Demonstratie Dam Amsterdam

Halsema moet weg

Ja
42
81%
Nee
7
13%
Geen mening
3
6%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door huisman »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik schrik toch wel van het verhaal van deze docent.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/de ... -1.1676200

Het lijkt me wenselijk dat de school hier op gepaste wijze aandacht voor vraagt. Echt vreselijk wat die man allemaal naar zich toe geslingerd krijgt.

Ik heb overigens respect dat hij toch op zijn plaats blijft, en voor hoe hij er mee omgaat. Daar kan de beelden vernielende groepering nog veel van leren.
Het stukje superieur voelen komt helaas zeer voor in reformatorische kringen. Heel bijzonder, want dan wordt er toch slecht geluisterd op zondag.
Het gaat hier om een hele cultuur in Neder-Betuwe en omgeving. Het is vrij normaal om alle Achmeds en Mohammeds belachelijk te maken en dat stopt niet als men geen schoolgaande leeftijd meer heeft. Nagenoeg alle eerste reacties gaan ook om het beschermen van persoonlijk bezit, zowel in discussies over de algemene vluchtelingenpolitiek als individueel racisme. Die gesloten houding tegen alles wat anders is zeer kwalijk.
Eens om dit kwalijk te vinden maar oneens om dit bepaalde groepen in de schoenen te schuiven. In de zeer seculiere omgeving waar ik werk wordt er lustig op los gediscrimineerd . Op afkomst, kleur en geaardheid.
Het komt helaas in heel ons land veelvuldig voor .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Herman schreef:
Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik schrik toch wel van het verhaal van deze docent.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/de ... -1.1676200

Het lijkt me wenselijk dat de school hier op gepaste wijze aandacht voor vraagt. Echt vreselijk wat die man allemaal naar zich toe geslingerd krijgt.

Ik heb overigens respect dat hij toch op zijn plaats blijft, en voor hoe hij er mee omgaat. Daar kan de beelden vernielende groepering nog veel van leren.
Het stukje superieur voelen komt helaas zeer voor in reformatorische kringen. Heel bijzonder, want dan wordt er toch slecht geluisterd op zondag.
Het gaat hier om een hele cultuur in Neder-Betuwe en omgeving. Het is vrij normaal om alle Achmeds en Mohammeds belachelijk te maken en dat stopt niet als men geen schoolgaande leeftijd meer heeft. Nagenoeg alle eerste reacties gaan ook om het beschermen van persoonlijk bezit, zowel in discussies over de algemene vluchtelingenpolitiek als individueel racisme. Die gesloten houding tegen alles wat anders is zeer kwalijk.
Eens om dit kwalijk te vinden maar oneens om dit bepaalde groepen in de schoenen te schuiven. In de zeer seculiere omgeving waar ik werk wordt er lustig op los gediscrimineerd . Op afkomst, kleur en geaardheid.
Het komt helaas in heel ons land veelvuldig voor .
In de omgeving waar ik verkeer, ook behoorlijk seculier, amper. Ik heb collega's van allerlei afkomsten, voorkeuren etc. Ik vind dat bepaalde groepen, te weten onze gezindte, beter zou moeten weten.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Herman »

huisman schreef: maar oneens om dit bepaalde groepen in de schoenen te schuiven.
Van christenen wordt een iets hogere moraal verwacht. Ik verwacht dat althans wel. Overigens heb ik in een eerder draadje openlijk toegegeven dat ik me niet aan allerlei racistische tendensen kan onttrekken. Ik ben gewoon bijvoorbeeld voorstander van etnisch profileren door opsporingsdiensten. Je moet de boeven wel zoeken daar waar ze zitten.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
Herman schreef:
Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik schrik toch wel van het verhaal van deze docent.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/de ... -1.1676200

Het lijkt me wenselijk dat de school hier op gepaste wijze aandacht voor vraagt. Echt vreselijk wat die man allemaal naar zich toe geslingerd krijgt.

Ik heb overigens respect dat hij toch op zijn plaats blijft, en voor hoe hij er mee omgaat. Daar kan de beelden vernielende groepering nog veel van leren.
Het stukje superieur voelen komt helaas zeer voor in reformatorische kringen. Heel bijzonder, want dan wordt er toch slecht geluisterd op zondag.
Het gaat hier om een hele cultuur in Neder-Betuwe en omgeving. Het is vrij normaal om alle Achmeds en Mohammeds belachelijk te maken en dat stopt niet als men geen schoolgaande leeftijd meer heeft. Nagenoeg alle eerste reacties gaan ook om het beschermen van persoonlijk bezit, zowel in discussies over de algemene vluchtelingenpolitiek als individueel racisme. Die gesloten houding tegen alles wat anders is zeer kwalijk.
Klopt. Ik heb me erg boos gemaakt toen hier in een buurgemeente sterk werd geprotesteert tegen een AZC en mijn geloofsgenoten vooraan op de barricade stonden.
Bedoel je hiermee Geldermalsen of een buurgemeente in het Zeeuwse?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door JvW »

Maanenschijn schreef: Bedoel je hiermee Geldermalsen of een buurgemeente in het Zeeuwse?
Het was in ieder geval in het Zeeuwse het geval. Ik heb me hier ook erg aan gestoord.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Jantje »

JvW schreef:
Maanenschijn schreef: Bedoel je hiermee Geldermalsen of een buurgemeente in het Zeeuwse?
Het was in ieder geval in het Zeeuwse het geval. Ik heb me hier ook erg aan gestoord.
Ik ook. Er werden zelfs varkenskoppen op de stoep gelegd toch? De zotheid gekroond.

Maar we moeten wel onthouden dat wij allen van dezelfde lap gescheurd zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Maanenschijn »

Jantje schreef:
JvW schreef:
Maanenschijn schreef: Bedoel je hiermee Geldermalsen of een buurgemeente in het Zeeuwse?
Het was in ieder geval in het Zeeuwse het geval. Ik heb me hier ook erg aan gestoord.
Ik ook. Er werden zelfs varkenskoppen op de stoep gelegd toch? De zotheid gekroond.

Maar we moeten wel onthouden dat wij allen van dezelfde lap gescheurd zijn.
Aha, ik wist niet dat het in Zeeland ook gespeeld had. Van Geldermalsen is het me wel bekend.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Mara »

Ik meen dat er predikanten zijn die moeite hebben om een adoptiekind te dopen.
Waar komt dat dan vandaan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef:Ik meen dat er predikanten zijn die moeite hebben om een adoptiekind te dopen.
Waar komt dat dan vandaan?
Geestelijke onderontwikkeldheid.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Erskinees »

Dat is nog een overblijfsel van de Dordtse Synode (al liepen de meningen toen al uiteen). Daar is toen besloten dat de doop als teken van het verbond komt alleen toe aan de kinderen van gelovige ouders. Bij geadopteerde kinderen kun je dat vaak niet weten was de redenatie. Doop en verbond waren in die tijd veel meer gebonden aan gelovige ouders.
Verschillende kerkgenootschappen hebben in de 20e eeuw besloten dat geadopteerde kinderen ook gedoopt kunnen worden (NHK, CGK, GG etc.).
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef:Ik meen dat er predikanten zijn die moeite hebben om een adoptiekind te dopen.
Waar komt dat dan vandaan?
Geestelijke onderontwikkeldheid.
Graag een beetje respect.

En dat heeft trouwens ook niks met racisme te maken. Een adoptiekind kan ook blank zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door huisman »

Mara schreef:Ik meen dat er predikanten zijn die moeite hebben om een adoptiekind te dopen.
Waar komt dat dan vandaan?
Was vroeger erg sterk in de gereformeerd vrijgemaakte kerk en tot lang ook in de GG(iN)Het waren dus meer kerkverbanden die dit niet dopen van adoptiekinderen praktiseerden
In de CGK kerkorde is in 1965/66 toegevoegd bij het art60 (over de doop) Dat kinderen die wettig zijn geadopteerd door leden van de kerk recht hebben op de heilige doop.

De terughoudendheid hing samen met de vraag of vaststond dat de aangenomen kinderen , kinderen des verbonds waren
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef: Bedoel je hiermee Geldermalsen of een buurgemeente in het Zeeuwse?
Het Zeeuwse.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Jantje »

In de GGiN is dat nu vaak nog steeds zo, @huisman.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Graag een beetje respect.
Respect voor wat?
Plaats reactie