Thierry Baudet

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Thierry Baudet

Bericht door Herman »

Hij blijft bestuursvoorzitter en daarom heel belangrijk, maar voorlopig niet de politiek leider. Daarmee is de hele discussie nog niet opgelost.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Thierry Baudet

Bericht door J.C. Philpot »

Hopelijk blijft de partij gespaard van LPF-achtige toestanden, en keert de rust snel terug.

De enige manier om dat te bewerkstelligen bij "nieuw rechts", is zo weinig mogelijk interne democratie in de partij. Wilders heeft die les goed begrepen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Thierry Baudet

Bericht door Herman »

Ik zie niet in waarvoor ik hoop moet koesteren. Ik verwacht geen structurele bijdrage aan de samenleving van deze partij.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thierry Baudet

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Ik zie niet in waarvoor ik hoop moet koesteren. Ik verwacht geen structurele bijdrage aan de samenleving van deze partij.
Eigenlijk helemaal hiermee eens. Er zitten een aantal figuren in de partij die veel in hun mars hebben, maar evenveel die op veel plaatsen heibel veroorzaken en/of al van diverse partijen lid geweest zijn.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Thierry Baudet

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:Ik zie niet in waarvoor ik hoop moet koesteren. Ik verwacht geen structurele bijdrage aan de samenleving van deze partij.
Ik zie de partij als een "onbetaalde rekening" van de mainstream partijen. Op het moment dat mainstream de punten van de "one-issue partijen" weer gaan oppakken, kunnen die weer opgedoekt worden.

Helaas is dat nog niet voldoende het geval.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Thierry Baudet

Bericht door Maanenschijn »

J.C. Philpot schreef:
De enige manier om dat te bewerkstelligen bij "nieuw rechts", is zo weinig mogelijk interne democratie in de partij. Wilders heeft die les goed begrepen.
Ik bemerk dat je ingelezen bent ;)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gerrit35
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:18

Re: Thierry Baudet

Bericht door Gerrit35 »

Het laatste nieuws is dat Theo Hiddema per direct uit de Tweede Kamer vertrekt: https://www.nu.nl/politiek/6092536/fvde ... kamer.html

Het grijpt dus wel diep in bij FvD...
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Thierry Baudet

Bericht door Herman »

Een interessante ontwikkeling ja.

En een altijd interessante manier van uitdrukken: "Ik heb mijzelf politiek arbeidsongeschikt verklaard vanwege opspelende persoonlijke omstandigheden, verband houdende met goede smaak, eigendunk en arbeidsvreugde."
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thierry Baudet

Bericht door Jantje »

Maanenschijn schreef:
J.C. Philpot schreef:
De enige manier om dat te bewerkstelligen bij "nieuw rechts", is zo weinig mogelijk interne democratie in de partij. Wilders heeft die les goed begrepen.
Ik bemerk dat je ingelezen bent ;)
Wilders heeft nu iets van 19 zetels ofzo in de Tweede Kamer, en de verwachting is niet dat die bij de verkiezingen verdubbelen. Dus in wezen kan hij niet een grote rol van betekenis spelen.

Degenen die overblijven binnen Forum voor Democratie hebben wel wat in hun mars, zeker de heer Eerdmans en mevrouw Nanninga. Dus mogelijk kunnen er nu meer zetels worden aangetrokken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Thierry Baudet

Bericht door Herman »

Ik zie even niet in waar deze partij electoraal succes mee zou moeten behalen nu Baudet weg is.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Thierry Baudet

Bericht door huisman »

Herman schreef:Ik zie even niet in waar deze partij electoraal succes mee zou moeten behalen nu Baudet weg is.
Is Baudet weg? Volgens mij speelt hij een strategisch spel. FvD gaat hier wel forse schade door oplopen en de VVD van Rutte zal nog groter worden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Thierry Baudet

Bericht door Herman »

huisman schreef:
Herman schreef:Ik zie even niet in waar deze partij electoraal succes mee zou moeten behalen nu Baudet weg is.
Is Baudet weg? Volgens mij speelt hij een strategisch spel. FvD gaat hier wel forse schade door oplopen en de VVD van Rutte zal nog groter worden.
Op dit moment wel. Mogelijk dat hij via de onderkant van de lijst terugkeert. Dus het is een opmerking bij de huidige stand van zaken.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thierry Baudet

Bericht door Ambtenaar »

Baudet vind ik warhoofd. Daarentegen kan ik Hiddema wel waarderen. Jammer dat hij per direct is opgestapt.

Aardig om de briefwisseling tussen hem en mevrouw Arib eens terug te luisteren.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Thierry Baudet

Bericht door Herman »

Kijk eens aan, daar komt een aap uit de mouw van mevrouw Nanninga. Opvallend dat zowel zij als Pouw-Verweij tot zulke harde conclusies komen.

https://nos.nl/artikel/2357956-nanninga ... kapot.html
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thierry Baudet

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:Kijk eens aan, daar komt een aap uit de mouw van mevrouw Nanninga. Opvallend dat zowel zij als Pouw-Verweij tot zulke harde conclusies komen.

https://nos.nl/artikel/2357956-nanninga ... kapot.html
Ik vind dat beide dames gelijk hebben. Het is onbestaanbaar dat Baudet racistische en nazistische uitspraken bagatelliseert.
Plaats reactie