Demonstratie Dam Amsterdam

Halsema moet weg

Ja
42
81%
Nee
7
13%
Geen mening
3
6%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 52

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Piet Puk »

Wellicht hebben meerderen al gezien dat de Dam 'bomvol' is. Wat vinden jullie hiervan? Is de positie van de burgemeester nog te handhaven?
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Nathanaël »

Piet Puk schreef:Wellicht hebben meerderen al gezien dat de Dam 'bomvol' is. Wat vinden jullie hiervan? Is de positie van de burgemeester nog te handhaven?
Bijzonder dat ze impliciet de boodschap afgeeft dat de corona-regels niet belangrijk zijn. "Mensen zijn zelf verantwoordelijk." Deze demonstratie is belangrijker dan het tegengaan van de verspreiding van het virus. Ik kan dat toch moeilijk serieus nemen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6460
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Posthoorn »

Te bizar voor woorden!
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Erskinees »

Vreemde gewaarwording inderdaad. Er zijn genoeg lege pleinen, parken en stadions in Amsterdam waar de betogers in groepen naartoe gestuurd hadden kunnen worden door Halsema. Dan hadden de coronamaatregelen nageleefd kunnen worden en de demonstratievrijheid was, denk ik, ook niet beperkt. Las dat iemand het een dikke middelvinger naar de zorgprofessionals noemde, dat kan ik me wel voorstellen. Een nieuwe uitbraak is zo gecreëerd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Tiberius »

Volgens Halsema is iedereen zelf verantwoordelijk voor de naleving van de corona maatregelen.
Dat is juridisch gezien een interessante interpretatie van de noodverordening van Amsterdam. Biedt ook perspectief voor andere samenkomsten, zoals kerkdiensten waar ook een grondrecht mee gemoeid is.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Nathanaël »

Tiberius schreef:Volgens Halsema is iedereen zelf verantwoordelijk voor de naleving van de corona maatregelen.
Dat is juridisch gezien een interessante interpretatie van de noodverordening van Amsterdam. Biedt ook perspectief voor andere samenkomsten, zoals kerkdiensten waar ook een grondrecht mee gemoeid is.
Dat was ook mijn gedachte. Ik vraag me echter wel af of Halsema een anti-abortus demonstratie (bijv.) ook zo belangrijk had gevonden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Herman »

Tiberius schreef:Volgens Halsema is iedereen zelf verantwoordelijk voor de naleving van de corona maatregelen.
Dat is juridisch gezien een interessante interpretatie van de noodverordening van Amsterdam. Biedt ook perspectief voor andere samenkomsten, zoals kerkdiensten waar ook een grondrecht mee gemoeid is.
Is de vorige noodverordening nog van kracht, of liep die tot 31 mei?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Johann Gottfried Walther »

"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Piet Puk »

Wat ik me afvraag: is een dodenherdenking ondergeschikt aan een demonstratie tegen racisme? Begrijp me goed: toen zaten we nog wel in een andere situatie.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door helma »

Nathanaël schreef:
Tiberius schreef:Volgens Halsema is iedereen zelf verantwoordelijk voor de naleving van de corona maatregelen.
Dat is juridisch gezien een interessante interpretatie van de noodverordening van Amsterdam. Biedt ook perspectief voor andere samenkomsten, zoals kerkdiensten waar ook een grondrecht mee gemoeid is.
Dat was ook mijn gedachte. Ik vraag me echter wel af of Halsema een anti-abortus demonstratie (bijv.) ook zo belangrijk had gevonden.
Te bizar voor woorden.
Wij mochten niet 'demonstreren' bij de klinieken in elk geval.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door DDD »

Ik begin me ook een beetje af te vragen waar het gezond verstand van Halsema zit. Dat was al eerder een punt van aandacht.

Ik ben heel links, daar hoeft het niet aan te liggen. Maar ze lijkt politiek niet erg sensitief en tamelijk kortzichtig. Dat speelde ook al bij het begin van de coronacrisis.

Overigens is de situatie in Amerika ook zorgelijk en zeker aandacht waard. Ook toen Amerika nog een redelijk welvarend land was, speelde dit probleem al, en naarmate Amerika meer een derdewereldland wordt, lijkt het alleen maar erger te worden.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Van Ewijk »

Piet Puk schreef:Wellicht hebben meerderen al gezien dat de Dam 'bomvol' is. Wat vinden jullie hiervan? Is de positie van de burgemeester nog te handhaven?
Ik vind dat ze beter rozen kan gaan schikken of onderleggers kan gaan haken.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Hollander »

Herman schreef:
Tiberius schreef:Volgens Halsema is iedereen zelf verantwoordelijk voor de naleving van de corona maatregelen.
Dat is juridisch gezien een interessante interpretatie van de noodverordening van Amsterdam. Biedt ook perspectief voor andere samenkomsten, zoals kerkdiensten waar ook een grondrecht mee gemoeid is.
Is de vorige noodverordening nog van kracht, of liep die tot 31 mei?
Per 1 juni is een nieuwe, ruimere noodverordening in Amsterdam van toepassing.
"Het verbod op samenkomsten in de openbare ruimte is opgeheven. Buiten mogen mensen bij elkaar komen, maar moeten wel 1,5 meter afstand houden (met uitzondering van gezamenlijke huishoudens)."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door refo »

Nou ja, allemaal niet zo slim op de eerste dag van de verruiming.
Zelf zegt ze dat er een aanvraag lag voor een antiracismebetoging. Verwacht werden max 300 mensen. Aangezien organisaties dat getal meestal overdrijven, leek er geen probleem.
Je vraagt je af wat er nog gedaan kon worden, toen het teveel werd. Niemand zit tenslotte op veldslagen tussen politie en demonstranten te wachten.
Het gevolg zal nu wel zijn: geen demonstrates meer.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Demonstratie Dam Amsterdam

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:Nou ja, allemaal niet zo slim op de eerste dag van de verruiming.
Zelf zegt ze dat er een aanvraag lag voor een antiracismebetoging. Verwacht werden max 300 mensen. Aangezien organisaties dat getal meestal overdrijven, leek er geen probleem.
Je vraagt je af wat er nog gedaan kon worden, toen het teveel werd. Niemand zit tenslotte op veldslagen tussen politie en demonstranten te wachten.
Het gevolg zal nu wel zijn: geen demonstrates meer.
Ik las inderdaad ook het stuk over de max 300. Is het, wanneer dit aantal zo wordt overschreden, dan wijs er zwaar met politie, ME etc op af te gaan of was dit beter. Ik denk het laatste. Daar moet Halsema in haar verklaring ook gewoon bij blijven. Niet uitwijden over 'eigen verantwoordelijkheid' etc.
Plaats reactie