Lijsttrekkersverkiezing CDA

Wie moet de nieuwe lijsttrekker worden van het CDA?

Peiling eindigde op 03 jul 2020, 21:48

1. Martijn van Helvert
2
4%
2. Hugo de Jonge
22
45%
3. Mona Keijzer
4
8%
4. Pieter Omtzigt
21
43%
 
Totaal aantal stemmen: 49

alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door alexv »

Erskinees schreef:Visieloos? Hij was toch communistisch?
alexv schreef: En dan nog Hugo de Jonge. Zoek eens op wat voor wetsvoorstel hij heeft gedaan vanwege Corona.
Puur communistische praktijken.

Ja beste vriend, als jij nu eens goed zijn gewenste wet bekeek die hij bedacht heeft zou je wel wat criticer zijn. Hij wilde graag een wet dat de politie het recht gaf jou huis binnen te gaan en een bekeuring te geven als je de 1,5 mtr niet in acht nam.
Dat zijn namelijk communistische praktijken.
Maar je zult ook wel net zo naïeve zijn als vele in de lande. Het valt allemaal wel mee.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Bonny »

alexv schreef:
Erskinees schreef:Visieloos? Hij was toch communistisch?
alexv schreef: En dan nog Hugo de Jonge. Zoek eens op wat voor wetsvoorstel hij heeft gedaan vanwege Corona.
Puur communistische praktijken.

Ja beste vriend, als jij nu eens goed zijn gewenste wet bekeek die hij bedacht heeft zou je wel wat criticer zijn. Hij wilde graag een wet dat de politie het recht gaf jou huis binnen te gaan en een bekeuring te geven als je de 1,5 mtr niet in acht nam.
Dat zijn namelijk communistische praktijken.
Maar je zult ook wel net zo naïeve zijn als vele in de lande. Het valt allemaal wel mee.
Wat maakt dat dat communistisch is? Dat soort praktijken vindt je in elke dictatuur, niet enkel de communistische...
The Groom's still waiting at the altar
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Christen »

De politie kwam hier niet binnen vanwege de 1,5 meter.. wij zijn hier ook altijd een uitzondering ;) en anders had ik gezellig een bakkie gedaan... nu mocht het niet.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Tiberius »

alexv schreef:Hij wilde graag een wet dat de politie het recht gaf jou huis binnen te gaan en een bekeuring te geven als je de 1,5 mtr niet in acht nam.
Dat is niet mogelijk, omdat het strijdt met de grondrechten op privacy. Het Europese Hof van Justitie zal zo'n wet bijna met hun ogen dicht nietig verklaren.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Wim Anker »

Tiberius schreef:
alexv schreef:Hij wilde graag een wet dat de politie het recht gaf jou huis binnen te gaan en een bekeuring te geven als je de 1,5 mtr niet in acht nam.
Dat is niet mogelijk, omdat het strijdt met de grondrechten op privacy. Het Europese Hof van Justitie zal zo'n wet bijna met hun ogen dicht nietig verklaren.
Dat klopt. En wat zegt het over wie dat het wel in het voorstel stond?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Tiberius »

Precies.
Persoonlijk vind ik dat je hem dat niet aan moet rekenen. In de hitte van de coronacrisis is er wel meer geroepen, maar gelukkig leven we in een rechtstaat en worden sommige extreme gedachten weer bijgestuurd door anderen.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Wim Anker »

Tiberius schreef:Precies.
Persoonlijk vind ik dat je hem dat niet aan moet rekenen. In de hitte van de coronacrisis is er wel meer geroepen, maar gelukkig leven we in een rechtstaat en worden sommige extreme gedachten weer bijgestuurd door anderen.
hem specifiek niet mischien, maar dat de regering niet zelf het reinigend vermogen heeft dergelijke oprispingen te verwijderen voordat ze in een concept wettekst staan is zorgelijk. En hij is wrl chef corona in de regering.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door alexv »

Tiberius schreef:Precies.
Persoonlijk vind ik dat je hem dat niet aan moet rekenen. In de hitte van de coronacrisis is er wel meer geroepen, maar gelukkig leven we in een rechtstaat en worden sommige extreme gedachten weer bijgestuurd door anderen.

Hier nog een interessante beschouwing. https://wimvoermans.blog/ Maar waar het mij om gaat is dat de Jonge het aandurft met zo een wet te komen. Dit is heel zorgelijk zelfs nu de wet aangepast is. De rechtstaat wordt gewoon opgeheven. En het is een trend.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door Anselmus »

alexv schreef:
Tiberius schreef:Precies.
Persoonlijk vind ik dat je hem dat niet aan moet rekenen. In de hitte van de coronacrisis is er wel meer geroepen, maar gelukkig leven we in een rechtstaat en worden sommige extreme gedachten weer bijgestuurd door anderen.

Hier nog een interessante beschouwing. https://wimvoermans.blog/ Maar waar het mij om gaat is dat de Jonge het aandurft met zo een wet te komen. Dit is heel zorgelijk zelfs nu de wet aangepast is. De rechtstaat wordt gewoon opgeheven. En het is een trend.
Die trend herken ik ook. En het viel me van De Jong tegen dat hij als christen kwam met een voorstel om het humanistisch verbond een kader te laten schrijven voor pastoraat aan homo's. Los van hoe er soms omgegaan werd/wordt met deze mensen, het geeft totaal geen pas om dit kader te laten schrijven en op te leggen aan kerken. Dat gaat regelrecht tegen de grondwet in en dat is een gevaarlijke ontwikkeling.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Lijsttrekkersverkiezing CDA

Bericht door parsifal »

Juist van Christen-Democraten zou ik inderdaad verwachten dat er goed wordt nagedacht over waar de macht van de overheid moet ophouden. Dat Omzigt populairder zou zijn en meer stemmen zou trekken zegt me niet zo veel. Wat wel belangrijk is is dat partijen duidelijk ideologische lijnen hebben. Het zou mooi zijn als PvdA weer zou staan voor een staat waar de laagstbetaalde beroepen betere werkomstandigheden krijgen, VVD voor een meer vrije markt, CDA heel duidelijk voor souvereiniteit in eigen kring etc. Dan kan de kiezer ook een lange termijn plan kiezen.

Een CDAer die vrijheid van godsdienst niet heel serieus neemt (ook als het gaat om de Islam trouwens) kan ik niet serieus nemen. De overheid mag trouwens wel verzoeken doen aan kerken en moskees en natuurlijk ingrijpen als er opgeroepen wordt om de maatschappij buiten kerk of moskee te ontregelen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie