Thierry Baudet

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Thierry Baudet

Bericht door Tiberius »

Kunnen ze de sloten wéér vervangen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thierry Baudet

Bericht door Piet Puk »

Als Thierry een eigen partij begint heb ik nog wel een suggestie voor de naam van z'n partij: Refoforum (afkorting). Voluit: Reformatie van Forum voor Democratie, kortweg Refoforum :garde
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 26 nov 2020, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thierry Baudet

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Als je als volwassene het voorvoegsel 'ziek' gebruikt om iets te duiden, val je voor mij toch behoorlijk door de mand.
In welke zin? Over het algemeen heb ik toch wel een positief beeld van Nicki Pouw-Verweij.
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thierry Baudet

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Als je als volwassene het voorvoegsel 'ziek' gebruikt om iets te duiden, val je voor mij toch behoorlijk door de mand.
In welke zin? Over het algemeen heb ik toch wel een positief beeld van Nicki Pouw-Verweij.
Dat had ik ook wel. Ik vind ziek een puberaal voorvoegsel. Ik ben fan van jezelf fatsoenlijk uitdrukken.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thierry Baudet

Bericht door Piet Puk »

Kan iemand mij vertellen hoe je een fractie kan vertegenwoordigen, waarvan het partijbestuur je geroyeerd heeft?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Thierry Baudet

Bericht door Maanenschijn »

Je bent zonder last of ruggespraak lid van het openbaar bestuur, als volksvertegenwoordiger. Daar is geen partijkader voor nodig. Zie ook de PVV, de partij heeft slechts 1 lid.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thierry Baudet

Bericht door Piet Puk »

Maanenschijn schreef:Je bent zonder last of ruggespraak lid van het openbaar bestuur, als volksvertegenwoordiger. Daar is geen partijkader voor nodig. Zie ook de PVV, de partij heeft slechts 1 lid.
Jawel, maar het bestuur geeft aan Baudet als lid te hebben geroyeerd. Dan kun je toch niet met die naam in de Tweede Kamer actief zijn? Dat laat het bestuur dan toch niet toe?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Thierry Baudet

Bericht door Maanenschijn »

Ja, volgens staatsrecht wel. Als de partij zich opheft, vertegenwoordigt hij toch zijn kiezers. Ook als de partij hem royeert.

Hij is wettig gekozen op basis van verkiezingen, dus zolang deze periode loopt, vertegenwoordigt hij zijn kiezers, met of zonder partijkader. Zo ook Van Haga, die is, meen ik, ook uit de partij gezet.

Of begrijp ik je vraag niet goed?

Edit, ik denk bij teruglezen dat je bedoelt dat Baudet niet meer als Form vD in de kamer kaan zitten? Daar heb je denk ik gelijk in. Dan moet hij op eigen naam verder.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thierry Baudet

Bericht door Piet Puk »

Maanenschijn schreef:Ja, volgens staatsrecht wel. Als de partij zich opheft, vertegenwoordigt hij toch zijn kiezers. Ook als de partij hem royeert.

Hij is wettig gekozen op basis van verkiezingen, dus zolang deze periode loopt, vertegenwoordigt hij zijn kiezers, met of zonder partijkader. Zo ook Van Haga, die is, meen ik, ook uit de partij gezet.

Of begrijp ik je vraag niet goed?

Edit, ik denk bij teruglezen dat je bedoelt dat Baudet niet meer als Form vD in de kamer kaan zitten? Daar heb je denk ik gelijk in. Dan moet hij op eigen naam verder.
Yep, dat laatste bedoelde ik. Het kan toch niet zo zijn dat de SGP Van der Staaij royeert als lid en hij vrolijk SGP-Tweede Kamerlid blijft? Dan komt van Leeuwen (bestuursvoorzitter) toch wel in actie hoop ik
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Thierry Baudet

Bericht door Nathanaël »

Piet Puk schreef:
Maanenschijn schreef:Ja, volgens staatsrecht wel. Als de partij zich opheft, vertegenwoordigt hij toch zijn kiezers. Ook als de partij hem royeert.

Hij is wettig gekozen op basis van verkiezingen, dus zolang deze periode loopt, vertegenwoordigt hij zijn kiezers, met of zonder partijkader. Zo ook Van Haga, die is, meen ik, ook uit de partij gezet.

Of begrijp ik je vraag niet goed?

Edit, ik denk bij teruglezen dat je bedoelt dat Baudet niet meer als Form vD in de kamer kaan zitten? Daar heb je denk ik gelijk in. Dan moet hij op eigen naam verder.
Yep, dat laatste bedoelde ik. Het kan toch niet zo zijn dat de SGP Van der Staaij royeert als lid en hij vrolijk SGP-Tweede Kamerlid blijft? Dan komt van Leeuwen (bestuursvoorzitter) toch wel in actie hoop ik
Als ik het goed begrepen heb is Baudet helemaal niet geroyeerd. Dat was wel de wens van enkele bestuursleden, maar dat blijkt in de praktijk wat meer voeten in de aarde te hebben.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Thierry Baudet

Bericht door Wim Anker »

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17243
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Thierry Baudet

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef:https://www.telegraaf.nl/video/77332256 ... r-in-kamer

Het is toch een klasbak!
Meer een glasbak. Gaan heel wat flessen wijn in.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Thierry Baudet

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef:https://www.telegraaf.nl/video/77332256 ... r-in-kamer

Het is toch een klasbak!
Wat bedoel je hiermee?
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Thierry Baudet

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:https://www.telegraaf.nl/video/77332256 ... r-in-kamer

Het is toch een klasbak!
Wat bedoel je hiermee?
Knap hoe hij hier de media te woord staat.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thierry Baudet

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef:
Knap hoe hij hier de media te woord staat.
Vreemd dat jij iemand vol leugens en bedrog prijst.
Plaats reactie