar ik heb toch sterk het gevoel dat hij de afgelopen maanden bijzonder hard gewerkt heeft. Dan vind ik 'uitstraling' wel een erg simpel criterium.
Tuurlijk. Ik ontken niet dat hij gigantisch hard gewerkt heeft. Daarnaast is Hugo van oorsprong een Zeeuw. Maar ik hou persoonlijk niet zo van 'glamour'. Ik vind dat Hugo dat veel meer heeft dan Pieter. Ook net bij de uitslag kreeg ik dat gevoel ook weer een beetje. Ik kreeg het idee dat Hugo het publiek probeerde te paaien. Anderen zullen dat mogelijk uitleggen dat Hugo meer enthousiast is dan Pieter.
Ik begrijp dat je er niet van houdt. Maar dat je er daardoor geen vertrouwen in hebt, vind ik echt van andere orde. Een stukje uiterlijke ijdelheid maakt niet standaard dat iemand niet te vertrouwen is.
Dat iemand een Zeeuw is doet er bij mij dan weer niet toe moet ik zeggen.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door coco »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:Ik heb door zijn uitstraling weinig vertrouwen in Hugo.
Kun je dat ook wat meer specificeren? Ik vind dit zo flinterdun. De man zal best fouten hebben gemaakt, maar ik heb toch sterk het gevoel dat hij de afgelopen maanden bijzonder hard gewerkt heeft. Dan vind ik 'uitstraling' wel een erg simpel criterium.
https://tpo.nl/2020/07/11/bonusquote-zo ... k-gommers/

Dit is denk ik wel voldoende om De Jonge als glad te bestempelen. Ik noem het persoonlijk zelfs onbetrouwbaar.
:hi
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Zeeuw »

coco schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:Ik heb door zijn uitstraling weinig vertrouwen in Hugo.
Kun je dat ook wat meer specificeren? Ik vind dit zo flinterdun. De man zal best fouten hebben gemaakt, maar ik heb toch sterk het gevoel dat hij de afgelopen maanden bijzonder hard gewerkt heeft. Dan vind ik 'uitstraling' wel een erg simpel criterium.
https://tpo.nl/2020/07/11/bonusquote-zo ... k-gommers/

Dit is denk ik wel voldoende om De Jonge als glad te bestempelen. Ik noem het persoonlijk zelfs onbetrouwbaar.
Wellicht. Maar het kan ook geweest zijn om geen paniek in het land te laten ontstaan. Dat dat samengaat met politiek en eigen gewin, dat kan. Ik vind de zin 'zijn politieke hachje redden' verder niet zo onderbouwd.
Overigens vind ik dan Gommers ook niet sterk. Waarom iets bevestigen wat je niet zeker weet?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door merel »

Zo'n rare vraag was dat niet. De Jonge moest ineens meerdere keren per week vragen beantwoorden van de kamer. Het was al de bedoeling om de IC bedden op te schalen en dan is de vraag 'kan je bevestigen dat wij eind van deze week 1600 bedden hebben?' Wellicht schortte het aan de communicatie van de betreffende ambtenaar, maar dat valt niet onder 'onder druk zetten'.
Plaats reactie