De speech van Rutte

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

De speech van Rutte

Bericht door Mara »

Alvast maar een nieuw topic aangemaakt.
We zijn heel erg onder de indruk van de speech.
Wat een ernstige boodschap!
Maar wel realistisch.
En hij toont leiderschap.
Respect!!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: De speech van Rutte

Bericht door FlyingEagle »

Zeker zat daar een leider. Het was te zien dat het hen wat deed.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: De speech van Rutte

Bericht door Posthoorn »

Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: De speech van Rutte

Bericht door Chrisje72 »

Ik vond het op zich niets nieuws brengen, maar wel een goede samenvatting van waarom deze maatregelen op deze manier.
Hij zag er slecht uit vond ik
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: De speech van Rutte

Bericht door Jeremiah »

Tja, meer dan puike speech natuurlijk. Eerlijk en duidelijk verhaal.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: De speech van Rutte

Bericht door Piet Puk »

Ik mis een belangrijk item in de speech van Rutte. We moeten alles samen doen om uit de crisis te raken. Tja, als de mens het moet gaan doen.....
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: De speech van Rutte

Bericht door FlyingEagle »

Piet Puk schreef:Ik mis een belangrijk item in de speech van Rutte. We moeten alles samen doen om uit de crisis te raken. Tja, als de mens het moet gaan doen.....
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk maar ik had het ook niet verwacht.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: De speech van Rutte

Bericht door Jeremiah »

Ik wilde t zeggen. Maar idd. De verootmoediging voor God. Wij hebben gezondigd.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: De speech van Rutte

Bericht door Piet Puk »

FlyingEagle schreef:
Piet Puk schreef:Ik mis een belangrijk item in de speech van Rutte. We moeten alles samen doen om uit de crisis te raken. Tja, als de mens het moet gaan doen.....
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk maar ik had het ook niet verwacht.
Ik ook niet. Wel verdrietig. Daarom te meer gebed nodig. Ongetwijfeld menselijk gezien een goede speech als staatsman.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De speech van Rutte

Bericht door -DIA- »

Chrisje72 schreef: Hij zag er slecht uit vond ik
Het was ook een harde boodschap. Maar zoals we weten, over het algemeen is dhr. Rutte een optimist, een man die zaken nuchter (zo niet eens te luchtig) kan verwoorden. Ik denk wel dat de toestand in de wereld, die ook ons land daarom treft, en we geen raad weten met ons menselijk kunnen en kennen, hem ook niet in de koude kleren laat.

Maar toch... dat ene wat hij 'vergat'... nee, of was toch geen vergeten? Wat zou het daarom een wonder zijn als hij, nu hij geen raad weet, te rade te gaan bij die Ene, Wiens Naam ook Raad is...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De speech van Rutte

Bericht door Mara »

We zagen in een vergelijking ook de speech van wijlen premier den Uyl, ten tijde van de oliecrisis.
Deze speech zou nu niet goed worden gekeurd, te somber, te gedragen.
Het moet realistisch zijn, overtuigend, maar wel helder en er moet een zeker optimisme in doorklinken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: De speech van Rutte

Bericht door Hollander »

Onze MP heeft nodig dat biddende christenen om hem heen staan, hetzij op afstand.
elbert
Berichten: 1332
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: De speech van Rutte

Bericht door elbert »

De speech van Rutte: goede toon en daarom zullen veel mensen het een goede speech vinden.
Maar het gaat niet om de toon, het gaat om de inhoud.
Over de inhoud moet namelijk nog een hard robbertje gevochten worden.
Want Nederland is straks het enige land ter wereld dat voor "herd immunity" (groepsimmuniteit) gaat.
In de rest van de wereld vindt men dat een levensgevaarlijke strategie die mogelijk niet werkt en die vele duizenden slachtoffers zal gaan eisen. Een simpele rekensom leert dat om groepsimmuniteit te verkrijgen, minimaal 7,5 miljoen Nederlanders de ziekte moeten krijgen. Met een voorzichtig sterftecijfer hebben we het dan over minstens 44.000 doden (zie deze twitterdraad)!
Ik denk niet dat veel mensen dit uit de speech van Rutte hebben kunnen opmaken, maar daar komt het dan op neer.
De wereldgezondheidsorganisatie WHO spoort daarom landen aan om het virus met alle mogelijke middelen te bestrijden. Dat zien we landen om ons heen nu doen: Frankrijk, Duitsland en zelfs Groot-Brittannie (dat eerst groepsimmuniteit wilde) is nu overstag.
Nederland staat dus alleen met deze strategie.
Laatst gewijzigd door elbert op 17 mar 2020, 08:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De speech van Rutte

Bericht door Herman »

elbert schreef:Want Nederland is straks het enige land ter wereld dat voor "herd immunity" (groepsimmuniteit) gaat.

Nederland staat dus alleen met deze strategie.
Het is de vraag of je met de nederlandse strategie ook gewoon tot een lock down komt. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat niet zo zal zijn.
elbert
Berichten: 1332
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: De speech van Rutte

Bericht door elbert »

Herman schreef:Het is de vraag of je met de nederlandse strategie ook gewoon tot een lock down komt. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat niet zo zal zijn.
We hebben nu een gematigde lockdown. Mijn verwachting is dat er met deze maatregelen nog heel lang moet worden doorgegaan, om groepsimmuniteit te bereiken en om de ziekenhuizen niet te overbelasten. Ik denk ook dat het virus niet controleerbaar is.
Daarom denk ik dat de aanpak van andere landen: lockdown, uitgebreid testen en als de wiedeweer aan een vaccin werken, tot een beter en sneller resultaat zal leiden.
Plaats reactie