Demonstratie Dam Amsterdam

Halsema moet weg

Ja
42
81%
Nee
7
13%
Geen mening
3
6%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 52

alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door alexv »

DDD schreef:Als ik deze foto zie, drukt de last van de demonstratie ook niet erg zwaar op haar.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ve ... -1.1667507

Ik begrijp enerzijds niet dat ze nog niet is afgetreden, anderzijds; ze geeft er al sinds haar aantreden blijk van geen antenne te hebben voor wat hoort en niet hoort en in een eigen bubbel te leven. En daarnaast is het natuurlijk fijn dat de gemeenteraad alsnog de kans krijgt om haar weg te sturen.
Linkse mensen hebben geen antenne, die hebben een doel.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door DDD »

Dat lijkt me een kortzichtig standpunt. Je kunt hetzelfde zeggen van complotdenkers en andere rechtse lieden.

Ik ken genoeg linkse broeders en zusters die wel beschikken over enige bestuurlijke en maatschappelijke sensitiviteit.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door eilander »

DDD schreef:Als ik deze foto zie, drukt de last van de demonstratie ook niet erg zwaar op haar.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ve ... -1.1667507

Ik begrijp enerzijds niet dat ze nog niet is afgetreden, anderzijds; ze geeft er al sinds haar aantreden blijk van geen antenne te hebben voor wat hoort en niet hoort en in een eigen bubbel te leven. En daarnaast is het natuurlijk fijn dat de gemeenteraad alsnog de kans krijgt om haar weg te sturen.
Je moet de gemoedsgesteldheid van iemand niet aflezen aan de hand van een persfoto, en al helemaal niet van iemand die gewend is in de schijnwerpers te staan. Om met jouw woorden te spreken: ik vind dat nogal dom.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door DDD »

Helemaal niet.

Zij wist dat ze op de foto zou komen, en had moeten weten dat daar kritisch naar gekeken zou worden. Ze heeft een button op, en doet duidelijk mee aan de demonstratie. Ik zeg heus niet dat bestuurders altijd gekweld moeten kijken bij het bespreken van bestuurlijke problemen, maar je zou Mark Rutte niet breed lachend over de coronadoden zien praten. Er is niets mis met humor, maar als je enig zicht hebt op de pers, dan weet je dat zoiets niet kan.

Ik vind jouw reactie daarom naïef. Als je haar media-uitingen van de laatste maanden en eigenlijk al een jaar hebt gevolgd, dan past dit geheel in haar eigen lijn.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Bonny »

Het grote probleem is dat Femke Halsema geen bestuurder is, maar politicus.
The Groom's still waiting at the altar
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Piet Puk »

Benieuwd of burgemeester Halsema ook op Refoforum kijkt. Anders weet ze wat ze volgens deze peiling het beste kan doen. Overigens was het volgens een peiling landelijk ook 69%.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door -DIA- »

Marco schreef:
-DIA- schreef:Ik denk dat de mens van nu, ondanks alle geweld, toch een te positief mensbeeld heeft.
Dat blijkt uit heel de aanpak de coronacrisis, althans de bewoordingen daarvan. Van overheidswege is nooit het woord 'oordeel' gevallen, of een verwijzing naar onze schuld.
Het niet kennen van de mens, geeft vanzelf een te positief mensbeeld, lijkt me. We kunnen het immers samen wel oplossen?
Verder is op te merken dat mensen meer en meer losgeslagen lijken van Bijbelse normen en waarden. Demonstreren past in het geheel niet, zeker in deze zin, bij christelijk denken. Daarmee toont de mens van nu dat hij buiten God rekent.
Het is niet aan de overheid om 'oordeel' aan de coronacrisis te verbinden. Net zo min als de overheid die aan Ebola of sprinkhanenplaag verbindt. Eerder vreemd dat wij pas over oordeel beginnen als er een keertje een crisis hier in Europa langskomt.

Ergens geldt datzelfde ook voor het 'samen oplossen'. Dat vinden we niet gepast. Maar andere dingen doen we wel 'samen' (of zelfs alleen). Waarom zou je wel samen een tent op kunnen zetten, maar niet samen een crisis op kunnen lossen? We kunnen dit prima 'samen' oplossen, net zoals we samen een fiets kunnen repareren. Óf.. we kunnen samen geen erwtensoep koken, zoals we ook samen geen crisis kunnen oplossen.
Ik bedoel het anders. De overheid mag vanzelf ook geen oordeel uitspreken, in die zin als u bedoelt. We denken meer en meer zoals de wereld om ons heen, en het onderscheid tussen Kerk en wereld wordt uitgewist. Maar de overheid als Gods dienaresse heeft ons wel te wijze op Hem die alles stuurt. Die met dit kleine virus de hele wereld als het ware stil zette, en dit is nog meer een heel klein beginsel van wat het is als Hij ten gerichte komt. Dan zal het toch zijn: Ik heb gesproken, en waar heeft het u gebracht?
En vanzelf, denk even na, natuurlijk moeten wij doen wat onze hand vindt om te doen. Maar we mogen niet snoeven dat Wij het wel zullen oplossen zonder ook maar éénmaal Gods Naam te noemen of te wijzen op Zijn grote kracht. Als wij nu niet opmerken zouden we dan niet veel zwaardere oordelen over ons afroepen? Merk op! Dat bedoelde ik. En juist dit is het oordeel in jet oordeel: We zien het niet. erger, we willen het niet zien. Denk aan de dagen, zoals voorzegd, aan de dagen van Lot en Noach. Maar we horen niet, want we zijn horende doof en ziende blind. En we gaan over (dat willen we tenminste) tot de orde van de dag.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door DDD »

Wat heeft dat met de demonstratie te maken?

Er zijn al veel zwaardere oordelen. Zoals bijvoorbeeld racisme en het gat in de ozonlaag. De enorme toename van het aantal welvaartsziekten. En de opwarming van de aarde. Niet alleen vanwege het smelten van de gletsjers, maar ook vanwege de verwoestijning van delen van Afrika. Om maar te zwijgen over de hongersnoden in slecht bestuurde Afrikaanse landen.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Wat heeft dat met de demonstratie te maken?

Er zijn al veel zwaardere oordelen. Zoals bijvoorbeeld racisme en het gat in de ozonlaag. De enorme toename van het aantal welvaartsziekten. En de opwarming van de aarde. Niet alleen vanwege het smelten van de gletsjers, maar ook vanwege de verwoestijning van delen van Afrika. Om maar te zwijgen over de hongersnoden in slecht bestuurde Afrikaanse landen.
Maar is dat alles een oordeel, of gewoon consequentie van menselijk handelen. Ik heb er altijd moeite mee als mensen snel roepen over oordelen zus en oordelen zo. Dat brengt mijns inziens onvoldoende het menselijk handelen en de menselijke verantwoordelijkheid in beeld dat heeft geleidt tot een bepaalde negatieve uitkomsten.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door DDD »

Dat geldt voor de Covid-19 ook in belangrijke mate. Het maakt het niet minder erg.

Het is een oordeel als je scheidt. Ook al ben je daar zelf bij. Ik zie daar geen tegenstelling in.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Dat geldt voor de Covid-19 ook in belangrijke mate. Het maakt het niet minder erg.

Het is een oordeel als je scheidt. Ook al ben je daar zelf bij. Ik zie daar geen tegenstelling in.
Het gaat er niet om of iets erg of minder erg is, het gaat erom dat mensen een bepaalde negatieve ontwikkelingen duiden als Gods handelen of een oordeel van God en daarbij de menselijke verantwoordelijkheid geheel of deels buiten beschouwing laten.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door DDD »

Geen idee. Maar waar haal je vandaan dat ik het eigen handelen van de mens daarbij buiten beschouwing zou laten?
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Geen idee. Maar waar haal je vandaan dat ik het eigen handelen van de mens daarbij buiten beschouwing zou laten?
Je spreekt over het gat in de ozonlaag en racisme als oordeel (dat laatste kan ik overigens niet geheel plaatsen). Ik zie vooraleerst menselijk handelen dat daar de basis van is. Evenzeer voor opwarming van de aard en daarbij gepaard gaande consequenties.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door DDD »

Volgens mij zit het probleem meer in jouw definitie van 'oordeel' dan in de onduidelijkheid van wat ik schrijf.

Het is mij volkomen duidelijk dat de mens(heid) veel oordelen over zichzelf afroept. Dat maakt de straf niet minder erg. De verantwoordelijkheid van mensen wel groter. Het lijkt mij dat de voorbeelden die ik noemde op dat punt duidelijk genoeg zijn. Ik schrijf zelfs uitdrukkelijk over slecht bestuur.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door -DIA- »

Misschien is het noodzaak dat ik van het forum weg moet. Want ik kan niet anders zeggen dat er zoveel is wat de gezonde leer weerspreekt, en zoveel wat de verstandsleer omhelst.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie