Brexit

coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Brexit

Bericht door coco »

Geytenbeekje schreef:.
Hij heeft wel ontzettend veel leugens verteld, ook dat gedraai in Syrie en met Erdogan.. Nee ik ben geen fan van hem[/quote]

Hij is weleens wat resoluut. Maar heeft al meerdere malen duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat Amerika alle wereldproblemen alleen oplost. Dus ja..
:hi
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Brexit

Bericht door gallio »

coco schreef: Precies, het gaat weer over de vorm.. Ze zijn er als de kippen bij om Trump op z'n foute uitspraken te wijzen. Sterker nog, ze kunnen niet anders dan fouten zien in die man. Vooral blijven afschilderen als de grote boeman. Ik heb het gewoon over de Nederlandse media. NOS, RTL nieuws, AD. Iedereen aanpraten dat hij hoogstwaarschijnlijk niet herkozen gaat worden, terwijl zijn achterban nog nooit zo groot geweest is. Hij is zogenaamd gevaarlijk, terwijl hij als enige president nog geen oorlog gestart is. Hij komt op voor zijn volk, en dat is blijkbaar enorm slecht.
Zoek dan zelf eens wat verder dan dat de Nederlandse media je voorspiegelen. Bv de polls van de VS die consequent aanwijzen dat Trump op goedkeuring van ongeveer 40% van de bevolking kan rekenen, die laten zien wat de verwachtte uitslag is als Trump tegenover Biden, Warren, etc. staat. Lees eens de nieuwsbronnen die duidelijk aangeven als Trump weer eens een claim maakt over banen scheppen in een fabriek die al sinds 2013 (Obama tijdperk) draait. En zo is er nog wel wat op te noemen. Het kost je misschien 10 minuten per dag om je wat beter in te lezen, maar span je eens wat in ipv alleen Trump propaganda tot je te nemen.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Brexit

Bericht door gallio »

coco schreef:Hij is weleens wat resoluut. Maar heeft al meerdere malen duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat Amerika alle wereldproblemen alleen oplost. Dus ja..
Het probleem is gewoon dat door dat 'resolute' de problemen alleen maar groter worden.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Brexit

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:
coco schreef:Sorry hoor, maar nu volg ik je dus echt niet meer.. Welke pers past zich grotendeels aan?? Alles wat enigszins naar rechts ruikt wordt consequent weggezet als nazi, fascistisch, vrouwonvriendelijk of nepnieuws.
Je zit op Twitter zeker?
Lees eens nrc, trouw, volkskrant.
Of stem af op de NPO tv en radio.

Dan kom je dagelijks dit soort kwalificeringen tegen.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Brexit

Bericht door Geytenbeekje »

Wim Anker schreef:
eilander schreef:
coco schreef:Sorry hoor, maar nu volg ik je dus echt niet meer.. Welke pers past zich grotendeels aan?? Alles wat enigszins naar rechts ruikt wordt consequent weggezet als nazi, fascistisch, vrouwonvriendelijk of nepnieuws.
Je zit op Twitter zeker?
Lees eens nrc, trouw, volkskrant.
Of stem af op de NPO tv en radio.

Dan kom je dagelijks dit soort kwalificeringen tegen.
Ja, TPO, Geen Stijl zijn echt bewonderwaardige media.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Brexit

Bericht door Wim Anker »

Geytenbeekje schreef:
Wim Anker schreef:
eilander schreef:
coco schreef:Sorry hoor, maar nu volg ik je dus echt niet meer.. Welke pers past zich grotendeels aan?? Alles wat enigszins naar rechts ruikt wordt consequent weggezet als nazi, fascistisch, vrouwonvriendelijk of nepnieuws.
Je zit op Twitter zeker?
Lees eens nrc, trouw, volkskrant.
Of stem af op de NPO tv en radio.

Dan kom je dagelijks dit soort kwalificeringen tegen.
Ja, TPO, Geen Stijl zijn echt bewonderwaardige media.
En zo rolt deugend Nederland.......
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Brexit

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:
eilander schreef:
coco schreef:Sorry hoor, maar nu volg ik je dus echt niet meer.. Welke pers past zich grotendeels aan?? Alles wat enigszins naar rechts ruikt wordt consequent weggezet als nazi, fascistisch, vrouwonvriendelijk of nepnieuws.
Je zit op Twitter zeker?
Lees eens nrc, trouw, volkskrant.
Of stem af op de NPO tv en radio.

Dan kom je dagelijks dit soort kwalificeringen tegen.
Ik kom dat helemaal niet zo vaak tegen. Ik kan het mijzelf voor de eerste drie termen zelfs nauwelijks herinneren, afgezien van een stuk over Duitse Neonazi's.

Nepnieuws komt vaker aan de orde, en dat lijkt vooralsnog volkomen terecht.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Brexit

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
eilander schreef:
coco schreef:Sorry hoor, maar nu volg ik je dus echt niet meer.. Welke pers past zich grotendeels aan?? Alles wat enigszins naar rechts ruikt wordt consequent weggezet als nazi, fascistisch, vrouwonvriendelijk of nepnieuws.
Je zit op Twitter zeker?
Lees eens nrc, trouw, volkskrant.
Of stem af op de NPO tv en radio.

Dan kom je dagelijks dit soort kwalificeringen tegen.
Kun je wat citaten geven over Nazi of fascistisch? Als ze dagelijks langskomen moet dat niet te moeilijk zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Brexit

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:
eilander schreef:
coco schreef:Sorry hoor, maar nu volg ik je dus echt niet meer.. Welke pers past zich grotendeels aan?? Alles wat enigszins naar rechts ruikt wordt consequent weggezet als nazi, fascistisch, vrouwonvriendelijk of nepnieuws.
Je zit op Twitter zeker?
Lees eens nrc, trouw, volkskrant.
Of stem af op de NPO tv en radio.

Dan kom je dagelijks dit soort kwalificeringen tegen.
Kun je wat citaten geven over Nazi of fascistisch? Als ze dagelijks langskomen moet dat niet te moeilijk zijn.
https://www.nporadio1.nl/spraakmakers/o ... democratie
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Brexit

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:
eilander schreef:
coco schreef:Sorry hoor, maar nu volg ik je dus echt niet meer.. Welke pers past zich grotendeels aan?? Alles wat enigszins naar rechts ruikt wordt consequent weggezet als nazi, fascistisch, vrouwonvriendelijk of nepnieuws.
Je zit op Twitter zeker?
Lees eens nrc, trouw, volkskrant.
Of stem af op de NPO tv en radio.

Dan kom je dagelijks dit soort kwalificeringen tegen.
Die kranten lees ik niet, ik lees het RD. TV-programma's: gemiddeld 2 per jaar misschien. Radio luister ik ook heel weinig.
Sorry hoor, ik ben wereldvreemd. Maar goed, ik mis dus ook heel nare kwalificaties dus dat is weer mooi.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Brexit

Bericht door coco »

@parsifal

Omdat ze dagelijks langskomen zijn ze idd niet moeilijk te vinden. Dus Google gerust even zelf ;)
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Brexit

Bericht door coco »

@eilander

Een groot deel van de bevolking leest dat helaas wel, en wordt dus op deze wijze gehersenspoeld door deze zogenaamde neutrale, met belasting geld betaalde, media.
:hi
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Brexit

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:
Wim Anker schreef:
eilander schreef:
coco schreef:Sorry hoor, maar nu volg ik je dus echt niet meer.. Welke pers past zich grotendeels aan?? Alles wat enigszins naar rechts ruikt wordt consequent weggezet als nazi, fascistisch, vrouwonvriendelijk of nepnieuws.
Je zit op Twitter zeker?
Lees eens nrc, trouw, volkskrant.
Of stem af op de NPO tv en radio.

Dan kom je dagelijks dit soort kwalificeringen tegen.
Die kranten lees ik niet, ik lees het RD. TV-programma's: gemiddeld 2 per jaar misschien. Radio luister ik ook heel weinig.
Sorry hoor, ik ben wereldvreemd. Maar goed, ik mis dus ook heel nare kwalificaties dus dat is weer mooi.
Prima. Maar matig je dan ook geen mening aan over wat er buiten de eigen cirkel gebeurd.

Overigens is twitter een prima medium om zonder al deze media te volgen, dat doe ik ook niet, een beeld te krijgen. Van alle kanten.

Op twitter enkel volgen, niet reageren, want links verwijderd actief volgers die "rechts" blijken (of ook rechts volgen) en vica versa.

En hoop dan dan maar dat de linkse bubbel op twitter niet gaat kijken wie hun volgers volgen, het volgen van bv fvd is voor links reden om te blocken.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Brexit

Bericht door Geytenbeekje »

coco schreef:@eilander

Een groot deel van de bevolking leest dat helaas wel, en wordt dus op deze wijze gehersenspoeld door deze zogenaamde neutrale, met belasting geld betaalde, media.
Wat wil je daar aan tegen doen ?
Doorverwijzen naar Ongehoord Nederland ?
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Brexit

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
coco schreef:
parsifal schreef: De Ierse kwestie kan jou weinig zeggen, maar het ligt daar vrij gevoelig. Families aan verschillende kanten van de grens. Een grens die toen die nog niet vrij te passeren was voor vrij veel geweld zorgde. De meeste Noord-Ieren die dat willen hebben nu ook wel een Iers paspoort, maar grenscontroles blijven vervelend en de Ieren uit de republiek hebben vaak geen Brits paspoort. Het is niet alleen de fout van de Britten dat die grens zo gevoelig ligt, maar nu het eenmaal zo is, lijkt het me wel iets om je zorgen over te maken.

Misschien is het een goed idee om pas daadwerkelijk op te stappen als dit soort dingen opgelost zijn (of tot die tijd een soort Noorwegen oplossing te zoeken). De EU zou dan ook wat minder strak moeten vasthouden aan een tijdlijn.

Ik begrijp dat de Britten willen vertrekken. Het land heeft zich altijd vrij goed aan afspraken gehouden terwijl men in Zuid-Europa de afspraken gemakkelijker negeerden. Maar de problemen die er zijn met uittreden negeren is ook weer zo wat.

Wat is trouwens de betrouwbare rechtse media? (En wat is links en rechts?)
Heel sneu allemaal. Maar waarom zou een oplossing alleen mogelijk zijn zolang men bij de EU blijft? Ik vraag me sowieso sterk af of de EU ooit een conflict heeft opgelost, maar dat terzijde.
Ik kijk met enige jaloezie naar de komende brexit. Ik ben er ook van overtuigd dat, mocht de EU het signaal van de Britse bevolking niet oppakken, er meer landen zullen volgen. En terecht. De opmars naar een Europese superstaat komt duidelijk op gang. Koste wat kost.
Natuurlijk zullen er andere oplossingen zijn dan bij de EU blijven, maar het lijkt me wel verstandig om te weten welke oplossing dat is voordat je uit de EU stapt. Het is niet een klein probleempje en zolang de grens open was viel dit probleem een beetje weg.
Betrouwbare rechtse media zijn er niet. Ook die bekijken alles van hun eigen kant. Maar tussen de grote woorden door geeft het je wel meer inzicht in het totaal plaatje. Denk aan Elsevier, DDS, TPO, Jensen. Maar ook FvD heeft interessante filmpjes en onderzoekjes online staan.

Onder rechts versta ik kritisch op massa immigratie, kritisch op klimaat hysterie, kritisch op gender waanzin, kritisch op EU.
Vergeleken met die bronnen valt zelfs het RD er als genuanceerd af ja.
Verder heb je een vreemde definitie van rechts. Kritisch zijn is leuk, maar ondertussen moet er wel beleid worden gemaakt. Als kritisch zijn dan betekent: geen migratie, er vanuit gaan dat we het klimaat niet kunnen beïnvloeden, we vrouwen niet serieus moeten nemen als ze aangerand zijn en dat met "me too" duidelijk maken en we uit de EU moeten stappen dan gaat het mi wat te ver en is het niet erg verstandig (maar dat heeft weer niets met links en rechts te maken). Het heeft eigenlijk ook niet veel met een politieke visie te maken. Het is meer roepen wat je op het moment niet aanstaat.

Ik begrijp dat je vanuit traditioneel conservatisme op Brexit uit kunt komen, maar ik heb niet het idee dat dat je uitgangspunt is.
Wat een zorg weer, nu voor de Ieren. Jamner dat het enkel oppopt als het ingezet kan worden ten faveure van het megalomane EU denken.
De EU, en de "elite" die hier de voordelen van de EU, ondervindt, interessseert zich niet voor de bevolking die vooral nadelen ondervindt en schroomt niet om democratie af te schaffen en geweld - vandaar de wens voor een EU leger, vooral in te zetten tegen de eigen bevolking - te gebruiken.

Neem nu Frankrijk. Grote protesten omdat de pensioenleeftijd wordt verhoogd naar 64? of 62?
Als Macron toegeeft, en de keeftijd blijft op 60, of lager, (machinisten moogen nu met 52) is nederland, met pensioenleeftijd 67+ dan solidair? Als Macron volhoudt gaat zijn "approval rating" naar 0 en wint Le Pen.

Oplossing? Breek de EU op en laat elk land de eigen keuze maken. De EU stevent nu af op oorlog.
Plaats reactie