Politieke voorkeur predikant

Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Politieke voorkeur predikant

Bericht door Ouddorp »

Inderdaad met nieuwjaarsdag was ik de PKN van Papendrecht en kwamen zowel Trump als de klimaatverandering aan bod. Ik ben dat vanuit mijn eigen gemeente helemaal niet zo gewend. Hopelijk zat Wim Anker die morgen niet in de kerk ;)
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Politieke voorkeur predikant

Bericht door Ambtenaar »

Ouddorp schreef:Inderdaad met nieuwjaarsdag was ik de PKN van Papendrecht en kwamen zowel Trump als de klimaatverandering aan bod. Ik ben dat vanuit mijn eigen gemeente helemaal niet zo gewend. Hopelijk zat Wim Anker die morgen niet in de kerk ;)
Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten. Een predikant mag best waarschuwen voor hoe we omgaan met de medemens en het klimaat, maar kan dat prima in algemene bewoordingen doen zonder daarbij directe verbanden te leggen met politiek-bestuurlijke besluitvorming.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Politieke voorkeur predikant

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
Ouddorp schreef:Inderdaad met nieuwjaarsdag was ik de PKN van Papendrecht en kwamen zowel Trump als de klimaatverandering aan bod. Ik ben dat vanuit mijn eigen gemeente helemaal niet zo gewend. Hopelijk zat Wim Anker die morgen niet in de kerk ;)
Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten. Een predikant mag best waarschuwen voor hoe we omgaan met de medemens en het klimaat, maar kan dat prima in algemene bewoordingen doen zonder daarbij directe verbanden te leggen met politiek-bestuurlijke besluitvorming.
Deels mee eens. Al hadden we hier in een zustergemeente een geval waar enkele Afghaanse jongeren in Zweden tot geloof waren gekomen en gedoopt waren. Toen deze jongeren uitgezet dreigden te worden kwam dat natuurlijk aan de orde in de kerkdienst. Deze jongeren waren immers deel van de gemeente.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Politieke voorkeur predikant

Bericht door FlyingEagle »

Geytenbeekje schreef:
FlyingEagle schreef:Er zijn heel wat SGP’ers die lid zijn van de PVV of FVD en dat mag wel? Tegenwoordig moet je door sommige mensen gelijk onder censuur geplaatst worden als je op bepaalde punten anders handelt.
Laat ieder zijn/haar politieke voorkeur hebben.

En ik hoef de politieke voorkeur van de predikant niet te weten, hoewel dit in de GG niet heel moeilijk is te raden.
Je kunt niet lid zijn van de PVV, maar als je lid bent van de FVD ben je toch een FVD'er ?
Dat is waar ook... PVV

Je kunt als SGP’r natuurlijk ook lid zijn van FVD. Waarom zou lidmaatschap van het CDA censurabel zijn en van de FVD niet.
Plaats reactie