Europese Verkiezingen 2019

Ga jij stemmen voor de Europese verkiezingen?

Ja
41
77%
Nee
11
21%
Weet ik nog niet
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 53

Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Klavart »

Bezorgd schreef:
Geytenbeekje schreef:Kan iemand mij een samenvatting geven waarom CU EN SGP een latrelatie hebben ?
Check dit: https://bit.ly/2Exc6Mi
:D
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door John Galt »

Erskinees schreef:
Geytenbeekje schreef:Maar hoe gescheiden is de CU van de SGP ?
Toch ook niet zo veel ?
Ik denk dat ze in 95 procent hetzelfde stemmen.
https://www.digibron.nl/search/detail/9 ... relatie/12 Zeer veel verschillen, zelfs weinig tot geen samenwerking.
Ik word niet heel vrolijk van dat artikel. Ik lees maar heel weinig over echte verschillen. "Wat linkser, wat rechtser", "partijculturen", maar vooral over ego's.

Op plaatselijk terrein zie je bij samenwerking vaak dat vertegenwoordigers echt beide partijen vertegenwoordigen. Raadslid A is CU/SGP-raadslid, inet CU-raadslid in een gezamenlijke fractie. Dat dat in Europa niet mogelijk is en men alleen maar lijkt samen te werken omdat men anders beide geen zetel kan halen, vind ik treurig. Ik mis de hartelijkheid van: Ja, we zijn verschillend, dat mag, maar toch horen we bij elkaar. Zeker in een parlement waarin belijdende christenen maar een smaldeel vormen.

In Duitsland en Engeland zitten christenen in verschillende partijen. Maar eens in de zoveel tijd ontmoeten sociaaldemocratische, christendemocratische, liberale en groene christenen elkaar voor Bijbelstudie en gebed. Waarom kan dat nou niet in die ene Nederlandse christelijke fractie?
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Herman »

John Galt schreef:In Duitsland en Engeland zitten christenen in verschillende partijen. Maar eens in de zoveel tijd ontmoeten sociaaldemocratische, christendemocratische, liberale en groene christenen elkaar voor Bijbelstudie en gebed. Waarom kan dat nou niet in die ene Nederlandse christelijke fractie?
Daar heb je die haagse residentie middagpauze dienst voor. Elke maand een keertje.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Mara »

Geytenbeekje schreef:Kan iemand mij een samenvatting geven waarom CU EN SGP een latrelatie hebben ?
Voor Europa is dat toch minder erg van voor de binnenlandse politiek?
Bovendien zitten er meer christenen dan alleen de CU en SGP.

Het was bij ons in het stemlokaal druk. Drukker dan we hadden verwacht.
En een grote variatie aan leeftijden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Geytenbeekje »

Pas 'preekte' Mark Rutte toch ?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Mara »

Geytenbeekje schreef:Pas 'preekte' Mark Rutte toch ?
Ja, een lekenpreek.

Ik zag gisteren trouwens het fragment van het debat tussen Baudet en Rutte, waarin Baudet aan Rutte vroeg wanneer die voor het
laatst gehuild had.
Rutte bekende dat dit was bij het overlijden van zijn zus.
Wanneer was dat, vroeg B. verder.
Vier maanden geleden.
Er ging een golf van emotie door de zaal.
Ik ergerde me aan Baudet. Nonchalant leunend tegen zo'n statafel stelde hij zo'n impertinent vraag, waarschijnlijk met de bedoeling om
Rutte uit evenwicht te brengen.
Dat lukte niet.
Sterker nog, ik denk dat hij hiermee sympathie verloor.
Mijn kinderen zagen dit fragment en gaven meteen hun ongezouten commentaar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Geytenbeekje schreef:Pas 'preekte' Mark Rutte toch ?
Ja, een lekenpreek.

Ik zag gisteren trouwens het fragment van het debat tussen Baudet en Rutte, waarin Baudet aan Rutte vroeg wanneer die voor het
laatst gehuild had.
Rutte bekende dat dit was bij het overlijden van zijn zus.
Wanneer was dat, vroeg B. verder.
Vier maanden geleden.
Er ging een golf van emotie door de zaal.
Ik ergerde me aan Baudet. Nonchalant leunend tegen zo'n statafel stelde hij zo'n impertinent vraag, waarschijnlijk met de bedoeling om
Rutte uit evenwicht te brengen.
Dat lukte niet.
Sterker nog, ik denk dat hij hiermee sympathie verloor.
Mijn kinderen zagen dit fragment en gaven meteen hun ongezouten commentaar.
Het was vier jaar: https://www.businessinsider.nl/thierry- ... ebat-pauw/
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Mara »

Ow, ik verstond ook 4 maanden.
Maar dat doet niet ter zake.
Het was een pijnlijk moment.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door refo »

Rutte praat veel te snel, dan word je minder goed verstaan.

Er wordt nu zo de nadruk gelegd op het emotionele en het 'uit het evenwicht' brengen. Wat ermee aan het licht is gekomen is dat Rutte dus vier jaar geen reden heeft gehad om te huilen. Als Baudet dat goed verstaan had, was het debat anders gelopen, omdat hij nu erop doorgaan niet kies vond. Want veel inwoners van Nederland hebben de afgelopen vier jaar wel reden gehad om te huilen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Herman »

Dan heeft hij (Baudet) dus de verkeerde kaart getrokken.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door John Galt »

Herman schreef:
John Galt schreef:In Duitsland en Engeland zitten christenen in verschillende partijen. Maar eens in de zoveel tijd ontmoeten sociaaldemocratische, christendemocratische, liberale en groene christenen elkaar voor Bijbelstudie en gebed. Waarom kan dat nou niet in die ene Nederlandse christelijke fractie?
Daar heb je die haagse residentie middagpauze dienst voor. Elke maand een keertje.
Dat is idd. een mooi initiatief. Misschien moeten ze dat in Brussel ook maar doen.

Overigens meen ik me te herinneren dat in het verleden de Kamerleden van SGP, RPF en GPV ook samen weekopeningen hielden. Dat soort dingen bindt wel samen.
Who is John Galt? :quoi
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door DDD »

refo schreef:Rutte praat veel te snel, dan word je minder goed verstaan.

Er wordt nu zo de nadruk gelegd op het emotionele en het 'uit het evenwicht' brengen. Wat ermee aan het licht is gekomen is dat Rutte dus vier jaar geen reden heeft gehad om te huilen. Als Baudet dat goed verstaan had, was het debat anders gelopen, omdat hij nu erop doorgaan niet kies vond. Want veel inwoners van Nederland hebben de afgelopen vier jaar wel reden gehad om te huilen.
Ik heb het inmiddels ook bekeken. Ik vond dat 'gecondoleerd' nog steeds erg hard. Natuurlijk zijn er veel mensen die reden hebben om te huilen. Daar had hij ook mee kunnen beginnen. Dan was er iets functioneel aan de vraag.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Boertje »

En dan las ik ook ergens een artikel dat christenen dwepen met FvD. Ik moet echt helemaal niets van ze hebben. En dat hautaine gedrag van Baudet, vreselijk. Hij vindt zichzelf heel wat. Piano naar zijn fractie laten slepen alsof hij wil zeggen ik ben de enige met cultuur en beschaving. Ik moet gelijk denken aan die Farizeeër die zei gelukkig ben ik niet zoals hen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door parsifal »

Boertje schreef:En dan las ik ook ergens een artikel dat christenen dwepen met FvD. Ik moet echt helemaal niets van ze hebben. En dat hautaine gedrag van Baudet, vreselijk. Hij vindt zichzelf heel wat. Piano naar zijn fractie laten slepen alsof hij wil zeggen ik ben de enige met cultuur en beschaving. Ik moet gelijk denken aan die Farizeeër die zei gelukkig ben ik niet zoals hen.
Hoewel ik ook niks met Baudet heb en ik sommige van zijn ideeën eng vind, vind ik het ook wat gevaarlijk om de ander als de farizeeër in de gelijkenis te zien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Europese Verkiezingen 2019

Bericht door Boertje »

Maar zo ziet Baudet wel het gemiddelde stemvolk. Hij ziet zichzelf toch niet voor niets als zijnde op een missie, iets verhevens....zijn hele gedrag , speech in latijn, veel wetenschappelijke woorden, dwepen met het verleden. Het type houding dat ik bij hem zie is "Ik de goedopgeleide wetenschapper met mijn verlichte denken tegenover het nietswetende stemvolk dat geleid moet worden" voegt zo iemand iets nuttigs aan de maatschappij toe....niet in mijn ogen. Maar ja wellicht laat jij je ook betoveren door zijn mooi verpakte woorden, ik prik er dwars door heen. Hetzelfde stompzinnige geleuter als Trump.
Plaats reactie