Lijsttrekkersverkiezing CDA

Wie moet de nieuwe lijsttrekker worden van het CDA?

Peiling eindigde op 03 jul 2020, 21:48

1. Martijn van Helvert
2
4%
2. Hugo de Jonge
22
45%
3. Mona Keijzer
4
8%
4. Pieter Omtzigt
21
43%
 
Totaal aantal stemmen: 49

elbert
Berichten: 1332
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door elbert »

Ik had veel liever gezien dat Omtzigt gewonnen had dan de Jonge. Omtzigt is principieel, vasthoudend en beseft dat de overheid er is voor de burger en niet andersom. De Jonge is daarvan eigenlijk in alles het tegendeel.
Dat zien veel potentiele kiezers ook en daarom denk ik dat het CDA door het kiezen voor de Jonge veel stemmen misloopt op 21 maart.
De partij zal zich weer moeten schikken als bijwagen van de VVD na de verkiezingen en samen gaan deze partijen weer op links hengelen naar coalitiepartners, want van PVV en FvD moeten ze niets hebben.
Gebruikersavatar
Albert1987
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 nov 2009, 21:15
Locatie: Urk

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Albert1987 »

elbert schreef:Ik had veel liever gezien dat Omtzigt gewonnen had dan de Jonge. Omtzigt is principieel, vasthoudend en beseft dat de overheid er is voor de burger en niet andersom. De Jonge is daarvan eigenlijk in alles het tegendeel.
Dat zien veel potentiele kiezers ook en daarom denk ik dat het CDA door het kiezen voor de Jonge veel stemmen misloopt op 21 maart.
De partij zal zich weer moeten schikken als bijwagen van de VVD na de verkiezingen en samen gaan deze partijen weer op links hengelen naar coalitiepartners, want van PVV en FvD moeten ze niets hebben.
Het maakte mij niet uit, maar nu is het de Jonge. Ik vind hem wel een fijne kerel! En als het CDA niet de grootste word dan krijgen we gelukkig Mark Rutte weer als premier. Daar ben ik ook blij om. Ik vind rutte echt heel goed!! En gelukkig gaat de Jonge niet met Geert WIlders en Thiery Baudet samenwerken.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Mara »

Het flamboyante en verfrissende wint het kennelijk van het degelijke.
Ik had het Mona Keizer ook van harte gegund.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door J.C. Philpot »

Mara schreef:Het flamboyante en verfrissende wint het kennelijk van het degelijke.
Ik had het Mona Keizer ook van harte gegund.
Inderdaad. Sowieso gaat het (en niet alleen in politiek, maar bijvoorbeeld ook in de kerk) steeds meer over de presentatie, en steeds minder over de inhoud.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Ambtenaar »

Wat er verfrissend aan De Jonge is, weet ik niet. Het draait ouderwets om Hugo.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Christen »

Albert1987 schreef:
elbert schreef:Ik had veel liever gezien dat Omtzigt gewonnen had dan de Jonge. Omtzigt is principieel, vasthoudend en beseft dat de overheid er is voor de burger en niet andersom. De Jonge is daarvan eigenlijk in alles het tegendeel.
Dat zien veel potentiele kiezers ook en daarom denk ik dat het CDA door het kiezen voor de Jonge veel stemmen misloopt op 21 maart.
De partij zal zich weer moeten schikken als bijwagen van de VVD na de verkiezingen en samen gaan deze partijen weer op links hengelen naar coalitiepartners, want van PVV en FvD moeten ze niets hebben.
Het maakte mij niet uit, maar nu is het de Jonge. Ik vind hem wel een fijne kerel! En als het CDA niet de grootste word dan krijgen we gelukkig Mark Rutte weer als premier. Daar ben ik ook blij om. Ik vind rutte echt heel goed!! En gelukkig gaat de Jonge niet met Geert WIlders en Thiery Baudet samenwerken.
Van de PVV mocht niemand meer naar de kerk... gelukkig ging dat niet door..
Die nieuwe partijen zullen mijn steun nooit krijgen. Brede midden was mijn keuze ook geweest ;).
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Zeeuw »

Albert1987 schreef:
elbert schreef:Ik had veel liever gezien dat Omtzigt gewonnen had dan de Jonge. Omtzigt is principieel, vasthoudend en beseft dat de overheid er is voor de burger en niet andersom. De Jonge is daarvan eigenlijk in alles het tegendeel.
Dat zien veel potentiele kiezers ook en daarom denk ik dat het CDA door het kiezen voor de Jonge veel stemmen misloopt op 21 maart.
De partij zal zich weer moeten schikken als bijwagen van de VVD na de verkiezingen en samen gaan deze partijen weer op links hengelen naar coalitiepartners, want van PVV en FvD moeten ze niets hebben.
Het maakte mij niet uit, maar nu is het de Jonge. Ik vind hem wel een fijne kerel! En als het CDA niet de grootste word dan krijgen we gelukkig Mark Rutte weer als premier. Daar ben ik ook blij om. Ik vind rutte echt heel goed!! En gelukkig gaat de Jonge niet met Geert WIlders en Thiery Baudet samenwerken.
Ik vind het, bij voorbaat, uitsluiten van anderen juist een bijzonder groot nadeel.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:Wat er verfrissend aan De Jonge is, weet ik niet. Het draait ouderwets om Hugo.
Hij heeft iets verfrissends, net als Mark Rutte.
Altijd opgewekt, ze zijn beiden ad rem, zien er goed uit, alsof ze elke nacht 10 uur slapen en verder geen zorgen hebben.
Omtzigt straalt degelijkheid uit en dat was voor de tijd van de social media een pré.
Nu moet je flair hebben en het gevoel geven dat je alles in de hand hebt.

Soms vind ik de politiek meer een leeuwenkuil dan een volksvertegenwoordiging.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
elbert
Berichten: 1332
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door elbert »

Albert1987 schreef:Het maakte mij niet uit, maar nu is het de Jonge. Ik vind hem wel een fijne kerel! En als het CDA niet de grootste word dan krijgen we gelukkig Mark Rutte weer als premier. Daar ben ik ook blij om. Ik vind rutte echt heel goed!!
Veel stemmers gaat het blijkbaar niet om de inhoud, maar om hoe gelikt iemand is. Wie een beetje opgelet heeft qua politiek in Nederland, die weet dat er de afgelopen jaren zoveel is misgegaan dat dit eigenlijk niet zonder gevolgen kan blijven.
Maar zolang mensen naar het journaal kijken en denken: 'die doet het best leuk" en totaal niet op de inhoud letten of wat er gepresteerd wordt, krijgen we zulke middelmatige politici aan het bewind.
Mara schreef:Altijd opgewekt, ze zijn beiden ad rem, zien er goed uit, alsof ze elke nacht 10 uur slapen en verder geen zorgen hebben.
In dat geval kunnen ze beter meteen een komiek inhuren voor een politieke functie.

Politiek is geen cabaret mensen! Het gaat om belangrijke dingen en niet om vermaak.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Hollander »

J.C. Philpot schreef:
Mara schreef:Het flamboyante en verfrissende wint het kennelijk van het degelijke.
Ik had het Mona Keizer ook van harte gegund.
Inderdaad. Sowieso gaat het (en niet alleen in politiek, maar bijvoorbeeld ook in de kerk) steeds meer over de presentatie, en steeds minder over de inhoud.
Sybrand Buma werd destijds niet bepaald gekozen vanwege zijn presentatie of flamboyante, verfrissende uitstraling.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Hollander »

Zeeuw schreef:Ik vind het, bij voorbaat, uitsluiten van anderen juist een bijzonder groot nadeel.
Ons gesprek over 1,5 maand krijgt een verrassende wending. :D
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Erskinees »

Beetje flauw om er vanuit te gaan dat de stemmers voor De Jonge alleen zijn afgegaan op de flamboyante presentatie en niet om de inhoud.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Bezorgd »

Het is jammer voor het CDA. Pieter Omtzigt had veel kiezers kunnen trekken vanuit andere partijen. Hij was erg populair buiten het CDA. Dat ligt met Hugo de Jonge anders.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door alexv »

Erskinees schreef:Beetje flauw om er vanuit te gaan dat de stemmers voor De Jonge alleen zijn afgegaan op de flamboyante presentatie en niet om de inhoud.
De Jonge heeft geen inhoud. Lees zijn toespraak nogmaals eens. Deze man is absoluut visieloos.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Erskinees »

Visieloos? Hij was toch communistisch?
alexv schreef: En dan nog Hugo de Jonge. Zoek eens op wat voor wetsvoorstel hij heeft gedaan vanwege Corona.
Puur communistische praktijken.
Plaats reactie