Voorlopers ChristenUnie

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door Dodo »

Als jullie denken dat de CU een soort SGP-light is, hebben jullie niet veel begrip van politiek. Het zijn verschillende partijen, met verschillende standpunten en ideeën.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef: Ik denk dat ze in het hart volmondig mee in stemmen, maar publiekelijk dat niet kunnen doen.
Maar het is wel een vraag of je als refo in zo'n positie mag verkeren, ik zou dat zelf niet aan kunnen, dan maar een PvdA'er dan een SGP
Pieter Verhoeve geeft duidelijk aan niet achter Nashville te staan, dus ook niet in zijn hart.

,,In Oudewater mag je zijn wie je bent. We willen een inclusieve gemeente zijn. Dat vind ik heel belangrijk. Ik herken me niet in de Nashville-verklaring en onderschrijf deze niet. In plaats van polarisatie via eenzijdige verklaringen, pleit ik voor een respectvolle en open dialoog", zegt Verhoeve op de Facebookpagina van ‘Je bent pas een Oudewaternaar als...’
Bron: AD

En dan inderdaad een roze stropdas gaan dragen. Ik zou het niet t.o.v. God kunnen verantwoorden om een symbool van gelijkwaardigheid van homoseksueliteit om mijn nek te gaan dragen, als je weet wat de achterliggende ideologie hiervan is.
Was die roze stropdas in antwoord op Nashville? Ik ken Pieter nl al jaren en heb hem vaak genoeg met felle stropdassen gezien.
Helaas is het antwoord ja.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door Bezorgd »

J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef:Wat vind hij dan van de SGP ?
Dan is hij meer een CU man
Hij is op zijn 15e bij de SGP jongeren begonnen, maar heeft na die tijd (terwijl hij al actief was in de SGP) waarschijnlijk een ontwikkeling meegemaakt. Het zou mijns inziens beter zijn als hij consequenties zou trekken uit zijn verschuiving, en zich zou aansluiten bij de CU.
Sterker, voor sommige CU burgemeesters heb ik meer respect.
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door Geytenbeekje »

Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef: Ik denk dat ze in het hart volmondig mee in stemmen, maar publiekelijk dat niet kunnen doen.
Maar het is wel een vraag of je als refo in zo'n positie mag verkeren, ik zou dat zelf niet aan kunnen, dan maar een PvdA'er dan een SGP
Pieter Verhoeve geeft duidelijk aan niet achter Nashville te staan, dus ook niet in zijn hart.

,,In Oudewater mag je zijn wie je bent. We willen een inclusieve gemeente zijn. Dat vind ik heel belangrijk. Ik herken me niet in de Nashville-verklaring en onderschrijf deze niet. In plaats van polarisatie via eenzijdige verklaringen, pleit ik voor een respectvolle en open dialoog", zegt Verhoeve op de Facebookpagina van ‘Je bent pas een Oudewaternaar als...’
Bron: AD

En dan inderdaad een roze stropdas gaan dragen. Ik zou het niet t.o.v. God kunnen verantwoorden om een symbool van gelijkwaardigheid van homoseksueliteit om mijn nek te gaan dragen, als je weet wat de achterliggende ideologie hiervan is.
Was die roze stropdas in antwoord op Nashville? Ik ken Pieter nl al jaren en heb hem vaak genoeg met felle stropdassen gezien.

Ps. Ik heb zelf ook 2 roze stropdassen. Puur omdat het af en toe leuk vindt.
Jij beweegt in de elite kring van de SGP ? :nananere
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:Ps. Ik heb zelf ook 2 roze stropdassen. Puur omdat het af en toe leuk vindt.
Daar is niks mis mee. Ik maak ook foto's van regenbogen. En app ze door naar mijn vrouw.

Maar als ik in reactie op het Nashville statement regenboogvlaggen ga uithangen, dan gaat daar een heel ander signaal van uit.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 28 jan 2020, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:Ps. Ik heb zelf ook 2 roze stropdassen. Puur omdat het af en toe leuk vindt.
Daar is niks mis mee. Ik maak ook foto's van regenbogen. En app ze door naar mijn vrouw.

Maar als ik in reactie op het Nashville statement regenbloosvlaggen ga uithangen, dan gaat daar een heel ander signaal van uit.
Dat begrijp ik ja.
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door Zeeuw »

Geytenbeekje schreef:
Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef: Ik denk dat ze in het hart volmondig mee in stemmen, maar publiekelijk dat niet kunnen doen.
Maar het is wel een vraag of je als refo in zo'n positie mag verkeren, ik zou dat zelf niet aan kunnen, dan maar een PvdA'er dan een SGP
Pieter Verhoeve geeft duidelijk aan niet achter Nashville te staan, dus ook niet in zijn hart.

,,In Oudewater mag je zijn wie je bent. We willen een inclusieve gemeente zijn. Dat vind ik heel belangrijk. Ik herken me niet in de Nashville-verklaring en onderschrijf deze niet. In plaats van polarisatie via eenzijdige verklaringen, pleit ik voor een respectvolle en open dialoog", zegt Verhoeve op de Facebookpagina van ‘Je bent pas een Oudewaternaar als...’
Bron: AD

En dan inderdaad een roze stropdas gaan dragen. Ik zou het niet t.o.v. God kunnen verantwoorden om een symbool van gelijkwaardigheid van homoseksueliteit om mijn nek te gaan dragen, als je weet wat de achterliggende ideologie hiervan is.
Was die roze stropdas in antwoord op Nashville? Ik ken Pieter nl al jaren en heb hem vaak genoeg met felle stropdassen gezien.

Ps. Ik heb zelf ook 2 roze stropdassen. Puur omdat het af en toe leuk vindt.
Jij beweegt in de elite kring van de SGP ? :nananere
Haha, ik werk met een SGP burgemeester, heb bij de SGPj gezeten en 12 jaar SGP gemeentepolitiek. Dan kom je wel eens iemand tegen. :D
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef:Wat vind hij dan van de SGP ?
Dan is hij meer een CU man
Hij is op zijn 15e bij de SGP jongeren begonnen, maar heeft na die tijd (terwijl hij al actief was in de SGP) waarschijnlijk een ontwikkeling meegemaakt. Het zou mijns inziens beter zijn als hij consequenties zou trekken uit zijn verschuiving, en zich zou aansluiten bij de CU.
Sterker, voor sommige CU burgemeesters heb ik meer respect.
Dat mag. Ik vind de term ‘politieke partij-burgemeester’ al geen goede.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door parsifal »

Allereerst. Wees dankbaar voor Christelijke partijen, zowel SGP als CU en Christen-Democratische partijen als het CDA. In Zweden hebben we alleen een kleine Christen-Democratische partij, waarbij het iedere verkiezing weer de vraag is of ze de kiesdrempel halen. Zeker in tijden dat de vrijheid van onderwijs onder druk staat zijn dit soort partijen belangrijk.

Verder is een burgemeester de burgemeester van iedereen, ook van de homos, joden en moslims in de stad. Als bijvoorbeeld homos of transgenders zich aangevallen voelen (en ook vanuit reformatorische kring was er kritiek op de toon van de Nashville verklaring, ook door mensen die een homoseksuele relatie afwijzen) dan is het ook de taak van de burgemeester deze mensen een hart onder de riem te steken. Je mag zaken zondig noemen (ook als burgemeester), maar je blijft ook verantwoordelijk voor de "sociale veiligheid" van je burgers.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef:Allereerst. Wees dankbaar voor Christelijke partijen, zowel SGP als CU en Christen-Democratische partijen als het CDA. In Zweden hebben we alleen een kleine Christen-Democratische partij, waarbij het iedere verkiezing weer de vraag is of ze de kiesdrempel halen. Zeker in tijden dat de vrijheid van onderwijs onder druk staat zijn dit soort partijen belangrijk.

Verder is een burgemeester de burgemeester van iedereen, ook van de homos, joden en moslims in de stad. Als bijvoorbeeld homos of transgenders zich aangevallen voelen (en ook vanuit reformatorische kring was er kritiek op de toon van de Nashville verklaring, ook door mensen die een homoseksuele relatie afwijzen) dan is het ook de taak van de burgemeester deze mensen een hart onder de riem te steken. Je mag zaken zondig noemen (ook als burgemeester), maar je blijft ook verantwoordelijk voor de "sociale veiligheid" van je burgers.
Helemaal eens.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:Je mag zaken zondig noemen (ook als burgemeester), maar je blijft ook verantwoordelijk voor de "sociale veiligheid" van je burgers.
Wat mij betreft staat de (sociale) veiligheid niet ter discussie. Dit is inderdaad een taak van een burgemeester. En we dienen als christenen allemaal afstand te nemen van pestgedrag, intimidatie, en dergelijken, van alle inwoners van Nederland. Ook van Joden, Reformatorischen, eenzamen, Friezen, Belgen, ouderen, ongeboren kinderen, enzovoorts. Wat dat betreft zijn er veel kwetsbare groepen in de samenleven die qua aandacht weggedrukt worden door de politiek-correcte en zwaar gepropagandeerde eenzijdige aandacht voor de LHTB beweging.

Het punt is dat er door SGP burgemeesters afstand word genomen van de inhoud van het Statement, en men zaken niet meer zondig noemt. En men de ideologie van de LHTB beweging ondersteund, door met symbolen van die beweging te gaan rondlopen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 28 jan 2020, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:
parsifal schreef:Je mag zaken zondig noemen (ook als burgemeester), maar je blijft ook verantwoordelijk voor de "sociale veiligheid" van je burgers.
Wat mij betreft staat de (sociale) veiligheid niet ter discussie. Dit is inderdaad een taak van een burgemeester. En we dienen als christenen allemaal afstand te nemen van pestgedrag, intimidatie, en dergelijken, van alle inwoners van Nederland. Ook van Joden, Reformatorischen, eenzamen, Friezen, Belgen, enzovoorts.

Het punt is dat er door SGP burgemeesters afstand word genomen van de inhoud van het Statement, en men zaken niet meer zondig noemt. En men de ideologie van de LHTB beweging ondersteund, door met symbolen van die beweging te gaan rondlopen.
Dat laatste vind ik eveneens niet de taak van welke burgemeester dan ook. Dat ze afstand namen van het statement, is volgens mij iets dat velen deden gezien de wijze waarop en de formulering van en waarover we lang hebben gediscussieerd op dit forum. Maar ik denk dat teveel mensen nog de fout maken te verwachten dat een burgemeester die lid is van een bepaalde partij, ook steeds de standpunten van deze partij in het openbaar gaat verkondigen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:Dat laatste vind ik eveneens niet de taak van welke burgemeester dan ook. Dat ze afstand namen van het statement, is volgens mij iets dat velen deden gezien de wijze waarop en de formulering van en waarover we lang hebben gediscussieerd op dit forum. Maar ik denk dat teveel mensen nog de fout maken te verwachten dat een burgemeester die lid is van een bepaalde partij, ook steeds de standpunten van deze partij in het openbaar gaat verkondigen.
Ik wil niets liever dan je geloven, maar "niet gaan verkondigen" is in mijn ogen iets anders dan "totaal gaan ontkrachten". Het tweede kan ik geen respect voor hebben.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door Bezorgd »

J.C. Philpot schreef:
Het punt is dat er door SGP burgemeesters afstand word genomen van de inhoud van het Statement, en men zaken niet meer zondig noemt. En men de ideologie van de LHTB beweging ondersteund, door met symbolen van die beweging te gaan rondlopen.
Dit inderdaad. Vooral het omarmen van die symbolen.
Er zijn ook SGP burgemeesters die dat juist niet doen. Dat lijkt me een betere houding.
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Voorlopers ChristenUnie

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:Dat laatste vind ik eveneens niet de taak van welke burgemeester dan ook. Dat ze afstand namen van het statement, is volgens mij iets dat velen deden gezien de wijze waarop en de formulering van en waarover we lang hebben gediscussieerd op dit forum. Maar ik denk dat teveel mensen nog de fout maken te verwachten dat een burgemeester die lid is van een bepaalde partij, ook steeds de standpunten van deze partij in het openbaar gaat verkondigen.
Ik wil niets liever dan je geloven, maar "niet gaan verkondigen" is in mijn ogen iets anders dan "totaal gaan ontkrachten". Het tweede kan ik geen respect voor hebben.
Daar waren we het al eerder over eens volgens mij.
Plaats reactie